Cruise Control – tot waar gaat deze kabel (X16XEL)

Forumindex Forums Modellen Astra Cruise Control – tot waar gaat deze kabel (X16XEL)

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Parqueted

Dag fanaten, :thumbup

Ik heb in de stuurkolom het 4-polige kabeltje zitten die voor de Cruise Control is. Zie afbeelding:

Meer voorbereiding voor Cruise Control heb ik niet. Maar dat doet er nu even niet toe.

Nu is mijn vraag; De 4 kabeltjes die er achter zitten, gaan ergens heen. Waar gaan deze heen? Ik moet deze namelijk aan mijn 10-polige stekken solderen. Maar is wel handig als ik weet waar ik moet gaan zoeken… :hmmz

wim-v6
      Deelnemer

Bij mijn moeder haar X16XEL ligt de cruise stekker naast de accu

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Speedswitch
        Deelnemer

Deze 4 kabeltjes gaan, samen met de al-dan-niet aanwezige kabeltjes van de rem en koppelingsschakelaar naar de X2 connector in t schutbord. De X2 connector is een grote stekker welke de koppeling vormt tussen de kabelboom in je interieur en de kabelboom in je motorruimte. Als je op dit moment nog geen 10-polige stekker in de motorruimte hebt (zoals Wim zegt; naast je accu / achter je linker koplamp) dan heb je 2 opties:

> Zelf een kabelboompje maken en deze via t schutbord naar de motorruimte trekken en daar je 10-polige stekker aan solderen
          > De X2 connector in de motorruimte aanpassen om de ontbrekende pinnetjes bij te plaatsen en dus via de “officiele” manier je kabelboom aan te passen

Ik ben zelf bezig met de 2e optie, en dat valt niet mee. Dus voor een snelle oplossing zou ik je eigen kabelboompje maken. In jouw geval betekent dat dus: Dit stekkertje afknippen en 4 nieuwe draden eraan solderen, en deze samen met de draden van je koppeling- en remschakelaar doorvoeren door je schutbord.

(Overigens zit die x2 connector net boven je pedalen, echt een hoerige plek om bij te komen)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.