Cruise control werkt niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Cruise control werkt niet

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219665
    OPC-lijntje
      Lid sinds:
      30 March 2010

      Rij ik gister op de snelweg, lekker op de cruise control, allemaal goed. Stop op een parkeerplaats om wat te drinken, rij weer weg, werkt de cruise control niet meer:o

      Na een keer licht te hebben geremd werkte hij wel weer! Zijn er meer mensen met dit ‘probleem’? M’n vader heeft een Astra H en die zegt hetzelfde al eens meegemaakt te hebben:hmmz

      #17652858
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        de remschakelaar zal wel een beetje gaar zijn.
        zit waarschijnlijk op het rempedaal.

        #17652859
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          wim v6 vertelde eens dat je bij sommige altijd eerst op de rem moet trappen voordat het werkt.

          #17652860
          OPC-lijntje
            Lid sinds:
            30 March 2010

            Gebruik cruise control regelmatig en hoef niet eerst op de rem te trappen voor hij werkt. Lijkt me ook sterk trouwens dat je dat bij sommige auto’s wél zou moeten:hmmz

            #17652861
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              als de rem schakelaar stuk is, doet de CC het zowiezo niet.
              Ik betwijfel idd ook of dat moet.

              maar het kan zijn dat er een los contact in de rem schakelaar zit.
              Waarna je een keer op de rem trapt de schakelaar weer contact maakt.

              Ik zou het eerst daar zoeken.

              Een remschakelaartje is nou echt niet de kosten, het enige is dat je er wellicht een beetje lastig bij kunt :P

              #17652862
              Oenatje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                origineel gepost door wim-v6
                ik heb al een paar keer geahd dat ik de Cruise wilde inschakelen, maar niet werkte.

                naar blijkt bleek ik de rem nog niet te hebben ingetrapt.

                dan werkt hij ook niet.

                als er nou een onderbreking in deze verbinding naar de Cruise control zit kan deze ook niet functioneren.

                Je hebt:

                > Remlicht signaal1: deze zorgt dat de cruise uitgeschakelt word bij remmen.
                – Deze krijgt +12V indien de rem word ingetrapt

                > Remlicht signaal2: dit is een extra veiligheids schakeling.
                – deze onderbreekt +12V tijdens remmen (op deze moet anders constant 12V staan)

                > koppeling signaal: deze schakelt de cruise uit bij intrappen koppeling
                – deze onderbreekt +12V bij ontkoppelen (op deze moet anders constant 12V staan)
                – Koppelings signaal word bij automaat op de automaat keuzehendel geschakeld

                > de hendel krijgt +12V aangevoerd
                – Cruise schakelt in indien +12V op inschakel / accelereer signaal word verkregen
                – Cruise schakelt in indien +12V op geheugen / decelereer signaal word verkregen
                – Cruise schakelt uit wanneer +12V word onderbroken op uitschakelsignaal

                >> Uitschakel signaal en 2e rem signaal komen indien aanwezig in serie met elkaar te staan.

                Cruise Control zonder 2e remsignaal:

                Cruise Control met 2e remsignaal:

                Willem

                #17652863
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Dit is geen probleem maar een veiligheid. Is bij de onze antara ook zo. Je kan pas de cruisecontrol inschakelaar als je, na het starten, minstens 1x je rempedaal hebt ingetrapt. Dit is ter controle dat je remschakelaar nog wel in orde is zodat bij het remmen de cruise control niet blijft hangen.

                  #17652864
                  OPC-lijntje
                    Lid sinds:
                    30 March 2010

                    origineel gepost door martklanderman
                    Dit is geen probleem maar een veiligheid. Is bij de onze antara ook zo. Je kan pas de cruisecontrol inschakelaar als je, na het starten, minstens 1x je rempedaal hebt ingetrapt. Dit is ter controle dat je remschakelaar nog wel in orde is zodat bij het remmen de cruise control niet blijft hangen.

                    :hmmz Klinkt eigenlijk best heel logisch :D

                    Thnx :thumbup

                    #17652865
                    opel-limbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2007

                      origineel gepost door martklanderman
                      Dit is geen probleem maar een veiligheid. Is bij de onze antara ook zo. Je kan pas de cruisecontrol inschakelaar als je, na het starten, minstens 1x je rempedaal hebt ingetrapt. Dit is ter controle dat je remschakelaar nog wel in orde is zodat bij het remmen de cruise control niet blijft hangen.

                      Helemaal mee eens met bovenstaand verhaal. Eerst even remmen!!

                      Greetz Roel met een C.

                      #17652866
                      sw_reijnders
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2005

                        hehe om marco bakker praktijken te voorkomen zeker :jerry
                        dat soort schakelingen kennen ze dus nog niet op de B’tjes :angel

                        #17652867
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          origineel gepost door sw_reijnders
                          hehe om marco bakker praktijken te voorkomen zeker :jerry
                          dat soort schakelingen kennen ze dus nog niet op de B’tjes :angel

                          nou een klein beetje wel.
                          alleen controleert hij de remlichten. :jerry

                          #17652868
                          sw_reijnders
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 October 2005

                            volgens mij kan ik de CC op mijn B’tje gewoon aanzetten hoor zonder eerst op de rem te trappen :D
                            Ja oke, je hebt wel die melding in je scherm staan. Maar die kun je ook gewoon met de knop op de hendel of radio uitzetten.

                            #17652869
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              origineel gepost door sw_reijnders
                              volgens mij kan ik de CC op mijn B’tje gewoon aanzetten hoor zonder eerst op de rem te trappen :D
                              Ja oke, je hebt wel die melding in je scherm staan. Maar die kun je ook gewoon met de knop op de hendel of radio uitzetten.

                              Heb nooit last van die melding.
                              Start de auto altijd met koppeling in en poot op de rem.

                              (zal wel met het vele automaat rijden te maken hebben)

                              #17652870
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                > Kans dat bij de latere-B’s de rem wel moet ingetrapt worden om de cruise te kunnen gebruiken..
                                > Bij die van de Omega-B vanaf ’97 dient ook eerst de rem ingestrapt te worden.

                                Willem

                                #17652871
                                donderkopje1
                                  Lid sinds:
                                  13 May 2010

                                  Had dezelfde vraag, ik dacht dat de ‘truc’ bij mijn astra H (2007) was dat er een tijdsensor in zit…. ik heb vanmiddag nog met donderkopje2 de klok in de gaten zitten houden en telkens dat (veel te stroeve rot-)knopje op de richtingaanwijzer in zitten drukken…

                                  Of ik moet minimaal 10 minuten zonder remmen wegrijden…:P

                                  #17652872
                                  arjontje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 March 2006

                                    origineel gepost door wim-v6
                                    > Kans dat bij de latere-B’s de rem wel moet ingetrapt worden om de cruise te kunnen gebruiken..
                                    > Bij die van de Omega-B vanaf ’97 dient ook eerst de rem ingestrapt te worden.

                                    Willem

                                    bij een 99er vectra (b2) niet.
                                    kan je gebruiken zonder eerst de rem te bedienen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.