Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › cruise control
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2010 om 11:30 #17224104
Hallo Leden
Ik ben een nieuweling op het forum:wors
Heb vandaag een vectra 2.0 16v 1998 automaat aangeschaft en even gekeken of ik een cruise controle kan plaatsen.
Bij alles wat ik zi, moet je onder de ABS regeleenheid de controleunit plaatsen, die zit bij deze auto op het linker binnenscherm maar daar is weinig plaats
is er voor een automaat een andere plaats nodig ?
Ik kan zowel op de nederlandse als op de buitenlandse sites er niets over terug vinden.:hmmzmvr gr
cor30 juli 2010 om 11:40 #17705551nee hoor . . . hij moet gewoon onder je abs unit :D (leuke plek he ;))
Wat je nodig hebt is zowiezo:
1x servo + kabel
1x remschakelaar 4-poligEn hoe je dat op je automaat bak aansluit weet ik ff niet zo gauw.
30 juli 2010 om 11:46 #17705552Dank je voor je snelle reactie.:thumbup:thumbup
Moet je hem op het schutbord plaatsen of op het binnenscherm en ligt de 10 polige kabel er wel, dan heb je geen aansluiting nodig op je automatenbak?
ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet onder heb gelegen,
gr cor
30 juli 2010 om 13:15 #17705553Ik heb een Vectra 1998, 1.8 (=nagenoeg zelfde blok als 2.0) automaat en het is bijna niet te doen! Ook al is de auto voorbereid =connector onder stuurkap voor de handel en 10 polige stekker bij je ABS pomp. Verschil in ruimte tussen een hand en een automaat is echt een mega! Samen met Sjouke is het uiteindelijk gelukt (lees: Sjouke had handen en armen die dun genoeg waren en doorzettingsvermogen om het toch voor elkaar te krijgen).
Maar het komt er op neer dat je een servo + kabel uit een sloper moet hebben, andere richtingaanwijzer-handel, en een 4 polige remschakelaar. (alhoewel het ook met een 2 polige kan, zo zegt men…, maar voor de prijs kan je net zo goed een nieuwe 4polige halen bij de dealer en bij mij lukte het niet met 2-polige remschakelaar)
De servo zit in een houder, deze moeten los van elkaar. De servo via de ‘bovenkant’ erin gelegd, daarna de houder langs linkervoorwiel naar via de onderkant naar boven gewerkt. Daar de 2 onderdelen weer ‘blind’ aan elkaar schroeven, dan vastbouten aan de stukjes draadeind die op je schutbord zitten. Gaskabel vastzetten bij de gaskabel van het pedaal.
Dan gaan we gymnastieken: ondersteboven, head first bij je pedalen om de schakelaar eruit en de ander erin te zetten. En dan kan je eindelijk een ontspannen stukje toeren zonder een pedaal vast te moeten houden. :)
Verder hoef je niets op de automaat aan te sluiten.30 juli 2010 om 15:25 #17705554:P dat dus … mocht je hulp nodig hebben … kom maar langs zou ik zeggen :D :agent (was gezellig of niet Nondrip ;) )
30 juli 2010 om 20:10 #17705555Yep, heb genoten van de Friese gastvrijheid! En ben er nog steeds heel blij mee dat het wel gelukt is. Nog een paar weken en dan op vakantie naar zuid europa, dus dan komt het weer helemaal mooi van pas! Maar zelfs in de stad is het makkelijk, zeker als er veel flitskasten staan…
30 juli 2010 om 20:18 #17705556idd ik mis het op me bus … de laatste 5 weken steeds op en neer A’dam gereden voor me werk … teeeerrrrriiinnngg he
31 juli 2010 om 07:42 #17705557origineel gepost door sw_reijnders
nee hoor . . . hij moet gewoon onder je abs unit :D (leuke plek he ;))Wat je nodig hebt is zowiezo:
1x servo + kabel
1x remschakelaar 4-poligEn hoe je dat op je automaat bak aansluit weet ik ff niet zo gauw.
Bij Velen B1’s is de 4draads remschakelaar niet nodig, deze hebben gewoon een 2draads remschakelaar..
Willem
31 juli 2010 om 09:40 #17705558die schakelaar zit de kosten ook niet in dus vervang hem maar voor een 4p als je die niet heb … ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.