Cruise control inbouwen opel vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Cruise control inbouwen opel vectra

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    JHR
    Deelnemer

Bij de brezan ook zoiets.
      Bij mij zaten er ook 4 draden, maar op 2 aansluitingen aan gesloten.
      Dus 2 draden onder 1 aansluiting.
      Ik hoefde er geen zekering in te zetten want hij zit al onder iets anders.
      Nu weet ik dat er 2 zekeringskasten zijn dus bij jou misschien anders.

Groetjes jurrian

hendrikusvs

Bedankt voor de informatie allemaal! Hebben we weer iets om mee verder te komen :D

hendrikusvs

Ok, koppelingschakelaar is geplaatst. Nu is het enige wat nog over is, de remschakelaar.

Nu vroeg ik mij het volgende af:
          Als ik geen nieuwe schakelaar haal, en gewoon de 2 polige houd en de twee draadjes die niet gebruikt worden met elkaar verbind, gaat de cruise control dan nog wel uit als je op de rem drukt? Of moet je dan echt een 4 polige schakelaar halen?

Als deze functie dan ook gewoon werkt met een 2 polige, dan verbind ik die draadjes wel even met elkaar :-D

wim-v6
          Deelnemer

jup, gaat wel uit als je op de Rem drukt..

Willem

Paul-VectraB
            Deelnemer

Vandaag staat operatie “inbouwen cc” op de planning.
              Wat mij opvalt is dat er zeer weinig plaats is onder de motorkap om de servomotor op zijn plaats te krijgen.
              motor: x18xe1

iemand een idee hoe dat dit het beste gaat?

hendrikusvs

Nou dat heeft ons aardig wat moeite gekost. Dit is hoe het is gelukt:

De servo motor en de beugel van elkaar los gemaakt. Accu verwijderd en dat dingetje waar die op staat. Daarna de beugel en de servo naar de ruimte gebracht waar die moet worden bevestigd en weer aan elkaar gemonteerd. En daarna bevestigd. Het is een gedoe om het er tussen door te wrikken, maar het kan net.

Bedankt voor de info Willem! Vanmiddag ga ik het uit proberen :)

Paul-VectraB
                Deelnemer

Dan gaan we dat proberen

tamiya
                  Deelnemer

De cruise control is inmiddels werkend. Was erg weinig ruimte om de twee draden door te lussen.
                    Weet iemand toevallig of de boel is voorbereid op een cruisecontrol-lampje?

Ik moest bij mijn Corsa destijds een kabel trekken vanaf de cruisecontrol-unit(pennetje in ongebruikte ruimte in stekker drukken). Aangezien de kabelboom verder volledig bij de vectra was voorbereid, lijkt het me vrij logisch dat de bedrading voor een lampje al voorbereid is? Wie kan dit bevestigen? :hmmz

Paul-VectraB
                    Deelnemer

Zover ik weet is het lampje niet voorbereidt en zul je dus zelf het draadje moeten trekken.

ik heb vandaag operatie “inbouwen cruise control” met succes afgerond. Het was wel een heel karwei.
                      bij een x18xe1 heb je niet veel ruimte. Accu verwijderd, accuplaat losgehaald, en plug van de schakelbakolie losgehaald en toen kon de servomotor eindelijk naar de goede plek. Vervolgens de beugel nog er doorheen gepropt en aan de servomotor vastgemaakt. Bleek de beugel niet helemaal te kloppen (zelf gemaakte beugel) dus moest deze er weer vanaf en worden bijgeslepen. Nadat ik dat had gedaan kon de beugel weer op de servomotor worden geplaatst. Vervolgens de beugel vastgezet rn de stekker aangesloten
                      nu moest de kabel nog een goede weg zien te krijgen naar de gaskabel. Gelukkig is dit deel heel gemakkelijk. Gaskabel gemonteerd en testen maar. Uiteraard deed de cruisecontrol het niet. Opcom eraan gehangen, melding “geen foutcodes aanwezig”. Waardes bekeken, remschakelaar niet actief. Conclusie ik heb een 2polige remschakelaar ipv een 4 polige. Hoe kon ik de cc toch testen want ik moest weten of de servo wel goed was. Stekker van de remschakelaar eraf en de 2contacten die niet worden gebruikt doorlussen. Vervolgens kon het testen weer beginnen.
                      En ja hoor de cc werkt. Dus ik moet nu nog alleen een 4polige remschakelaar halen en dan kan ik ook cruise zonder gas te geven.

wim-v6
                      Deelnemer

nope, zelf trekken..

B1 heeft ook met CC een 2polige remschakelaar

Willem

marijnl1988
                        Deelnemer

Bij mijn astra g was het vrij makkelijk..
                          X2.0xev unit plaatsen op de bestaande gagen net boven de rubber
                          Stekker erin
                          Aansluiten op de Gaskleppenhuis
                          Koppeling schakelaar plaatsen
                          4 polige rem schakelaar plaatsen
                          Hendel plaatsen

En werkt gelijk :thumb

Wat een optie is cc

Alleen lampje in je tellerunit is niet voorbereid bij geen 1 astra g
                          Hier zul je zelf een smsd ledje moeten solderen en weerstandje

Alleen bij een vec weet ik het niet

wim-v6
                          Deelnemer

heb m volledig zelf bekabeld, en geplaatst in een corsa-B, nog geen uur werk…

Willem

hendrikusvs

De cruise control werkt en dat is heel fijn :D Bedankt voor alle hulp! Nog eens even kijken of het plaatsen van het lampje de moeite waard is. :hmmz

beurjean

@ Willem, hoe heb jij dat gedaan met dat cruise control lampje? Moet je de draad die voor de ecu gebruikt wordt gebruiken om het lampje aan te sturen?

wim-v6
                                Deelnemer

nope, de ene pin op de Cruisecontrol stekker die niet bedraad is voorzien van een pin…

die naar binnen, en op je teller aansluiten.

Willem

beurjean

Ik krijg het hier bij een vectra b 1.6 niet voor elkaar.

Als alles is voorbereid zoals de stekker voor de hendel en voor de servomotor, dan is het toch plug en play?

Maar deze doet niets. Er zit een 2 polige remlichtschakelaar op. En de koppeling schakelaar is voorbereid, deze heb ik bij de remlichtschakelaar ingestopt, aangezien dit het zelfde werkt.

Wie weet een punt waar ik kan meten of er spanning vanaf de remlichtschakelaar naar de cc unit gaat, aangezien ik er in de motorruimte niet meer bij kan.

corsa rijder

Ik heb een opel corsa B waar ik cruise control in wil bouwen. Alle electra ligt goed aangesloten, maar ik krijg het geheel niet werkend. Ik vermoed dat de printplaat kapot is. Weet iemand hoe ik dit kan testen?

b.v.d.

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.