Cruise-control Zafira bj 2000

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Cruise-control Zafira bj 2000

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    n0rdin

Beste liefhebbers,

Nadat ik een Zafira A model X18XE1 had gekocht, kwam ik erachter dat deze geen cruisecontrol :wtf Mijn Zafira heeft bijna alle toeters en bellen behalve een cruisecontrol.
      Nou ja, gedane zaken hebben geen keer, dus ik googlede wat rond om te kijken wat de mogelijkheden zijn om een cruise-control in te bouwen. Ergens las ik dat de modellen X18XE1 cruisecontrol al vooraf ingebouwd hadden, je hoeft dan alleen maar een het juiste knipperlicht hendel te hebben (en evenuteel een upgrade in de firmware).

Kunnen de kenners hier meer over zeggen?
      Dit zijn de foto’s van de motor, hopelijik is het voor jullie een stuk duidelijker.

Dolby
      Deelnemer

Jouw X1.8Xe1 heeft misschien voorbereiding maar geen electrisch gas pendaal. Dus alleen een cruisecontrole hendel is niet voldoende. Je moet dan ook nog een apperaat aanschaven die de cruisecontrol activeerd. Weet even nu niet hoe het apperaat heet.

n0rdin

Bedankt voor je antwoord Dolby,

Ik weet alleen niet of het voorbereid is of niet, vandaar dat ik de foto’s hierboven heb geplaatst in de hoop dat jullie iets van kunnen zien of het voorbereid is of niet. Ik wil best 100 euro (liever minder ) voor uit trekken als er alleen een nieuwe hendeltje en een firmware upgrade gedaan moet worden.

Hoe kan ik duidelijk zien of het CC voorbereid is? (CC = CruiseControl).

(Iets over mijzelf, ik ben een electronicus/software engineer, dus techniek is niet helemaal abrakadabra ;)).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.