Cruise Control / stuurbekrachteging Kadett E

Forumindex Forums Modellen Kadett Cruise Control / stuurbekrachteging Kadett E

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18259808
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Heeft die dan het hele stuurhuis van de g overgezet?

      #18259809
      .Stoffel.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 November 2009

        Zal het eens navragen

        #18259811
        Corsaliefhebber
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2012

          en is de vraag al beantwoord, ben hier wel benieuwd na,
          heb een e die ik hiermee wil uitrusten en een g als sloper staan :thumb

          #18259812
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ik heb inmiddels de stuurbekrachteging ingebouwd van een astra F.

            Andere Krukaspoelie en dynamo en dan gewoon het geheel van een astra f x16szr.

            #18259813
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Oja,

              Het systeem van de Astra G is elektrisch / hydraulisch ofwel werkt gelijk aan dat van een hydraulisch systeem alleen de pomp is elektrisch aangedreven.
              Om dit passend te maken moet je zelf beugels maken voor het stuurhuis, het kan maar is meer werk dan van een kadett e of astra F het systeem gebruiken.

              #18259814
              kadett4x4
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                Ik heb een stuurhuis van een vectra a, in mijn kadett zitten.
                vanwege het 4×4 systeem, maar past 1 op 1.
                dus die kan ook nog.

                groeten.

                #18259810
                Corsaliefhebber
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2012

                  Heren bedankt voor de antwoorden alvast :thumb
                  Beugels voor het stuurhuis zelf maken doe ik liever niet,
                  Dit is neem ik aan bij een systeem van de Astra-F niet nodig?
                  Als dit verder plug en play is op mijn c16nz, binnenkort maar even naar de sloop toe, :thumb
                  Een Astra f met stuurbekrachtiging is in ieder geval makkelijker te vinden denk ik hier op de lokale sloop,
                  Van de Kadett-E staat er alleen een 1.4 uit ik meen 88 en een volledig aan de voorkant uitgebrande 1.3s,
                  beide zonder bekrachtiging

                  #18259815
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Het is niet heel moeilijk, hangt erg af van je eigen kunde ook natuurlijk. Je hebt een stuurhuis nodig die de zelfde aansluiting heeft op de stuurkolom die je nu hebt. Meestal is dat die met twee platte kanten, volgens mij is de vertande versie enkel op de GSI met stuurbekrachtiging van ZF gebruikelijk op de kruiskoppeling.

                    Dan stuurhuis vervangen, spoorstangen gewoon houden die je nu hebt, maar wel even na montage laten uitlijnen als je het netjes wilt doen.

                    Leidingen zijn nog wel eens lastig te vinden in goede staat, maar verder vrij makkelijk te monteren. Wel rekening houden met de perskant, daar staat een paar honderd bar druk op, en even een slangklemmetje in die leiding is no go, dat ploft er gelijk af de eerste bocht.

                    Dan de pomp, de beugel van de 1.8 en 2.0 motoren past niet als ik me niet vergis, en de krukaspoelie zoals je al weet ook niet. Eventueel kun je wel iets maken ook, als je handig bent met staal bewerken en lassen, de pomp kan gewoon hard aan het blok, en een spanbout er op maken over een scharnierpunt is te doen. Uiteraard is passend spul wel veel makkelijker.

                    Ik zou als het effe kan een ZF stuurhuis gebruiken, ze bestaan met de dubbel platte aansluiting op de stuurkolom. De saginaw stuurhuizen zijn bij lange na kwalitatief niet op het zelfde niveau, en lekken graag olie en de hoezen gaan veel minder lang mee.

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.