Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › cruise control
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2010 om 10:12 #17599424
tja ik weet niet hoe handig je bent, maar het zal er waarschijnlijk op neer komen dat je je inlaatspruitstuk, ABS pomp en accubak moet demonsteren voordat je erbij kan.
Als je er aan begint, zou ik zeggen, neem er iig ruim de tijd voor ;).
Durf je het niet aan, breng um naar een garage.
29 januari 2010 om 10:17 #17599425Nou dan gaan we daar eens tijd voor maken.
Ik ben behoorlijk handig al zeg ik het zelf
maar dat het van een omega afkomt maakt niet uit?
voor zover ik kon zien kan ik dat ook je van de servo niet op mijn gaskabel monteren maar dat heb ik alleen kunnen voelen want zien wil niet echt zo haha
wederom dank29 januari 2010 om 10:50 #17599426dat kan jij helemaal nog niet zien, want daar zit een ONDING van een spruitstuk overheen :jerry
Ik heb er ook zo een gehad, met ook een gas installatie onder de motorkap.
Ik weet precies hoeveel plek je over hebt ;).
Als dan de slang van je spruitstuk naar je gasklep lek is, kun je je lol op.wellicht verstandig om even de Haynes manuals te downloaden die ik in het How-To topic heb gezet.
(of er gewoon een aan te schaffen . . . op ebay zijn die 20 pond ofzo :))Over die servo van de omega . . . was die kabel niet langer dan die van een Vectra guys? :hmmz
Van welke regio kom je eigenlijk?
29 januari 2010 om 11:09 #17599427Ik kom zelf uit coevorden
maar de servo kabel is idd langen komt uit een mv6 maar mijn gaskabel zit toch onder de abs pomp en niet onder de inlaat spruitstuk?
hem overigens ff gauw gekeken maar zal er echt ff tijd voor moeten maken .29 januari 2010 om 11:11 #17599428Het gasklephuis (waar de gaskabel en servo kabel aan komt) zit toch onder je inlaat spruitstuk aan de bestuurderszijde van je motor?
29 januari 2010 om 19:18 #17599429jupzz
Willem
29 januari 2010 om 23:01 #17599430volgens mij is de kabel er aan de korte kant.(had namelijk ook van een omega):hmmz
Ja gasklep zit onder de inlaat spruitstuk aan de bestuurderszijde van je motor.
Alleen of dat gaat passen met dat einde van de kabel op je gasklep dat hoop ik maar.
Je zult misschien een zelf gemaakte beugel moeten maken voor op je gasklep huis waar de kabel weer in valt:o
ja heb ik ook maar van willem over genomen hoor:thumbup:PMaar als het een van jullie het lukt dan ga ik ook weer op zoek naar die troep en dan mogen jullie het voor mij er in bouwen. ja het hoef natuurlijk niet voor niets:vertag
D.J.R.
30 januari 2010 om 00:16 #17599431Of de kabnel strak tyrappen aan de gaskabel!!!
Werkt prima!!
Ik heb wel de gasklep gewisseld ivm de X16XE / X16XEL gasklep hevel ook niet voor cruise voorbereid.
Willem
30 januari 2010 om 09:58 #17599432Thanx weer voor alle info.
Ik denk dat ik volgend weekend een poging ga wagen,
Maar enig idee waar ik de servomoter moet bevestigen?
en waar ik de stekker voor de servo kan vinden?
als t me lukt horen jullie t zsm30 januari 2010 om 10:01 #17599433onder de ABS pomp / hoofdremcilinder tegen schotbord (achterplaat motorruimte.
10 polige stekker…
heb je al gecontroleerd of er een CC stekker bij stuurkolom ligt, en koppelings schakelaar stekker boven de Pedalen, en of de aansluiting van de remlicht schakelaar 4 aansluitingen heeft??
Willem
30 januari 2010 om 10:10 #17599434Cc stekker bij stuurkolom heb ik al aangesloten op de nieuwe ichting aanwijzer met cc
koppeling en rem schakelaar ga ik zo kijken
zo te horen wordt t steeds meer een project
maar t houdt je van de straat
ik heb t nog nooit eerder geprobeerd dus daarom vraag ik zoveel
maar als je het niet probeerd weet je het niet
weet je trouwens ook hoe ik mijn vec hiernaast kan afbeelden?
of moet je dan langer lid zijn ofzo?30 januari 2010 om 12:47 #17599435tja jij hebt een x16xel (waarschijnlijk type 1 met zo’n groot inlaat spruitstuk)
op zich een hardstikke fijn motortje, die zat ook in mijn vorige en daar heb ik met plezier 100.000 km in gereden.
Als je de andere benzine motoren bekijkt (de V6 nagelaten ;)) zijn die allemaal een stuk compacter opgezet.
Waardoor je gewoon meer sleutel ruimte hebt.
En om een CC in te bouwen ;).De reden dat het zo’n project wordt, is dat jouw motorruimte zo vreselijk vol gebouwd zit.
Foto’s hierop zetten is heel simpel.
Je gaat naar websites als photobucket of imageshack en daar upload je je foto.Het volledige internet adres eindigend op .jpg wat je dan krijgt zet je tussen [img]en[/img] zonder spaties.
dus dan krijg je
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.