Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Cruise control op een X20DTH
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2010 om 16:18 #17705467
Hmm.. nu het zo makkelijk kan zijn vraag ik mijzelf ook af of het ook zo makkelijk kan in mijn Vectra B.
Ik heb een x2.0xev motor. Iemand hier ervaring mee?
8 augustus 2010 om 18:53 #17705468ik heb de stekkers erin liggen,volgens de info die ik gekregen heb is het niet zo moeilijk
8 augustus 2010 om 21:32 #17705469Je zal wel een Servo moeten plaatsen bij den X20XEV motor ivm mechanisch gas.,
9 augustus 2010 om 19:13 #17705470origineel gepost door gerbenp
De TIS wordt nu gebrand, vanavond maar eens in duiken.Pff, installeren van dat ding is een crime… Lijkt niet goed te komen.
Is er iemand in Twente waar ik het kan komen bekijken, of iemand die een screenshot kan maken?
Iemand in de buurt met verstand van draadjes is helemaal welkom, ik ben meer van de knopjes en stekkertjes dan van losse draadjes…
Edit: voor de duidelijk, ik bedoel dus dat het installeren van de TIS niet lijkt te gaan lukken, en daarom dus weer bij jullie aanklop…
9 augustus 2010 om 19:15 #17705471origineel gepost door sjaakmans3
Hmm.. nu het zo makkelijk kan zijn vraag ik mijzelf ook af of het ook zo makkelijk kan in mijn Vectra B.Ik heb een x2.0xev motor. Iemand hier ervaring mee?
zoals al gezegd door willem … dit is in jouw geval wat meer werk dan alleen een hendel
ik zou zeggen check eerst even of je de stekkers hebt liggen voordat je onderdelen gaat zoeken
1 stekker onder je ABS unit in het motor ruim (tegen je chassis in een dopje gestoken)
1 stekker bij je stuurkap aan de linker(richting aanwijzer) kant
en
1 stekker achter je zekering kast ter hoogte van je koppelings pedaal (tenzij je een automaat hebt :P)11 augustus 2010 om 22:25 #17705472origineel gepost door gerbenp
origineel gepost door gerbenp
De TIS wordt nu gebrand, vanavond maar eens in duiken.Pff, installeren van dat ding is een crime… Lijkt niet goed te komen.
Is er iemand in Twente waar ik het kan komen bekijken, of iemand die een screenshot kan maken?
Iemand in de buurt met verstand van draadjes is helemaal welkom, ik ben meer van de knopjes en stekkertjes dan van losse draadjes…
Edit: voor de duidelijk, ik bedoel dus dat het installeren van de TIS niet lijkt te gaan lukken, en daarom dus weer bij jullie aanklop…
Niemand?
12 augustus 2010 om 06:25 #17705473mijn TIS was easiepeasie
cdtje er in en gaan.kwestie van installeren ALS SERVER :vertag en verder helemaal niets.
12 augustus 2010 om 20:13 #17705474Heb twee verschillende ISO’s gevonden. Beide geven op een bepaald moment iets van: update gedaan, deïnstalleer en herinstalleer.
Probleem is dat het deïnstalleren niet alle mappen leegt, en daardoor het herinstalleren niet in dezelfde map kan. Zelf leeggooien zorgt ervoor dat het herinstalleren weer als eerste installatie gezien wordt… Op de DVD ook ManInst en ManUpd bestanden gevonden en uitgeprobeerd, zonder resultaat.
Nu heb ik best de nodige programma’s geïnstalleerd, maar deze krijg ik er niet onder…
23 september 2010 om 00:34 #17705475Was ik weer….
Met de TIS is het niets geworden. Ondertussen op een ander forum gevonden:
>> Stuurschakelaar Cruise control bediening:
In:
> Contact + (Zwart)
Uit:
> Zwart Rood op ECU pin 62
> Zwart Geel op ECU pin 29
> Zwart Bruin op ECU pin 44>> Koppeling schakelaar:
in:
> Contact + (zwart)
uit:
> Zwart Blauw op ECU pin 61>> Rempedaal schakelaar:
in:
> Conact + (Zwart)
uit:
> maak contact (remlichten): Zwart Geel op ECU pin 5
> verbreek contact: Zwart Rood op ECU pin 13aangezien de remlicht- en koppelingsschakelaar al aanwezig zijn, lijkt het me dat ik aleen de 4 polen van de bedieningshandel aan hoef te sluiten. Weet iemand of die pin-nummers hetzelfde zijn bij mijn diesel? En waar zit de ECU?
28 september 2010 om 22:19 #17705476origineel gepost door gerbenp
aangezien de remlicht- en koppelingsschakelaar al aanwezig zijn, lijkt het me dat ik aleen de 4 polen van de bedieningshandel aan hoef te sluiten. Weet iemand of die pin-nummers hetzelfde zijn bij mijn diesel? En waar zit de ECU?Blijkbaar een lastige vraag… :hmmz
Weet er wel iemand waar de ECU zit? Dan ga ik die in elk geval eens van dichtbij bekijken.
30 maart 2011 om 10:03 #17705477Hoi,
Het is lang stilgeweest in dit topic omdat ik min of meer de hoop had opgegeven. Toch wil ik het nog een keer proberen om de boel aan de praat te krijgen.
Wie o wie weet er te vertellen wat er nog nodig is.
Ik heb dus een DTH met e-gas
raw schakelaar is al vervangen, maar geen kabelboompje in het stuurhuis
rem- en koppelingsschakelaars zijn aanwezig.30 maart 2011 om 12:36 #17705478even TIS2000 downloaden van de piratebay ofzo
daar staan alle electrische schema’s in.kun je kijken welke draden je nog moet trekken naar de ECU bv.
30 maart 2011 om 21:00 #1770547930 maart 2011 om 22:57 #17705480[rquote=1903783&tid=130469&author=gerbenp]Ik heb inmiddels een schema gevonden:
Onderaan is de ECU, draadjes naar rechts gaan naar de koppelingsschakelaar.
De vraag is nu: waar zit de ECU. Na wat googelen is de meest waarschijnlijke plaats onder de ruitenwissers, maar ik kan het mis hebben. Ik ga daar morgen in elk geval kijken.[/rquote]
Op je dieselpomp;)31 maart 2011 om 21:57 #17705481Nog een mooier en duidelijker schema gevonden:
Uploaded with ImageShack.us
Vandaag even snel gekeken, en volgens mij heb ik de ECU gevonden:
Uploaded with ImageShack.us
Morgen maar eens openhalen en kijken hoe hij er van binnen uitziet.
Tankje erboven blijkt de vaccuum tank van de verwarming te zijn. De slangetjes hiervan lagen los, heb ik nu vastgezet.
Wat voor effect heeft het losliggen van de slangen? De verwarming werkt verder prima, alleen de airco doet het niet, maar dat weet ik tot nu toe aan een lege installatie (auto heeft lang te koop gestaan, airco is nog niet nagekeken/gevuld).
1 april 2011 om 13:19 #17705482[rquote=1904595&tid=130469&author=gerbenp]Nog een mooier en duidelijker schema gevonden:
Uploaded with ImageShack.us
Vandaag even snel gekeken, en volgens mij heb ik de ECU gevonden:
Uploaded with ImageShack.us
Morgen maar eens openhalen en kijken hoe hij er van binnen uitziet.
Tankje erboven blijkt de vaccuum tank van de verwarming te zijn. De slangetjes hiervan lagen los, heb ik nu vastgezet.
Wat voor effect heeft het losliggen van de slangen? De verwarming werkt verder prima, alleen de airco doet het niet, maar dat weet ik tot nu toe aan een lege installatie (auto heeft lang te koop gestaan, airco is nog niet nagekeken/gevuld).[/rquote]
Kan je wat foto’s nemen? moet de ecu ook hebben voor me MID1 april 2011 om 14:02 #17705483Heb de kap er even afgeha (geen foto’s, sorry). De ecu zit er inderdaad onder, met twee grote multistekkers bovenop.
Wat is nu de gemakkelijkste manier om de benodigde kabels tussen de rest te vinden?
1 april 2011 om 20:38 #17705484Nog even een buurman die vrachtwagenmonteur is naar het schema kunnen laten kijken. De B-aansluiting raak ik ergens in het dashboard wel kwijt. De A-aansluiting kon ik met een beetje mazzel direct aan de toerenteller hangen (ook groene kabel).
Nu alleen nog een koppelpunt vinden voor de C-, en D-aansluiting dus….
4 april 2011 om 20:46 #17705485Vandaag weer bezig geweest…
Ik ben begonnen met het volgen van de kabelboom vanaf de ECU. Deze loopt in een goot onder de parafaanplaat langs naar de bestuurderszijde. Op het einde van de goot zit een stekker, waarvan de kabelkleuren en pin nummers overeenkomen met de pin-nummering uit mijn eerste schema:
Pin nummers 1, 14 en 7 zijn dus blauw, grijs en groen.
Op de contrastekker bleken deze pins leeg te zijn. Bij deze stekker stopt dus in mijn geval de voorbereiding voor CC.
Drie kabeltjes getrokken van deze stekker naar het stuurhuis via een rubber dop achter het gaspedaal. De vierde kabel kon volgens het tweede schema aangesloten worden op de rode van de remlichtschakelaar.
Vanavond vol verwachting uitgetest, maar helaas, geen enkele reactie op de knoppen.
Morgen ga ik nog even nakijken of ik geen kruisingen heb, en of alle koppelingen spanning doorgeven. Als dat allemaal goed is, zal de ECU geprogrammeerd moeten worden lijkt me…
Is er iemand in het oosten (Ov, Gld, Dr) die dat kan, en die morgen (dinsdag) of woensdag daarvoor tijd heeft?
4 april 2011 om 20:55 #17705486[rquote=1907311&tid=130469&author=gerbenp]Vandaag weer bezig geweest…
Ik ben begonnen met het volgen van de kabelboom vanaf de ECU. Deze loopt in een goot onder de parafaanplaat langs naar de bestuurderszijde. Op het einde van de goot zit een stekker, waarvan de kabelkleuren en pin nummers overeenkomen met de pin-nummering uit mijn eerste schema:
Pin nummers 1, 14 en 7 zijn dus blauw, grijs en groen.
Op de contrastekker bleken deze pins leeg te zijn. Bij deze stekker stopt dus in mijn geval de voorbereiding voor CC.
Drie kabeltjes getrokken van deze stekker naar het stuurhuis via een rubber dop achter het gaspedaal. De vierde kabel kon volgens het tweede schema aangesloten worden op de rode van de remlichtschakelaar.
Vanavond vol verwachting uitgetest, maar helaas, geen enkele reactie op de knoppen.
Morgen ga ik nog even nakijken of ik geen kruisingen heb, en of alle koppelingen spanning doorgeven. Als dat allemaal goed is, zal de ECU geprogrammeerd moeten worden lijkt me…
Is er iemand in het oosten (Ov, Gld, Dr) die dat kan, en die morgen (dinsdag) of woensdag daarvoor tijd heeft?
[/rquote]
Kan je wat foto’s nemen? van waar de kabels lopen enz?5 april 2011 om 13:59 #17705487Had ik, dacht ik, gisteren gedaan. Helaas zijn ze nu niet terug te vinden op de telefoon.
Mijn vrouw heeft de auto vandaag mee, maar zal kijken of ik hem morgen hier kan houden om wat foto’s te maken.
6 april 2011 om 07:46 #17705488HIJ DOET HET!!!!!
Vandaag alle koppelingen nog eens bekeken, en twee stuks gevonden waarvan het mesje naast het kabeltje gelopen was… Hierdoor kreeg de schakelaar geen stroom, en werkte de R-knop niet.
Na het opnieuw aanknijpen werkt alles prima, zonder verder te programmeren.
Nog even in het kort:
De schema’s heb ik hier vandaan:
Het duidelijke schema: http://www.psprintersupplies.nl/OPEL%20VECTRA%20B.pdf
Het schema met ook de nummering van de stekker op de foto’s:
http://www.sendspace.com/file/xsf1em
(beide links hier op het forum gevonden, dank aan de posters/hosters!)
De foto’s:
De stekker:
Met de aansluitingen naar de schakelaar:
Moeilijk te zien, maar hier gaan de kabels de rubber dop in die achter het gaspedaal zit:
6 april 2011 om 17:18 #17705489die klemmen wil ik volgend jaar nog weleens zien als er vocht en pekel en andere prut tussen is gekomen :sleeping
doorknippen
strippen
krimkousie eroverheen
vast solderen
krimpkousie krimpen
en klaar6 april 2011 om 19:14 #17705490Moet je eerst weten of het (zo) werkt, sw_reijnders. enne we hebben nie allemaal krimpsokjes liggen :P
@gerbenp: sw_reijnders heeft wel gelijk, het zijn niet de beste verbindingen die je gemaakt hebt.
Ik zal even in mijn TIS duiken om te zien of ik nog wat kan vinden.6 april 2011 om 19:22 #17705491uuuh nee ik heb idd ook geen boom waar krimpkousjes aan hangen ;)
een beetje hobby elektrozaak heeft het wel dus dan moet je gewoon zorgen dat je voorbereid bent -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.