Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Cuppen voor banden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2014 om 16:45 #17263448
Ik ben vandaag bij een opel dealer wezen kijken naar een insignia 1.6T mijn vraag is of voorbanden van een insignia kunnen cuppen, omdat de voorbanden vervangen moesten worden bij 28000km
18 januari 2014 om 17:00 #18209127Elke band bij elke auto kan cuppen, heeft namelijk niet met de auto te maken, al hebben sommige auto’s er wel meer last van :hmmz
Maar bijvoorbeeld met een verkeerde uitlijning, verkeerde banden spanning, slecht werkende schokdempers/veren etc.
18 januari 2014 om 22:53 #18209128Heb pas een set 20″ wielen gehad met gecupte banden + vlakke plekken aan binnenste loopvlak, blijft mij een raadsel hoe dat kan, en het is niet van met handrem te spelen want het profiel was op die plaatsen niet minder dan elders op de band. Nochtans geen goedkope banden, goodyear eagle F1.
Ik weet wel dat je er horendol van wordt van dat geluid :swear net of al je wiellagers stuk zijn….
19 januari 2014 om 10:58 #18209129wss spreken we dan over dunlop en Goodyear banden .
deze worden samen geproduceerd . en eens ze wat leeftijd krijgen . en slijtage komt dit voor ja . een verklaring heb ik hier niet voor .
heb ook nog geen navraag gedaan bij de persoon die ze bij ons leverd .
alvermoed ik dat dit met de karkas heeft te maken .20 januari 2014 om 21:54 #18209131Als je je Insignia laat uitlijnen en je banden goed op spanning houdt, komt cuppen aan de voorbanden al veel minder voor. Daar die de aandrijving hebben en sturen wringen die meer. De achterbanden hebben meer kans op cuppen daar die alleen maar meedraaien op 1 stand.
21 januari 2014 om 16:30 #18209130@Opeloco wrote:
Heb pas een set 20″ wielen gehad met gecupte banden + vlakke plekken aan binnenste loopvlak, blijft mij een raadsel hoe dat kan, en het is niet van met handrem te spelen want het profiel was op die plaatsen niet minder dan elders op de band. Nochtans geen goedkope banden, goodyear eagle F1.
Ik weet wel dat je er horendol van wordt van dat geluid :swear net of al je wiellagers stuk zijn….
had ik ook precies hetzelfde met deze goodyear eagle.
nooit meer, die herrie banden :fy121 januari 2014 om 19:09 #18209132dit heeft niks met de uitlijning van de voorwielen te maken hoor .
als je gaat navragen an zal je merken dat de dunlop sportmaxx band en de Goodyear eagle f1 assymetric dit beide hebben .
beide worden geproduceerd met het zelfde karkas . wat duidelijk niet goed is na termijn .
merk en zie het op mijn klant wagens regelmatig. heb er nu een deel om kumho en vredestein rijden en heb al gade info ontvangen hier over . terwijl de continetal erg slijt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.