Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Cuppende banden?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 januari 2010 om 14:56 #17215903
Hee,
ik heb al even gezocht maar kon het niet precies vinden.
Als ik over een stil stukje asfalt rijdt hoor ik mijn linkerachterwiel een apart geluid maken (net alsof er een slag in het wiel zit), contant zoem…zoem…..zoem… hoe sneller ik rijdt hoe sneller het wiel dus ook dat geluid maakt.. bij 120 is het bijna constant.
het wel al gelezen dat de vec last heeft van cuppende achterbanden als de stabilisatie rubbers versleten zijn?
maar mijn achterbanden voelen niet ruw of hobbelig?
het zijn de bridgestone banden die veel lawaai maken.Van het weekend ga ik een irmscher demper op de vec monteren, dan wil ik gelijk de genoemde rubber goed invetten, heeft iemand hier een duidelijke foto van welke dit zijn?
Alvast bedankt!
7 januari 2010 om 15:14 #17584915regelmatig voor en achterbanden omwisselen scheelt ook.
daar voorkom je redelijk het “cuppen” mee.7 januari 2010 om 15:19 #17584916origineel gepost door moonlight_700
Hee,ik heb al even gezocht maar kon het niet precies vinden.
Als ik over een stil stukje asfalt rijdt hoor ik mijn linkerachterwiel een apart geluid maken (net alsof er een slag in het wiel zit), contant zoem…zoem…..zoem… hoe sneller ik rijdt hoe sneller het wiel dus ook dat geluid maakt.. bij 120 is het bijna constant.
het wel al gelezen dat de vec last heeft van cuppende achterbanden als de stabilisatie rubbers versleten zijn?
maar mijn achterbanden voelen niet ruw of hobbelig?
het zijn de bridgestone banden die veel lawaai maken.Van het weekend ga ik een irmscher demper op de vec monteren, dan wil ik gelijk de genoemde rubber goed invetten, heeft iemand hier een duidelijke foto van welke dit zijn?
Alvast bedankt!
Hallo,
De rubbers zie je zo zitten, hier nog even een afbeelding van de rubbers.
Groetjes, Joche
7 januari 2010 om 15:30 #17584917Ik had het ook bij de achterbanden van m’n astra h. Ze zouden te lang achter hebben gelegen. Ik had ze toen maar gewisseld met voor, op het begin kreeg ik het gezoem wel voor maar na een km of 2000 was het er weer uit gegaan.
7 januari 2010 om 16:00 #17584918Yep ik had het bij mijn GTS ook, kwam er achter toen ik met de caravan op vakantie was ik dacht dat er een lager kapot was.
Gr Jan
7 januari 2010 om 16:36 #17584919ja…dat dacht ik dus ook dat er een lager kapot is, maar dan moet je het constant horen als je rijd en niet voem…voem…voem :P
de auto klappert achter niet ofzo, dus alleen het lawaai.achterbanden zijn nog +- 3,5mm voor nog 6mm is het dan wel verstandig om voor banden te leggen met zo weinig profiel in deze tijd?
om nou nieuwe banden te kopen is ook wel zonde aangezien ze nog wel dit jaar mee kunnen.@ opel for all, ( 6 ) dit zijn de draagarm rubbers?
en de stabilisatie rubbers? waar zitten die?7 januari 2010 om 16:45 #17584920Volgens mij kan je in dit weer beter meer grip achter hebben dan voor… Voor kan je bijsturen, achter niet.
En nr. 6 op dat plaatje zijn de rubbers van je stabilisatiestang.
7 januari 2010 om 17:00 #17584921@ opel for all, ( 6 ) dit zijn de draagarm rubbers?
en de stabilisatie rubbers? waar zitten die? [/quote]Hallo,
Zoals Mysek al schreef, dit zijn ze toch echt hoor, nr 6 :) ;)
Dit rubber, zit in nummer 8 geklemd.Groetjes, Joche
7 januari 2010 om 17:14 #17584922Thank you very much :thumbup
7 januari 2010 om 19:20 #17584923Komen de banden van de voorkant???
Je auto eens goed uitlaten lijnen en alles opnieuw laten balanceren.
Slijten je banden vanzelf weer goed.7 januari 2010 om 19:31 #17584924hee,
weet niet of de banden voor hebben gezeten.
Auto is goed uitgelijnd
7 januari 2010 om 20:13 #17584925Is er wel een Gts die niet cupt:swear De mijne heeft er ook last van en is ook al uitgelijnd en hielp niks.
Gr. Gts32v6
7 januari 2010 om 20:45 #17584926Mijn GTS heeft er ook last van. Bleek bij uitlijnen wel een beetje veel negatief camber te hebben. Achterbanden hebben nog best veel profiel dus als ik deze nu naar voor verplaats slijten ze dan weer recht af of komt dit niet meer goed?
Jaap
7 januari 2010 om 20:50 #17584927origineel gepost door Gts32v6
Is er wel een Gts die niet cupt:swear De mijne heeft er ook last van en is ook al uitgelijnd en hielp niks.Gr. Gts32v6
Er bestaat geen auto die niet cupt.
Ja, de mijne maar dat komt om dat ik ze iedere 5000 km van voor naar achter gooi. (handig als je bij een banden zaak werkt :P)En de auto bij elke winter/zomer wissel de uitlijning controleer.
7 januari 2010 om 21:29 #17584928Ligt ook veel aan het merk en type band wat er onder ligt.
Michelin’s gehad (type weet ik niet meer) en geen last gehad,Pirelli P7 ‘s gingen vrij snel cuppen,met Uniroyal Rallye 550 nergens last van gehad.En tja,een goede uitlijning is altijd aan te raden:thumbup
gr
Danny
7 januari 2010 om 21:48 #17584929De Vectra-C is een Echte Michelin auto..
Deze banden blijven vaak het stilst onder de vectra..
keuze voor Premacy’s of pilot sport is een goede keuze.
Wel prijzig overigens..
Willem
8 januari 2010 om 07:17 #17584930Probeer eens continental premiumcontact 2
Ik had met mijn mondeo ook last van cuppende achterbanden (michelin). na ze vervangen te hebben door deze conti’s heb ik er 110.000 km mee gereden (welliswaar achter) zonder cuppen.
Als de pirelli’s op zijn gaan er weer conti’s onder.
8 januari 2010 om 20:31 #17584931van Conti Premium contact weet ik dat ze op mijn Vectra-B in tegenstelling tot Diverse stes michelin vlotjes herrie gaan maken ivm Cuppen…
en als je een beetje votter als normaal een bocht door stuurt gaan ze janken haha…..
was blij dat ze op waren..
en zo heeft iedereen andere ervaringen met banden, en reageert IEDERE auto anders op bepaalde banden merken en types, wat op een een ford goed werkt kan een drama zijn op een Opel of andersom..
Willem
8 januari 2010 om 21:48 #17584932origineel gepost door wim-v6
en zo heeft iedereen andere ervaringen met banden, en reageert IEDERE auto anders op bepaalde banden merken en types, wat op een een ford goed werkt kan een drama zijn op een Opel of andersom..
Willem
Daar heb je dan ook weer gelijk in. Daar had ik nog niet zo bij stil gestaan
8 januari 2010 om 22:40 #17584933Met de opc wielen 18inch met dunlop veel last van cuppen,de laatste maanden nu met gts wielen 17inch en michelin pilot sport en bevalt super:thumbup
Gr. Gts32v6
8 januari 2010 om 22:53 #17584934De Vectra-C is zoals eerder geschreven echt een Michelin auto!! dat lees je vaker in ieder geval..
Willem
8 januari 2010 om 23:27 #17584935Mee eens:)
Gr. Gts32v6
9 januari 2010 om 15:36 #17584936opel 4 all.
damm your good
met tekening en wel.
een dikke pluim hoor.
gr Fonz9 januari 2010 om 15:55 #17584937Ik had op de GTS C2 Bridgestone banden liggen en die hadden nagenoeg geen last van Cuppen gelukkig. Helaas waren ze alle 4 aan vervanging toe en heb nu gekozen voor de Vredestein Ultrac Sessanta desingn by Giugairo. Tot 50 per uur zoemen ze wat maar daar boven zijn ze stil, voorals nog.
Waarom geen Bridgestone weer genomen hoor ik jullie denken, omdat de Bridgestone een hele stugge en harde band is die totaal geen enkel comfort biedt, ze slaan hard op kleine dwars riggels en ik vind ze niet echt stabiel tijdens rechtuit rijden. De Vredesteins hebben me wat dat betreft al positief verrast, hopen dat ze geen al te groot lawaai gaan geven over een paar duizend kilometer. Doen de dat wel laat ik ze even strippen bij Van Aalderen banden in Vriezenveen en dan ben je weer een hele tijd van het lawaai af..
9 januari 2010 om 16:02 #17584938origineel gepost door sw_reijnders
regelmatig voor en achterbanden omwisselen scheelt ook.
daar voorkom je redelijk het “cuppen” mee.hoe gaat dit dan met de sensoren van de banden ?
dan klopt de meldingen met vorr en achter toch ook niet meer? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.