Cruise control inbouwen/ laten inbouwen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Cruise control inbouwen/ laten inbouwen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    corsaddriver
    Deelnemer

Goedendag!

Ik wil graag cruise control inbouwen in mijn corsa D. Ik zie dat dit al voorbereid is dmv de koppelingsschakelaar. Is er toevallig nog iemand op dit forum die dit kan inbouwen en programmeren? Tegen betaling uiteraard! Ik hoor het graag!

Corsa_GSi
      Deelnemer

Dan heb je de stuurkolomhendel nodig en iemand die het met de Tech kan aanzetten voor je, zover ik weet.

Mitchel Daams op facebook kan dat.

SebasKitten
        Deelnemer

ben zelf een tijd bezig geweest om cruise in een z14xe corsa c in te bouwen zonder success,

alle bedrading zat er all. zoals voor de pook (4 pins) en koppeling sensor aansluting,

en alles werkt, behalve die koppeling’s sensor,

de ECU denk dat de Koppeling’s sensor altijd ingedrukt is helaas,  ik heb met de “tempomat” all geprobeert een kabel handmatig te trekken naar de ECU,

maar ook helaas zelfde probleem met die koppeling sensor,

liviu2004
          Deelnemer

Heb je een draad van BCM kast naar motor ecu, voor de koppeling’s signaal? Als niet, dan moet je 1’tje trekken.

SebasKitten
            Deelnemer

ik had toen handmatig een draad aan de koppeling sensor aangesloten en toen handmatig naar de ECU getrokken (dus nog niet via BCM) en dat werkte toen niet.
              zal binnenkort nog even een keer kijken nu ik wat meer ervaring hebt met het electra in die auto.

gezien de ECU denkt dat de koppelings sensor altijd ingedrukt is. lijkt het me logisch dat ie misschien ergens “aan elkaar aangesloten is” zodat ecu denkt dat het knopje altijd ingedrukt is ofzoiets vreemds.

SebasKitten
              Deelnemer

Screenshot 2024-06-30 154611

heb net eff de tempomat bekeken en als goed is moet de koppeling’s schakelaar  op pin 61 aangesloten worden.

dus ik had een stekker van de sloop gehaald. pin eruit gehaald. die op pin 61 aangesloten, dan direct de draad over de motor kap naar die schakelaar (voor testen) maar helaas niets. volgends OP-COM is de schakelaar altijd “ingedrukt”

ik dacht toen misschien las ik de pin-out verkeert dus andersom gedaan, en toen viel de motor uit zodra je de schakelaar aansluite.

maar dit is nu 1 jaar geleden dat ik dit geprobeert hebt, dus zal het binnenkort nog een keer gaan proberen met wat verse ervaring

liviu2004
                Deelnemer

Anders, komt naar Krimpen a/d Lek en wij hebben minder dan 10 min nodig.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.