cruise control werkt niet!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum cruise control werkt niet!

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    mortelman

Hoi Allen,

Ik ben pas op vakantie geweest met mijn vouwwagen.
      Nu reed ik lekker op de snelweg rond 90 km/u en dacht laat ik de cruise control erop zetten.
      Maar helaas die weigerde dienst!
      Later op de bestemming aan gekomen vouwwagen afgekoppeld en nog eens geprobeerd en toen deed de cruise control het weer!
      Nu heb ik een Vectra uit eind 2000.
      Ik heb een 13 polige stekker achterop zitten van Jaeger met een verloop ertussen naar Multicon( want die stekker zit op de vouwwagen.
      Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
      Ligt het aan de stekkers of is het wettelijk bepaald dat als ik een aanhangwagen erachter heb dat de cruisecontrol niet meer werkt??

Ik ben benieuwd.

Groeten van de Mortelman

Rubyvectra_A
      Deelnemer

Beste mortelman,

Om even met de deur in huis te vallen, dit is geen problemcar. Maar een forum waar vectra LIEFHEBBERS over alles en nog wat informatie delen. Mischien is het dus netjes om je eerst even voor te stellen voor je je probleem voorlegt……….

Maar goed, ik zelf heb een Vec C uit 2004 en deze reed gewoon op de cruise met de caravan erachter, dus het lijkt me niet standaard….

Groet Tim.

sw_reijnders
        Deelnemer

hoi mortelman,

ik ben het ook wel eens met mijn voorganger hierboven.

maar een aanhanger heeft niets te maken met de cruisecontrol.
          Op het rempedaal zit een apparte schakelaar die de cruisecontrol uitschakeld.

Verder zou informatie als bv motorcode erg welkom zijn, aangezien er ook verschillende soorten cruisecontrol in omloop zijn (e-gas en gaskabel)

mortelman

Heren goede avond,

Bedankt dat jullie me hebben getipt maar jullie hebben gelijk, ik ben het helemaal vergeten me zelf voor te stellen.
            Ik ben dus Mortelman en al een jaar of 16 fan van Opel
            Ik ben begonnen met een Rekord voor 1 jaar en daarna heb ik 4 jaar een Senator gereden.
            En de laatste 11 jaar Vectra fan.
            Dit is mijn 2e Vectra ik had eerst een Vectra uit 1996 en nu deze Vectra station uit eind 2000.

Groeten van de Mortelman.

wim-v6
            Deelnemer

ik denk het probleem in de aanhanger stekker zit.

als je maar iets stroom terugvoert over de remlichten schakelt de CC al niet meer in.

ik heb ook een keer met een oudere aanhanger achter mijn B vectra dit probleem gehad.

zat een massastoring in de verlichting, zo kon + terug vloeien naar remlicht draad.

Mogenlijke optie is een relais plaatsen op remlicht draad van de aanhanger stekker.

Willem

rinuske
              Deelnemer

origineel gepost door mortelman
                Heren goede avond,

Bedankt dat jullie me hebben getipt maar jullie hebben gelijk, ik ben het helemaal vergeten me zelf voor te stellen.
                Ik ben dus Mortelman en al een jaar of 16 fan van Opel
                Ik ben begonnen met een Rekord voor 1 jaar en daarna heb ik 4 jaar een Senator gereden.
                En de laatste 11 jaar Vectra fan.
                Dit is mijn 2e Vectra ik had eerst een Vectra uit 1996 en nu deze Vectra station uit eind 2000.

Groeten van de Mortelman.

:kewlpics en dan is het compleet , welkom hier:kewlpics

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.