Cruise Control dood, en nu

Forumindex Forums Modellen Omega Cruise Control dood, en nu

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Senatorman

De cruise-control van de A omega ’93 is zo dood als een pier.
      Daarom vandaag de Control-unit vervangen voor een gelijkwaardige, en nog steeds geen enkele reactie.

Heeft de CC een zekering en zoja waar zit deze. in het zekeringkastje zijn alle zekeringen goed en ontbreekt er geen.

Waar moet ik nog meer naar kijken?

joop1970
      Deelnemer

Bekabeling, koppelingsschakelaar begeven? Moet 12v op de schakelaar staan als je koppeling omhoog staat.

Anoniem

Ben ondertussen wezen meten met het volgende resultaat.

Op de CC-unit meet ik 12+ via contact, en op de geel/rode kabel heb ik 12V bij intrappen rempedaal.
          Verder meet ik geen enkel schakelmoment welke op de schakelaar worden verricht.

Daarnaast heb ik de volledige CC-bediening getest, en meet ik op alle schakels een verbinding bij indrukken. Ook meet ik op de rode draad een 12v+

Alles krijgt dus stroom, maar toch werkt het niet.
          Laatste optie is dus de snelheidsmeting die de CC goedkeuring geeft om te mogen functioneren, deze is waarschijnlijk defect.

Kan iemand mij vertellen waar deze zit, en hoe en wat er gemeten wordt?

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Denk dat deze vanaf de halgeverkomt. Volgens mij heeft de a nog geen snelheids signaal van de abs.

Anders sjors-v6 een een pb sturen hij heeft zelf cc in een a gebouwd en kan je misschien beter helpen

joop1970
            Deelnemer

Kabelkleuren zeggen mij niet zoveel, ik heb het namelijk ingebouwd met eigen kleuren.
              Je meet geen schakelmoment zeg je, er staat dan wel altijd 12v op de draad bij de koppelingsschakelaar? Die stuurt als het ware 12v aan de cc unit, als je die onderbreekt slaat hij, dan schakel je dus.
              Geef hij geen 12v aan de cc unit zal deze ook nooit aanslaan.

Anoniem

Ik meet 12V aan de CC unit, (bij contact aan) en op een andere draad bij de cc-unit meet ik 12V bij het intrappen van het rempedaal.

Zowel de CC unit, als de stuurschakelaar krijgen dus 12v, maar toch schakelt de CC niet in bij 40,50,60 km/uur
                heb er dus ook al een andere unit opgeplaatst, en lijkt mij stug dat deze ook defect is.

Ik heb denk ik ABS, (wat ik snel zag). Waar wordt mijn minimale snelheid gemeten om de CC te mogen gebruiken?

joop1970
                Deelnemer

Die zou je cc unit dan van de abs kunnen halen. Er zou bij je abs sowieso een snelheidssignaal moeten liggen die de cc unit kan gebruiken. Vanaf ongeveer 40 km/h zou de cc in moeten schakelen.

Anoniem

En dit is een draad die vanaf de cc-unit naar de abs-pomp loopt?

wim-v6
                    Deelnemer

kan ook vanaf de teller lopen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.