Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Cruise control inbouw Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2014 om 18:15 #17264910
goeieavond
ben al even bezig geweest met voorbereidingen treffen voor de inbouw van CC
kabelboom gemaakt – gaskabel van een ultralange v6 ingekort
nu zit alles erin en aan geslotenmaar nu …. :hmmz
het werkt niet
heb de 10 pin stekker al doorgemeten of alles klopte
daaruit blijkte dat er 2 draden verkeerd om zaten van de CC hendel (gelijk verwisseld)
en doet het nog steeds niet
heb hem zojuist nog uitgelezen met de opcom (die pakte hij wat een wonder :jerry eerste keer dat de opcom überhaupt iets uitleest van m’n astra -offtopic )
heb m uitgelezen maar geen foutcodeszou het nu zo kunnen zijn dat de module kapot is ?
heb de mijne uit een sintra vandaan type: 25317073 A
en een vraagje over het controle lampje op de S (sport van de automaat)
staat met pin J in directe verbinding met pin 10 rechter stekker achterop de tellerbak ?23 maart 2014 om 18:46 #18226055Dat lampje zit inderdaad in plek 10 op de stekker met heel weinig draadjes en staat in directe verbinding met de lege plek op de stekker van de unit.
Tuurlijk kan het zijn dat die dingen stuk zijn. Eén forumlid heeft het ooit gehad, maar het komt zeer zelden voor. Bij welke snelheden heb je getest?
Ik heb van Oenatje ooit een lijst gehad met de typenummers van alle cc-units. Maar jouw type staat daar niet bij. Nu is een Sintra een omgebouwde Amerikaan als ik het goed heb, dus misschien dat het daar mee te maken heeft?
@Oenatje wrote:
er zijn verschillende units, maar kwa uiterlijk zijn ze allemaal gelijk
– GM 25141616 B
– GM 25141616 A
– GM 25172296 BCC unit die om te programmeren is met TECH:
– GM 25315546 A
– GM 25315547 A (zafira astra g)in een astra f werken ze soms vanaf 40 per uur en soms vanaf 70 per uur
Vanaf en tot welke snelheid ze werken is vastgelegd in de eprom in de cruise unit. Deze waarde is vast en kan niet worden veranderd en zijn bij alle units hetzelfde.
Het probleem waar je als Astra F bezitter mee zit is dat de speedpulse vanuit je instrument vaak veels te weinig pulsen geeft en daardoor denkt de cruise unit dat je veel langzamer rijdt.
Dus je zal hem moeten programmeren op een pulse van een ander model jongere Opel wat aardig in de buurt komt van een Astra F.
En als ik me goed herinner zit die van de Astra G/Zafira aardig in de buurt.
Vectra B had een compleet andere pulse. Exacte waardes weet ik niet meer maar dan zul je de cruise moeten programmeren met de TECH 2 met de “code index” voor de Astra-G.23 maart 2014 om 18:47 #18226056Astra F OPC ?
Verplaatst van OPC naar Astra forum deel.
23 maart 2014 om 20:13 #18226057Wel eerst remmen anders werkt het ook niet
Verstuurd vanaf mijn HTC One SV met Tapatalk
23 maart 2014 om 20:46 #18226058heb het bij 30 50 80 100 & 120 km/h geprobeerd
voordat ik mijn straat uit ben heb ik al een keer geremd dus dat moet goed zijnAndre_Ede :hmmz wat ??? astra f OPC sinds wanneer bestaat dat dan xD de term opc is volgens mij pas sinds de astra G generatie
23 maart 2014 om 20:54 #18226059Dit topic stond in OPC gedeelte.
Let wel dat de tellerpulse vanaf de teller heel wat minder pulsen heeft dan ALLE Opels met Pulsegever op de bak of via de ABS.
Ik weet niet wat het pulsental is van de Kadett-E 1.3 1.4 1.6 1.8i Kabel aandrijver / Pulsegever is.
23 maart 2014 om 21:04 #18226060Het topic stond in het OPC forum deel, en omdat er geen Astra F OPC bestaat heb ik het verplaatst naar het Astra deel van het forum.
23 maart 2014 om 21:11 #18226061Nog een mogenlijkheid is een ABS sensor op 1 wiel plaatsen.
daar je Cruise signaal vandaan halen.
Willem
23 maart 2014 om 21:18 #18226062oke appart dat dit topic daar terecht kwam
@wim v6 hoe zou ik dat abs singaal in elkaar kunnen knopen heb wel op mijn achteras naven met ABS23 maart 2014 om 21:27 #18226063zitten 2 draden op de snesor, ingaand, en signaal uit, ik weet alleen effe niet uit mijn hoofd wat hte ingaande is, spanning of massa.
uitgaand signaal knoop je dan aan de CC unitWillem
23 maart 2014 om 21:37 #18226064ik geloof eigelijk trouwens ook niet dat, het het snelheids signaal het probleem is heb een MID ingebouwd en die werkt volledig en weet welke draad het is denk niet dat dat fout kan zitten en heb 16xxx per km
23 maart 2014 om 21:43 #18226065Kan me ergens herinneren uit andere topics dat er twee blauw-rode draden naar een MID gingen en dat je moest opletten welke je pakte…
23 maart 2014 om 21:47 #18226066Klopt, gaan 2 blauwrode draden heen.
een is snelheid, en de ander wat anders.
23 maart 2014 om 22:05 #18226067dat klopt dat is oliepeil maar die staat tegelijk bij massa (bij mij dan) direct bij het verlaten van de stekker dus die kan ik onmogelijk gepakt hebben
24 maart 2014 om 20:14 #18226068als ik pin K doormeet met een voltmeter met contact aan
welke spanning hebben jullie dan ??24 maart 2014 om 20:36 #18226069Daar zit het snelheidssignaal op, dus dat zou een pulserend signaal moeten zijn als je rijdt. Als je stilstaat zal er niet veel te meten zijn, lijkt mij
24 maart 2014 om 20:49 #18226070ik had daar volgens mij toen 10 volt vandaar dat ik t vraag als het bv bij jou dan ook 10 volt op dat moment is dan moet het kloppen
anders moet ik toch gaan vogelen wat er anders fout is gegaan25 maart 2014 om 08:22 #18226071Heb ooit als tip gezien dat je een ledje in de stekker kan zetten tussen pin K en de massapin. Als die knippert tijdens het rijden heb je het snelheidssignaal te pakken.
Als je die ene blauw rode draad die je hebt afgetapt nu helemaal los gooit, dus ook naar de MID toe? Er zou dan toch wel iets van een storing moeten komen waar je uit kan opmaken welke je nu gepakt hebt, lijkt mij. Toen ik achter mijn TID de draad los had kreeg ik een motorstoring. Tenzij je echt zeker weet dat je de goede hebt, dan hoef je dit niet te proberen
25 maart 2014 om 12:08 #18226072ik ga vandaag na t werk de auto omhoog gooien en dan gaat ik wel ff meten met het ledje laat ik m ff in de lucht draaien
ik laat t wel weten….. :wors25 maart 2014 om 18:27 #18226073Nou het resultaat …….trommelgeroffel ….. PIN K zit jammer genoeg GOED aangesloten dus betekend naar mijn mening dat de box kapot is of moet je net als remmen een keer de koppeling gebruiken om de CC te gebruiken ??
:hmmz25 maart 2014 om 18:31 #18226074hoe zit je koppelingschakelaar aangesloten? waar zit de koppelingsschakelaar? foto?
25 maart 2014 om 18:35 #18226075die zit bij direct aan contact (geschakelde +)
25 maart 2014 om 18:53 #18226076Dus geen echte schakelaar, maar gewoon netjes doorgelust haha. Nee sorry, dat is het probleem niet… Want zo heb ik het ook aangesloten
25 maart 2014 om 18:59 #18226077alles waar een plus op moet staat bij mij op een geschakelde plus
weet niet of dat nog wat uitmaakt25 maart 2014 om 19:01 #18226078nee prima, die zit goed. is je remlicht schakelaar inorde,maw branden je remlichten ook ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.