cruise control

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum cruise control

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224104
    cnt
      Lid sinds:
      30 July 2010

      Hallo Leden

      Ik ben een nieuweling op het forum:wors

      Heb vandaag een vectra 2.0 16v 1998 automaat aangeschaft en even gekeken of ik een cruise controle kan plaatsen.
      Bij alles wat ik zi, moet je onder de ABS regeleenheid de controleunit plaatsen, die zit bij deze auto op het linker binnenscherm maar daar is weinig plaats
      is er voor een automaat een andere plaats nodig ?
      Ik kan zowel op de nederlandse als op de buitenlandse sites er niets over terug vinden.:hmmz

      mvr gr
      cor

      #17705551
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        nee hoor . . . hij moet gewoon onder je abs unit :D (leuke plek he ;))

        Wat je nodig hebt is zowiezo:
        1x servo + kabel
        1x remschakelaar 4-polig

        En hoe je dat op je automaat bak aansluit weet ik ff niet zo gauw.

        #17705552
        cnt
          Lid sinds:
          30 July 2010

          Dank je voor je snelle reactie.:thumbup:thumbup

          Moet je hem op het schutbord plaatsen of op het binnenscherm en ligt de 10 polige kabel er wel, dan heb je geen aansluiting nodig op je automatenbak?

          ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet onder heb gelegen,

          gr cor

          #17705553
          Nondrip
            Lid sinds:
            28 July 2008

            Ik heb een Vectra 1998, 1.8 (=nagenoeg zelfde blok als 2.0) automaat en het is bijna niet te doen! Ook al is de auto voorbereid =connector onder stuurkap voor de handel en 10 polige stekker bij je ABS pomp. Verschil in ruimte tussen een hand en een automaat is echt een mega! Samen met Sjouke is het uiteindelijk gelukt (lees: Sjouke had handen en armen die dun genoeg waren en doorzettingsvermogen om het toch voor elkaar te krijgen).
            Maar het komt er op neer dat je een servo + kabel uit een sloper moet hebben, andere richtingaanwijzer-handel, en een 4 polige remschakelaar. (alhoewel het ook met een 2 polige kan, zo zegt men…, maar voor de prijs kan je net zo goed een nieuwe 4polige halen bij de dealer en bij mij lukte het niet met 2-polige remschakelaar)
            De servo zit in een houder, deze moeten los van elkaar. De servo via de ‘bovenkant’ erin gelegd, daarna de houder langs linkervoorwiel naar via de onderkant naar boven gewerkt. Daar de 2 onderdelen weer ‘blind’ aan elkaar schroeven, dan vastbouten aan de stukjes draadeind die op je schutbord zitten. Gaskabel vastzetten bij de gaskabel van het pedaal.
            Dan gaan we gymnastieken: ondersteboven, head first bij je pedalen om de schakelaar eruit en de ander erin te zetten. En dan kan je eindelijk een ontspannen stukje toeren zonder een pedaal vast te moeten houden. :)
            Verder hoef je niets op de automaat aan te sluiten.

            #17705554
            sjouke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2006

              :P dat dus … mocht je hulp nodig hebben … kom maar langs zou ik zeggen :D :agent (was gezellig of niet Nondrip ;) )

              #17705555
              Nondrip
                Lid sinds:
                28 July 2008

                Yep, heb genoten van de Friese gastvrijheid! En ben er nog steeds heel blij mee dat het wel gelukt is. Nog een paar weken en dan op vakantie naar zuid europa, dus dan komt het weer helemaal mooi van pas! Maar zelfs in de stad is het makkelijk, zeker als er veel flitskasten staan…

                #17705556
                sjouke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 September 2006

                  idd ik mis het op me bus … de laatste 5 weken steeds op en neer A’dam gereden voor me werk … teeeerrrrriiinnngg he

                  #17705557
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    origineel gepost door sw_reijnders
                    nee hoor . . . hij moet gewoon onder je abs unit :D (leuke plek he ;))

                    Wat je nodig hebt is zowiezo:
                    1x servo + kabel
                    1x remschakelaar 4-polig

                    En hoe je dat op je automaat bak aansluit weet ik ff niet zo gauw.

                    Bij Velen B1’s is de 4draads remschakelaar niet nodig, deze hebben gewoon een 2draads remschakelaar..

                    Willem

                    #17705558
                    sjouke
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 September 2006

                      die schakelaar zit de kosten ook niet in dus vervang hem maar voor een 4p als je die niet heb … ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.