Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › cruise control corsa b ! graag hulp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2013 om 17:49 #17256677
hoe moet ik me intervalschakelaar aansluiten??? er komen 4 draden uit??
30 maart 2013 om 20:24 #18122537Ik heb geen idee, maar is het niet veel handiger om gewoon een ruitenwisser relais nummer 99 van een VW Golf III/IV in de stoppenkast te proppen?
Past rechtstreeks op de plek van je normale ruitenwisser relais en dan heb je ook regelbare interval.Simpelweg een duwtje geven om te wissen, tot max 30sec wachten en dan op interval stand zetten. Dan is de interval tijd gelijk aan de tijd tussen het duwtje en het inschakelen van de interval stand.
30 maart 2013 om 22:24 #18122538is al gelukt toch bedankt!
30 maart 2013 om 22:30 #18122539is al aangesloten en het werkt (de ruitenwisser dan teminste) heb nu de cruise control aan gesloten en had betreft de cruise control nog een aantal vragen omdat ie het nog niet doet heb het nu zo aangesloten:
snelheidssignaal op rood blauwe kabel onder me tid
remschakelaar tijdelijk ff tussengestoken zonder te solderen maar bij de geel-zwarte kabeldan
ecu is een pinnetje met niks erin dus niet gebruikt
diagnose (dacht dat ik die niet moest aansluiten,omdat hier niets over vermeld werd zo wel waar moet ie dan op aangesloten worden??)
en t kabeltje van de remschakelaar gwn tussen me schakelaar gepropt tijdelijk
f aan de massa
a t/m c aan de hendel
e aan de massa
en me koppelingsschakelaar niet aangeslotenwat doe ik nu verkeerd?
30 maart 2013 om 23:24 #18122540en mijn cruise control werdt toenstraks een beetje warm en hij trekt de accu elke x leeg zou dat kunnen omdat hij geen diagnose heeft ?? tevens de plus van me accu naar me cruise control en van me cruise control naar me hendel
31 maart 2013 om 10:09 #18122541Waarom haal je die post weg? Zo kan toch niemand de vraagstelling later doorlezen om ook iets te leren. Raar gedoe steeds.
31 maart 2013 om 10:35 #18122542heb je ook nog wat nuttigs te melden? ga anders even ergens anders liggen vervelen
31 maart 2013 om 10:41 #18122543dus heb de diagnose maar ook me koppelingsschakelaar niet aangesloten,nu lees ik dat ik op me koppelingsschakelaar gwn 12 volt moet zetten?? deze hoeft er toch niet perse ertussen??en dan me diagnose wat moet ik hiermee doen?? en me remschakelaar 0 volt maar die zit tussen me remschakelaar dus daar zit geen spanning op
31 maart 2013 om 10:51 #18122544@ivartje wrote:
heb je ook nog wat nuttigs te melden? ga anders even ergens anders liggen vervelen
Dat heeft niks met “liggen vervelen” te maken. Ik zit hier op het forum (en denk de meeste mensen) om dingen te vragen en te leren. Ik lees graag de topics door om zo mijn kennis uit te breiden.
Als jij zo egoïstisch bent om wanneer je vraag opgelost is of beantwoord is de zooi maar leeg te gooien. Kan niemand er ooit iets na leren. Je zet in de titel dingen als “graag hulp” en post een vraag 3 keer omdat je voor je gevoel niet snel genoeg geholpen word. Doe je het dan alleen voor jezelf? Niet om de kennis te delen?
Anyway, succes.
Ps. Sorry voor de topic vervuiling.
31 maart 2013 om 11:10 #18122545@Kleine-Paul wrote:
@ivartje wrote:
heb je ook nog wat nuttigs te melden? ga anders even ergens anders liggen vervelen
Dat heeft niks met “liggen vervelen” te maken. Ik zit hier op het forum (en denk de meeste mensen) om dingen te vragen en te leren. Ik lees graag de topics door om zo mijn kennis uit te breiden.
Als jij zo egoïstisch bent om wanneer je vraag opgelost is of beantwoord is de zooi maar leeg te gooien. Kan niemand er ooit iets na leren. Je zet in de titel dingen als “graag hulp” en post een vraag 3 keer omdat je voor je gevoel niet snel genoeg geholpen word. Doe je het dan alleen voor jezelf? Niet om de kennis te delen?
Anyway, succes.
Ps. Sorry voor de topic vervuiling.
had het weggehaald omdat het nu een handiger te lezen en begrijpen is,en ook al had ik t laten staan had je er nog niet veel van geleert,want dan moet je er een complete how to van maken
31 maart 2013 om 11:19 #18122546Ben ik niet met je eens, als je dit topic nu opent snap je er niks van en de reactie van mckaamos slaat ook nergens op. Dat terwijl het een nuttige oplossing op jouw vraag was.
Meer mensen hebben die tik overigens door de eerste post van een topic leeg te smijten, snap er niks van want overzichtelijker word het er niet van.Koppelingsschakelaar heb je niet nodig, de daarvoor bestemde draad kun je bij een andere 12v knopen dan ben je als het ware gekoppeld. De diagnose hoef je helemaal niks mee te doen. De 12 v kun je allemaal bij een draad achter je remschakelaar solderen, draad van je accu is nergens voor nodig.
31 maart 2013 om 12:08 #18122547Ok bedankt dus diagnose niet aansluite,+ kabels ff op geschakelde plus zette want trekt me accu leeg nu,koppelingsschakelaar op geschakelde + zette,is allemaal duidelijk nu maar heb nog 1 vraag me kabel van de remschakelaar bij mij is die 2 polig heb hem bij de geel zwarte kabel gedaan klopt dit??
Alvast bedankt
Mvg ivar31 maart 2013 om 12:15 #18122548ja geel-zwart de andere is de geschakelde plus (zwart) en de cc unit moet pas een signaal krijgen op het moment dat jij op je pedaal trapt (en dus de lampen aangaan –> 12v word doorgestuurd)
31 maart 2013 om 12:38 #18122549oke harstikke bedankt man :thumb kan nu alles veranderen! ga gelijk ook de how to aanpasse dan is het voor iedereen duidelijk!
31 maart 2013 om 13:04 #18122550Het is volgensmij vrij duidelijk hoe een cruisecontrol moet worden ingebouwd. Het aansluitschema is niet in de How To beschreven, omdat dit al vaker is besproken op het forum! Met de zoekfunctie is veel informatie te vinden, zo ook hoe je de boel moet aansluiten ;).
Je beginpost laten staan is wel fijn, dan kunnen andere mensen het ook lezen. Als ik mijn topic over cruisecontrol de beginpost had verwijderd, zou nu niemand het meer begrijpen. Dan werk je elkaar juist tegen in plaats van dat je elkaar helpt. Het forum is er juist om elkaar te helpen en elkaars kennis te delen :thumb
31 maart 2013 om 16:28 #18122551AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het wordt inderdaad niet op prijs gesteld om je startpost te verwijderen cq onleesbaar te maken. Hiermee maak je je topic onleesbaar.
Als iedereen dit zou doen blijft er weinig over van de nuttige informatie op dit forum waar jijzelf ongetwijfeld ook tips en informatie uit zou kunnen halen.
@ivartje Graag wil ik je verzoeken om je topic weer in ere te herstellen.31 maart 2013 om 17:18 #18122552Nou hij werkt! En hoe dan alles is ge-edit
31 maart 2013 om 17:48 #18122553AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kan via de edit button je originele starttopic weer herstellen door je originele vraag weer neer te zetten.
12 januari 2015 om 17:26 #18122554heb jij een interval hendel uit een omega gepakt?
zoja , hoe heb je die aangesloten?
12 januari 2015 om 21:36 #18122555Simpel draad op pin J van de hendel door knippen en dan de ene zijde aan de ene draad van het kartelwieltje, en de andere kant van de doorgeknipte draad aan het andere draad van het kartelwieltje.
Dan geel relais erin en klaar is klara.
Werkt perfect.
Ik heb m in de Corsa-B diesel, had m in mijn Combo-B ook al.
Ook al in een Astra-F zo gemaakt.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.