Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › cruisecontrol Vectra C; Z 1.8 XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2010 om 15:37 #17223332
Dag beste mensen. Wie kan me adviseren?
Mijn Vectra (bj 2002) is standaard niet uitgerust met cc. Maar volgens mij is alles wel voorbereid en is het een kwestie van programmeren. Mijn garagehouder heeft dit laten doen bij een opel-dealer. Deze dealer vertelde dat het ‘soms wel en soms niet lukt’ maar een technische reden had hij er niet bij gegeven.
Ik ben op zoek geweest naar technische specificaties enzovoort maar kan dit specifieke onderdeel nergens vinden. Wie kan me vertellen wat ik het beste kan doen? (volgens mijn garagehouder, niet de Opel dealer dus, moet het gewoon mogelijk zijn.)
Alvast mijn dank!
Ad
10 juli 2010 om 18:40 #17697556wat mij bekend is is dat de vectra c elektrisch gas heeft dit zou beteken dat je alleen een richtingaanwijzer moet hebben met cruisecontrole knopjes hier op en deze dan door een tech 2 moet activeren.
maar leuk dat je het forum hebt gevonden stel je je eigen ook even voor in het daarvoor bestemde topic en foto’s van je auto zijn altijd welkom.
11 juli 2010 om 09:43 #17697557En het stukje software moet aanwezig zijn in je ECU.
Anders gaat het echt niet werken.11 juli 2010 om 09:47 #17697558en de voorbereiding voor de cruise moet er ook maar zijn…
Willem
12 juli 2010 om 18:31 #17697559Dank voor jullie reacties!
Ik freubel nog even verder. Er moet toch ergens wel bekend zijn wat er precies in deze auto is aangebracht aan basistechniek?aiai, me voorstellen, dan moet ik bekennen dat is zo technisch ben als een pot Jif. Een tevreden Opel-Vectra rijder. Dat wel. Vroeger wel regelmatig gesleuteld en veel zelf ‘uitgevonden’. De laatste 20 jaar teveel met andere dingen bezig geweest. Inmiddels is dit mijn derde Vectra. Nummer twee, een heerlijke 2.0 uit 1998 is helaas voor de deur aan schroot gereden. De dader? Wie hem vind mag hem hebben….
Daarom heb ik deze Vectra gekocht. Een fijne geruisloze en ook een tikkeltje eigenzinnige Opel. Het schijnt dat ik te maken heb met een can bus probleem. Zegt me niets, alleen dat er met enige regelmaat een waarschuwingssignaal in het display verschijnt. Verder is de linkerkant van de bestuurdersstoel een stuk vulling kwijt.
En dan natuurlijk het gemis van cruisecontrol. Ik veronderstelde dat Opel een standaard computer in alle types plaatste, evenals bedrading. Naarmate de auto hoger in het segment staat wordt er meer softwarematig geinstalleerd. De richtingaanwijzer handel rechts is dus vervangen en de auto is bij een dealer ingelezen. Zoals gezegd, waarom het niet zou kunnen is me niet verteld.12 juli 2010 om 18:59 #17697560Vledder heeft het gedaan, zoek even op verbouwingstopic van Hans Vledder
12 juli 2010 om 21:25 #17697561Hoi,
Ik heb zelf ook een cruisecontrol ingebouwd in mijn veccie z18xe uit 2002.
Ik kan je vertellen dat het gaat lukken!
Hendel inbouwen, koppelingssensor inbouwen (bedrading ligt voorbereid), programmeren met de Tech 2 en klaar is kees…Greetz, Bono
13 juli 2010 om 19:06 #17697562Toch is het zo dat niet bij alle auto’s de bedrading is voorbereid.
13 juli 2010 om 19:15 #17697563origineel gepost door Edvries
Vledder heeft het gedaan, zoek even op verbouwingstopic van Hans Vledderwie . . . :hmmz
leeft tie nog dan :jerry
13 juli 2010 om 19:49 #17697564origineel gepost door Add
Toch is het zo dat niet bij alle auto’s de bedrading is voorbereid.Is maar op een manier achter te komen, de bedrading kun je (als ie tenminste is voorbereid) zo zien zitten dichtbij de koppeling, meestal opgevouwen met een plakbandje eromheen.
Mocht je problemen ondervinden met het inbouwen stuur me dan ff een u2u en dan zal ik je proberen te helpen.Greetz, Bono
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.