Cruise Control valt uit 2.6 V6 + andere storingen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Cruise Control valt uit 2.6 V6 + andere storingen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    astrawez
    Deelnemer

Eerder heb ik al een topic gehad over het motormanagementlampje die zo af en toe een brandt. Dit lag volgens de dealer aan de Katalysator die kapot was (à 1200 euro). Dit heb ik nooit laten vervangen (te duur), maar wel heb ik er Kat-cleaner in gegooit. Hij stotterde niet meer, en het lampje ging uit, dus probleem zo goed als opgelost. Af en toe gaat het lampje dan wel weer aan, maar ik weet dat ie dan na een weekje ofzo ook weer uit gaat. Wel irritant is dat hij bij een bijna lege tank (vanaf nog 100 km te gaan volgens de boardcomputer) nog wel eens in wil houden.

Nu had ik vandaag iets heel vreemds. Het bovenstaande heeft er misschien mee te maken vandaar dat ik het er even bij vermeld. Ik moest met mn schoonouders ergens heen. Dus eerst 30 km gereden (snelweg kilometers op de cruise control), motor stationair laten lopen bij mn schoonouders, schoonouders opgepikt, en weer vertrokken. Toen ik van hun uit weer de snelweg op ging wilde ik de cruise control weer aanzetten. Deze reageerde toen totaal niet, terwijl hij het vlak ervoor dus nog wel deed. Het hele stuk (ca.10 km) heeft ie het ook niet meer gedaan. Toen we later weer terug reden deed de cruise control het wél weer gewoon. Heel vreemd dus. Even later toen we weer naar huis gingen vanuit de schoonouders startte de Vec wat stotterig en er ging een hele batterij aan waarschuwingslampjes aan op het dashboard (TC, Airbag, Motormanagement, en een auto met zo’n sleutel (ga naar de dealer staat in het boekje)). Toen ik de straat uit was gingen de lampjes weer uit en reed hij weer normaal.

Iemand enig idee waar ik deze storingen moet zoeken?

wim-v6
      Deelnemer

Kans dat er nog een andere storing in zit.. uitlezen wijst dit uit.

Willem

astrawez
        Deelnemer

Nog geen tijd gehad om hem uit te laten lezen, binnenkort maar eens doen. :swear

Nu heeft hij er namelijk weer iets bij: de lampjes van de TC, ABS, en auto met sleutel branden, de snelheidsmeter doet het niet, en de cruise control werkt niet. Als ik vervolgens een stukje rij springt de snelheidsmeter ineens naar de juiste snelheid, en gaan de lampjes van links naar rechts weer uit. De cruise control doet het dan weer zodra ik het contact eraf en erop heb gegooit. :hmmz

wim-v6
          Deelnemer

Geen snelheids signaal geen Cruise Control

verder is uitlezen de enige optie..

Denk het toch in de ABS pomp gezocht moet gaan worden..

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.