cruise control

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) cruise control

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250484
    DrHolly
      Lid sinds:
      20 June 2011

      Ik heb (voor mij) een nieuwe Zafira-b gekocht. Deze heeft helaas geen cruise control.
      Is dit alsnog in te bouwen (wel graag orgineel opel) en is dit moeilijk?

      #18046651
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Niet zo moeilijk.

        Een hendel bestellen waar de cruisecontrol-knoppen opzitten.
        Die hendel aansluiten en inleren (dat moet dan volgens mij met de Tech2 van de dealer, ik weet niet of dat met de opcom kan?) en klaar.

        Graag in het vervolg even de zoekfunctie gebruiken, dan vind je hetzelfde als ik: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=45&t=131468″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        En we vinden het leuk als je je even voorstelt voordat je vragen gaat stellen.

        #18046652
        bert.
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 December 2009

          Uhm, ik meen dat dit bij ‘n diesel wel kan worden ingebouwd, zoals RISL schrijft.
          Ik heb dit zelf óók achteraf ingebouwd bij mijn diesel Zafira-B. Bij de dealer is dit “ingeleerd “.
          Weet niet of dit bij ‘n benzine óók kan.

          #18046653
          DrHolly
            Lid sinds:
            20 June 2011

            Sorry dat ik me niet heb voorgsteld. Ik ben inderdaad nieuw op dit forum.
            Mijn vorige auto was een Zafira A (diesel) die ik met 335K op de teller vorige week heb ingeruild voor
            een Zafira B (ook weer diesel)

            Wil je je verder nog iets weten van me ;)

            Ik heb wel gezocht op de cruise control maar niet gevonden. Waarschijnlijk onkunde en nieuwigheid van mij :???:

            Dank in iedergeval voor je antwoord

            #18046654
            RuudGTS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2010

              Ben wel erg benieuwd naar ervaringen op dit gebied.

              Mijn ouders hebben 5 jaar terug een Meriva A1 1.6 16v Cosmo gekocht, ingevoerd.
              Ook deze auto heeft geen cruisecontrol.

              Iemand ervaring of het ook bij dit model/motortype enkel een kwestie van hendel plaaten en inleren is?

              #18046655
              robin6833
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 June 2012

                en iemand ook een idee voor de x17dtl uit 2000 :thumb ? stekkertje bij het stuur zit er al, rem en koppelingschakelaar ook. hoe kan ik zien of die op de motorcomputer is aangesloten?

                #18046646
                Focis
                  Lid sinds:
                  13 October 2012

                  Wil cruise control inbouwen in Zafira-A; x 1.8 xe.
                  Ook mogelijk met die hendel en tech2 omzetten?

                  #18046649
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    @Focis wrote:

                    Wil cruise control inbouwen in Zafira-A; x 1.8 xe.
                    Ook mogelijk met die hendel en tech2 omzetten?

                    Bij een X18xe heb je een gaskabel ipv fly by wire (elektronisch gestuurde gasklep) dus hiervoor dien je een aparte cruise control unit onder de motorkap te hebben.

                    #18046648
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Alleen is de X18XE nooit geleverd in de Zafira, dat zal een X18XE1 zijn, en dat is een heel andere motor..

                      Dat neemt niet weg dat je nogsteeds een mechanische Cruise Control nodig bent.

                      Willem

                      #18046647
                      Focis
                        Lid sinds:
                        13 October 2012

                        Heb hem zaterdag opgehaald in ommen.

                        -offtopic Maar bij de maiden voyage de pakking eruit geblazen, op de A50 in de stromende regen, zonder jas, 2 en half uur…. :cry
                        Hij is opgehaald door de betreffende auto dealer. :vertag Hopelijk fixt-ie hem snel. :swear

                        Op rdw papieren staat weldegelijk Zafira -A; X1.8XE1, sorry verkeerd gekeken……Dus…… :angel :hmmz

                        Wat betekent dit met het cc verhaal, kan het hendel en tech2 verhaal of aftermarket cc kopen????
                        Maar waar?

                        #18046650
                        midnight black
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          @wim-v6 wrote:

                          Alleen is de X18XE nooit geleverd in de Zafira, dat zal een X18XE1 zijn, en dat is een heel andere motor..

                          Dat neemt niet weg dat je nogsteeds een mechanische Cruise Control nodig bent.

                          Willem

                          :thumbup

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.