Cruisecontrol hendel vectra b

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Cruisecontrol hendel vectra b

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    richardy

hallo iedereen, ik zal me even voor stellen.
      mijn naam is richard, ben 23 jaar, woon in zutphen en ben sinds kort in bezit van een opel vectra b diamond 2,5l v6 bj ’99.

ik heb er op dit momend geen cruisecontrol in zitten wat ik wel graag wil.
      heb een hendel gezien die ook uit een vectra b komt en zou die in mijne willen zetten.

nu is mijn vraag kan dit zomaar zonder dat ik iets aan moet passen? zo niet wat moet ik dan aanpassen en zijn er mensen met ervaring hier mee?

alvast bedankt

RISL
      Moderator

Verplaatst ‘How-to Vectra, Signum >>>> ‘Vectra, Signum’

koenelsenaar
        Deelnemer

Je zal cc in moeten bouwen, dus schakelaar, draden, servo, remlicht en indien nodig koppelingsschakelaar. Ook heb je een cc kabel nodig. Maar is wel te doen hoor….

wim-v6
          Deelnemer

inderdaad, de 2.5 V6 :wub is met mechanische gasklep, dan zal je dus een Servo moeten plaatsen, eventueel een andere remschakelaar, en een koppelingsschakelaar.
            let wel op, de bekabeling is niet altijd voorbereid..

het is trowouwens geen diamond, die heeft standaard Cruise Control..

Willem

Noordpoolgsi
            Deelnemer

Ik begin er zaterdag mee met cc inbouw in mn vectra b2 ook (nog ;) ) een 2.5 v6.

Heb ff gekeken maar denk dat je ”kastje” waar de cruisecontrol op draait het makkelijkste via onderen kunt monteren.
              Hiermee bedoel ik rijderskant veerpoot ff verwijderen en de steekas,blok rijderskant laten zakken 5-6 cm.
              Dan moet je dat kastje met kabel volgens mij precies onder de ABS pomp kunnen manoeuvreren/prutsen king:

Bij mij liggen alle draden er al , op het cruisecontrol lampje in je teller bak na maar dat is 1 draadje trekken volgens wimv6.

Bij mij gaat het om een vectra b2 sport polarmeerblau :wub

Koppeling en rem schakelaar heb ik me nog niet in verdiept.
              Op de sloop hier in de buurt staat een zelfde v6 met cc er al in dus dan is het makkelijk afkijken hé :P

wim-v6
              Deelnemer

Effe ABS pomp weg is het makkelijkst…

nadeel, remmen ontluchten…

Willem

CQPV6
                Deelnemer

Heb nog zo’n setje compleet liggen, iemand belang bij? :D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.