Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Cruise control Corsa A3 werkt niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2014 om 21:41 #17267161
Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Corsa A3 van 1991 met een C12NZ motor.
Heb deze aangeschaft voor m’n werk.
Een mooi compact en zuinige auto.
Voor extra comfort heb ik cruise control ingebouwd.
Wat ik ook probeer, krijg hem niet aan de praat.
Heb het volgende aangeschaft/gedaan:– cruise control unit van Omega B
– hendel aan het stuur van Astra G
– 2-polige koppelingspedaalschakelaarDraden aangesloten volgens schema van Willem, waarbij de zwart-blauwe (naar koppelingspedaalschakelaar/ aangesloten op poort D van unit) en de zwart-rode draad (naar hendel aan stuur/ aangesloten op poort A), 12V hebben van contact.
Gebruik de koppelingspedaalschakelaar niet, dus zwart-blauwe draad aangesloten op zwarte.
De zwarte draden zijn geschakelde + draden.
Zwart-gele draad van poort G aangesloten op zwart-gele draad van remlichten auto.
Blaauw-rode draad aangesloten op de snelheidsgever op de versnellingsbak.Heb de unit in onze Astra G X20XEV gezet om te testen, en het werkte perfect.
Geen flouw idee waarom het niet werkt in mijn Corsa.
Iemand een idee?Schema welke ik gebruikt heb:
Grijze draad naar schakelaar koppelingspedaal (S28) is bij mij zwart-blaauw en zonder remschakelaar (S43) tussen zwart-rode en zwart-grijze draad
25 juli 2014 om 21:55 #18244648Volgens mij moet je een remlichtschakelaar met 2 aparte aansluitingen hebben
25 juli 2014 om 21:59 #18244649Dank voor snelle reactie!
Heb deze schema ook gezien zonder remlichtschakelaar, waarbij de zwart-rode draad van de unit naar de hendel gaat.
Wat jij bedoeld is een 4-polige schakelaar, dat als je de rempedaal niet gebruikt de zwart-rode en de zwart-grijze draad stroom hebben.
Gebruik je de pedaal wel, de stroomkring onderbroken wordt en de zwart-gele draad van de remlichten stroom krijgen.25 juli 2014 om 22:09 #18244650En heb een goede massa.
De volgende draden zijn aangesloten op de hendel:Zwart (poort F regelunit) op rode draad (poort B hendel)
Zwart-rood (poort A regelunit) op grijze draad (poort A hendel)
Zwart-bruin (poort C regelunit) op blauwe draad (poort C hendel)
Zwart-geel (poort B regelunit) op groene draad (poort D hendel)Poort J (automatische transmissie) en H (diagnose) zijn niet gebruikt.
26 juli 2014 om 11:18 #1824465127 juli 2014 om 07:26 #18244652Remschakelaar hoeft niet meer pinnen te hebben..
snelheids signaal kan verkeerd zijn.
Willem
27 juli 2014 om 10:45 #18244653wim-v6:
Moet de snelheidssignaal ergens anders aangesloten worden?
En als het signaal verkeerd is, hoe is dat op te lossen?
Heb op de versnellingsbak een gever/sensor met code AA daar heb ik de blauw-rode draad op aangesloten.
Of had deze op de snelheidsmeter aangesloten moeten worden?27 juli 2014 om 12:09 #18244654bij welke snelheid heb je getest?
de rest van de draden van de pulsgever ook aangesloten? domme vraag eigenlijk :shock:
27 juli 2014 om 22:52 #18244655Heb het getest bij 50km. zowel bij de Corsa als ook bij de Astra.
Bij de Astra werkte alles perfect.
Er is toch een draad van de pulsgever die belangrijk is?
Dat is toch de blauw-rode (andere 2 zijn zwart en bruin)?28 juli 2014 om 06:58 #18244656test het setje eens bij 80 per uur of harder
28 juli 2014 om 12:30 #18244657Corsa a heeft minder pulsen per wielomwenteling.
Dat betekend dat er meer snelheid nodig is om m werkend te krijgen.
Ook gaat deze tussen grotere snelheden schommelen.verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
28 juli 2014 om 14:54 #18244658Maar is de regeleenheid te programmeren zodat deze met minder aantal pulsen functioneert?
28 juli 2014 om 15:20 #18244659Ligt aan het typenummer van die unit. Als je die post zoek ik zo even voor je op of dat kan
28 juli 2014 om 17:26 #1824466025315547 A
25315546 Adie zijn programmeerbaar, ff een tech 2 stekker scoren en aansluiten
28 juli 2014 om 18:50 #18244661Dan heb ik vette pech want die van mij is 25141616 A
28 juli 2014 om 20:57 #18244662gelukkig zit de bedrading al ! dan hoef je alleen de unit om te wisselen!
28 juli 2014 om 21:01 #18244663Als je zegmaar heulheulheul toevallig een keer in Utrecht ben en ik ben daar ook, mag je mijn unit wel even proberen. Dat is een 25315547A en die werkt met een laag puls al vanaf 45.
28 juli 2014 om 21:28 #18244664Dank voor het aanbod gose91, maar die kans is klein dat ik daar in de buurt ben.
Wat een optie kan zijn is om te checken welke typenummer de regeleenheid van de cruise control in onze Astra G is.
Dan kan ik deze in de Corsa zetten en andersom.
Dit omdat de cruise control die in de Corsa van mij zit, het perfect heeft gedaan in onze Astra.28 juli 2014 om 21:30 #18244665Oenatje: heeft de dealert zo’n tech2 met bijhorende stekker?
28 juli 2014 om 22:10 #18244666Die hebben ze ja
28 juli 2014 om 22:13 #18244667Ga morgen ff checken welk typenummer de desbetreffende regeleenheid heeft.
Laat dit natuurlijk weten.
Dank tot zover!29 juli 2014 om 08:17 #18244668@pizza wrote:
Oenatje: heeft de dealert zo’n tech2 met bijhorende stekker?
tech 2 uitleesapparaat heeft ie, maar de stekker moet je zelf voor zorgen, eerst aansluiten
pin 4 en 5 aan de massa (bruin)
pin 16 constante stroom met een zekering van 1 amp (rood)(zou lullig zijn als je de tech2 molt van de dealer als je geen zekering gebruikt)
gegevens op pin 12. (deze gaat naar de cc unit, bruin/wit)31 juli 2014 om 14:03 #18244669Regelunit CC van onze Astra G heeft code: 25315547 A
En dus programmeerbaar.
Nu eerst maar es kijken of ik nog zo’n diagnosestekker heb liggen.31 juli 2014 om 14:55 #18244670heb je al getest met een hogere snelheid?
31 juli 2014 om 22:07 #18244671Heb vanavond de cruise control unit van onze Astra G ingebouwd en mee gereden.
Cruise control werkt vanaf 60km/u.
Alle functies van de hendel aan het stuur werken.
Morgen de koppelingspedaalschakelaar aansluiten en kijken of dat functioneert.
Daarna 4-polige remschakelaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.