custom tellerplaten

Forumindex Forums Modellen Corsa custom tellerplaten

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    .B4R7.
    Deelnemer

Vanavond het tellerbak en de tellerplaten aangepast.
      Had gister op de sloop een gsi tellerbak gevonden. Niet te hard laten merken dat hij van een gsi was en hem voor 5 euro mee kunnen nemen. Omdat dit een andere teller was (20-220 ipv 0-200) besloten om de wijzers en de grijze kap over te zetten.

Toen ik het hele zooitje open had liggen ook maar besloten om zelf nieuwe wijzerplaten te maken. De oude heb ik ingescand en van daaruit heb ik sjablonen gemaakt.

Mocht iemand interesse hebben dan kan ik ze als psd doorsturen zodat je hem met lagen hebt.

Toen zelf wat bedacht en dit op fotopapier uitgeprint, en net ingebouwd. Ben heel blij met het eindresultaat:D

Maickd88
      Deelnemer

heb je ook afbeeldingen met verlichting van de tellers?

Buiten dat nice dat je dat zelf gedaan hebt allicht!

.B4R7.
        Deelnemer

De laatste is met tellerverlichting. Dies bij mij rood, en schijnt daardoor iet zwakker maar vind het zelf juist prettig in het donker. Het stuk van 60-140 lijkt onverlicht maar dat is vertekend beeld op de foto. Het is nu duidelijker als met de originele tellers die door het rode licht nog donkerder waren :)
          Enige minpunt is dat ik de schaalverdeling de ver naar buiten heb gezet waardoor alleen de grote puntjes nog net zichtbaar zijn maar ik Stoor me er niet aan. Morgen nog even nameten met GPS om zeker te weten dat alles nog klopt

crossagek

nu zeg je dat je een tellerbak van een gsi had gevonden die tot 220 liep en ik zie je teller maar tot 200 gaan , waarom niet die de telling tot 220 gepakt ???

.B4R7.
            Deelnemer

@crossagek wrote:

nu zeg je dat je een tellerbak van een gsi had gevonden die tot 220 liep en ik zie je teller maar tot 200 gaan , waarom niet die de telling tot 220 gepakt ???

Omdat mijn teller alleen een stekket heeft en de gsi teller ook een kabel:p
              Daardoor is de schaalverdeling bij mij ook anders (verdeeld in 3 stukken: 0-40, 40-140 en 140-200, de snelheden komen steeds dichten bij elkaar en bij de gsi teller zit alles even ver uit elkaar waardoor 100 op dw plek staat waar bij mij 80 staat)
              En 200 loopt de mijne toch niet dus om er dan 220 bij te zetten waardoor de teller aan 1 kant ook verder doorloopt vond ik ook niet echt mooi.

manac

Toevallig heb ik het verleden week ook weer bij mijn eigen c en die van een vriend opnieuw gedaan.
                Het is veel leuker om ze zelf te maken, dan ze kant en klaar te kopen.

manac

Toch maar weer de originele plaat erin gezet met een kleine wijziging.
                  Wie weet of er lampjes te koop zijn voor je tellerbak die feller branden?
                  Dan heb ik het niet over leds, want die kan je niet dimmen?

wim-v6
                  Deelnemer

Ik kon mijn leds prima dimmen hoor.

Vaak zitten er verkeerde lampjes in de teller gedraait als ze ooit vervangen zijn.

Er zit origineel 2watt lampjes in (groen voetje).

Vaak wordrn deze vervangen voor grijs 1.5w oranje 1.1w of zwart voetje 1.2w

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

manac

Ok thnx wim, dus gewoon leds erin voor meer licht en die zijn gewoon dimbaar!

midnight black
                      Deelnemer

Ik heb dit vroeger ook wel eens gedaan met een klokkenwinkel van peugeot, in autocad uitgetekend en geprint op fotopapier, dit ging goed omdat de Peugeot geprojecteerde verlichting had (van voren verlicht ipv van achteren) Naderhand ook eens gedaan met verlichting van achteren, hiervoor had ik sheet-vellen gehaald (voor een overheadprojector, (is van vroeger ja)) deze geprint en de achterzijde in grijs metallic gespoten, gaf een erg mooi resultaat en je kunt inderdaad mooi een eigen ontwerp maken.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.