Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › cruise control/voorstellen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2010 om 22:38 #17222784
ik zal me hier eerst en voor stellen aan jullie, ik ben dennis en heb sinds 2 dagen een opel vectra VECTRA-B; X1.6XEL. en kom uit renesse.
nu ben ik bezig met cruise control aan het in bouwen.
(heb een complete set op de sloop gehaald €50,-)maar alles zit er in alleen hij werkt niet.
ben vandaag ook bij de opel hier in de buurt geweest en die konden niks vinden aan opties in met tech-2.ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen om het aan de praat te krijgen, misschien weten jullie iets??
P.S. bedenk je eerst wel een keer als je het zelf in wilt bouwen wat een werk zeg.
23 juni 2010 om 08:02 #17691300Hoi Dennis, Welkom hier
wat zat er allemaal in de set dan?
servo motor
CC hendel (hoeveel draadjes aan de stekker in de auto)
Rem schakelaar
Koppelings schakelaar?
En ja . . . de X16XEL is een fijn motortje om aan te klussen . . . NOT :jerry
Been there . . . done that king:23 juni 2010 om 08:15 #17691301hallo dank je voor de welkom.
de servo motor heb ik al geplaats,
de hendel met 4 draden geloof dat rood,groen, en nog twee zo uit mijn
hoofdremschakelaar zat er al dus die heb ik laten zitten.
hoefde alleen de witte kopelings schakelaar te plaatsen vond
daar voor de stekker in mijn kabelboom.ps heb de set er zelf uit gehaald.
23 juni 2010 om 15:48 #17691302heb je de stekker op de servo GOED aan gedrukt? als je nog een beetje groen ziet is het niet goed genoeg
enne heb je wel een 4 polige Remschakelaar? of een 2 polige ?
heb je de laatste dan moet je even wat met de draadjes prutsen of een 4 polige erop zettenOri CC is niet uit te lezen met de Tech 2 (tenzij je net als Oenatje je bedrading hebt aan gepast)
23 juni 2010 om 15:53 #17691303hallo ik heb alleen maar een twee polige schakelaar. en volgens mij geen draadjes over of ik kan ze niet vinden.
23 juni 2010 om 16:48 #17691304AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee een 2 polige schakelaar voldoet gewoon, je hoeft niks met draadjes te prutsen. Is bij mij precies hetzelfde, gewoon de originele 2-polige schakelaar, en de cc gaat ook uit wanneer je het rempedaal aan raakt
23 juni 2010 om 18:38 #17691305ja oke dan heb ik nu nog het probleem dat hij het nog steeds niet doet ik heb net even gekeken maar alles zit corect aan gesloten.
maar de auto reageert nergens op hebben jullie enig idee
ben een beetje radeloos aan het worden
23 juni 2010 om 19:25 #17691306AnoniemLid sinds:
1 January 1970Van welk jaar is jou auto dan? Heb je x16xel met de gasklep aan de zijkant? Hoe heb je de kabel bevestigd? Want het is bijna onmogelijk dit met de originele gasklephuis te doen. Maak anders even foto’s van alle cc onderdelen
23 juni 2010 om 19:42 #17691307nee heb hem nog niet vast gemaakt en ja de gasklep zit aan de zij kant op een kut manier (als ik dat zo mag zeggen)
foto`s gaan een beetje moeilijk zitten al in gebouwd en de helft zie je niet.
hoe heb jij het gedaan??
23 juni 2010 om 19:45 #17691308weet iemand misschien of je hem dan wel moet activeren
in de auto systeem23 juni 2010 om 20:27 #17691309ze kunnen met de tech 2 een schakelaartest uitvoeren en een servotest. Zo kwamen we er bij mij achter dat het wieltje wat in je schakelaar zit eruit lag om contact te maken met de cc unit.
Ze kunnen dus gewoon heel de cc unit uitlezen van elke schakelaar en alles, om zo uit te sluiten wat er kapoetski is ;)
23 juni 2010 om 20:39 #17691310ja maar ga niet weer naar de opel dealer ze hadden zelf weinig verstand van tech2. ik moest ze al dingen vertellen.
beetje vreemd weet iemand anders nog ergens in zeeland waar ik hem uit kan lezen…
23 juni 2010 om 20:57 #17691311AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb er een gasklephuis opgezet van een c16xe. Deze is wel voorbereid op cc, want de originele x16xel gasklep is niet geschikt voor cc. Tenzij je het op een halve beunhaas manier doet (ik spreek uit ervaring want heb er ook 2 weken mee rond gereden:P Was niet echt een succes)..
Maar misschien domme vraag.. hoe weet je nu of de cc niet werkt terwijl je de kabel niet hebt aangesloten?
23 juni 2010 om 21:03 #17691312ik heb het probleem gevonden had de kopelingsschakelaar niet goed gedaan.
nu moet ik op zoek naar een langere kabel om hem aan te sluiten en een manier hoe dat kan.
iemand een idee??
24 juni 2010 om 08:25 #17691313ik had de kabel gemakeert met een stift en ben gaan rijden een stukje en heb hem toen harder en zachter gezet en daar na gaan kijken of dat hij verschoven is,
even een snelle manier tot dat ik een lanere kabel heb
weet iemand wat die nieuw kost en hoevel cm ik moet hebben
24 juni 2010 om 17:09 #17691314AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die nieuwe kabels kosten een vermogen, iets van 75 euro ofzo echt belachelijk veel. Zou gewoon een kabel via ebay ofzo kopen van een 2 liter. Deze heb ik ook en is de perfecte lengte voor een x16xel.
24 juni 2010 om 17:36 #17691315origineel gepost door dondevo
ik heb het probleem gevonden had de kopelingsschakelaar niet goed gedaan.nu moet ik op zoek naar een langere kabel om hem aan te sluiten en een manier hoe dat kan.
iemand een idee??
langere kabel? … wat dan heb je een van een omega?
wat voor kabel heb je nu? (is het een van een X20XEV? dan kunnen we wel ruilen … ik heb een van een V6 … die is me wat aan de lange kant)
die kabels kosten trouwens rond de 95,- bij de dealert (duur geintje ja)
24 juni 2010 om 17:48 #17691316AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik gok dat hij een kabel heeft van een omega v6. Aangezien dat de enigste kabel is die te kort is voor een vectra x16xel.
24 juni 2010 om 21:22 #17691317ik weet niet van welke die kwam volgens mij een omega. het was de enige auto op de sloop die nog een cc setje had dus dit is wel even balen.
ik wil best ruilen, pas hij dan wel bij jouw sjouke?
is er nog ergens anders waar je er 1ntje goed koper kan vinden??
24 juni 2010 om 21:28 #17691318ps ik denk dat de kabel ongeveer zo`n 40 a 50 cm lang is sjouke
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.