Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Cree Led verlichting als dimlicht met Canbus storingen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2015 om 23:06 #17272258
Heeft iemand inmiddels al LED verlichting als dimlicht? Ik heb een setje met weerstanden om de storingsmelding tegen te gaan, maar toch krijg ik een melding en knipperen de koplampen een keer tien bij het uitzetten. Hopelijk heeft iemand een idee want ze geven wel flink zuiver licht.
9 juni 2015 om 06:55 #18286818Gewoon werken met relais zoals ik in het how2 gedeelte beschreven heb.
9 juni 2015 om 08:33 #18286819Beste Peter,
Bedankt voor je reactie.
Gaat daarmee ook de storingsmelding weg? En wat voor relais heb je nodig of maat dat niet uit. Het gaat bij mij namelijk om LED dimlichten H7 niet de stadslichten.9 juni 2015 om 11:46 #18286820AnoniemLid sinds:
1 January 1970En vergeet niet. Dat de leds ook de hele tijd knipperen wanneer de deuren Open gaan en het contact aan staat! Dus ook onder het rijden knippert alles waar leds in zitten. Niet met ingeschakelde verlichting
9 juni 2015 om 14:30 #18286821Of zou ik in serie mijn led met de normale gloeilamp h7 kunnen laten branden om het knipperen te voorkomen. Die gloeilamp werk ik wel ergens weg, want die led geeft zoveel meer licht.dat is echt een verschil.
9 juni 2015 om 14:37 #18286822@walter22 wrote:
Of zou ik in serie mijn led met de normale gloeilamp h7 kunnen laten branden om het knipperen te voorkomen. Die gloeilamp werk ik wel ergens weg, want die led geeft zoveel meer licht.dat is echt een verschil.
Gaat niet werken, teveel spanningsval over de gloeilamp. Zullen allebei zwak branden.
9 juni 2015 om 14:46 #18286823parallel wel? Want dat doet een weerstand toch uiteindelijk ook?
9 juni 2015 om 17:45 #18286824Als je hem schakelt zoals in de how2 dan maakt dat niet uit of het stadleds of h7 leds zijn.
Met de verlichtingsschakelaar schakel je alleen de relais aan of uit. De stoombron voor de verlichting komt rechtstreeks van de accu/zekeringenkast (dus geen puls-signaal die je leds doen knipperen.)24 juni 2015 om 14:56 #18286825Ik ben nog bezig met een oplossing zoeken om de foutmelding weg te krijgen.
Met de bijbehorende weerstand geen succes. (50W 6 ohm.)
De lamp laten schakelen via aparte relais werkt wel prima. Knipperen blijft weg.
Volgens diverse webwinkels zoals xenon.nl en Ledplaza heeft een vectra een erg sterke Canbus en hebben ze eigenlijk geen oplossing voor deze foutmelding. Wat mogelijk is een halogeen lamp parallel achter de originele lamp te hangen maar dit wordt zo heet dat ik het niet veilig vind i.v.m. kortsluiting of bedrading die door kan branden.
Ik geef niet op. Ik ben bezig met het plaatsen van een ELCO en wat weerstanden om de puls signalen op te vangen en weg te laten vloeien zodat het als een halogeen lamp wordt gezien door de Canbus. Als het werken gaat meld ik me wel weer. Dat zou voor velen die LED willen als Dimlicht een verademing zijn :)24 juni 2015 om 15:53 #18286826Je kan een warning-canceller er tussen doen. Dat zijn losse kastjes die je er tussen hangt en nemen de storing wel weg.
25 juni 2015 om 09:43 #18286827Warning cancellers? Het zou een canbus weerstand zijn die ertussen moet een goudkleuring blokje van 6 ohm 50 W die eigenlijk een halogeenlamp na bootst. Zo neemt het de storing weg zou je denken. Maar dan duikt het volgende probleem op. De LED wordt geschakeld met een relais om het knipperen tegen te gaan. Met deze weerstand ertussen is de melding wel weg, maar gaat hij steeds knipperen bij elke puls. Hiervoor moet je parallel over de weestand een ELCO 4700 micro Fahrad 35V plaatsen. Deze neemt de puls op. daar komt bij dat deze de puls te lang vast houd, de spanning ervan waardoor hij toch gaat knipperen ook al schakel je via het aparte relais. Zet hierover parallel nog een kleinere elco met weerstand en het is opgelost. geen knipperen geen melding. Die weerstand zorgt ervoor dat de Elco’s op tijd hun spanning kwijt zijn voor de volgende Canbus puls.
Ik zal later een schema proberen te plaatsen. Met de juiste waardes. Het is wel belangrijk per lamp 1 relais te gebruiken i.v.m. de weerstanden. etc.
Maar de zogeheten warning cancellers zijn goudkleurige weerstanden die dus bij een Vectra niet werken. Saab heeft er ook last van. LED plaza en Xenon.nl geven toe dat het niet standaard werkt op een vectra met canbus weerstanden erbij en bieden aan de sets te ruilen voor Xenon. Maar ik wilde perse dat LED werkt. Vandaar.
Wordt vervolgd…….
25 juni 2015 om 09:47 #18286828http://www.dx.com/nl/p/car-h7-socket-led-error-warning-canceller-with-50w-8ohm-resistor-383109#.VYvN1tJ0270″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zijn van die warning-cancellers dat niet werkt zonder verdere aanpassingen.
25 juni 2015 om 16:54 #18286829Als je ipv de weerstand een warningcanceller neemt (ebay.co.uk) voor xenon en die er tussen zet dan ben je er.
26 juni 2015 om 11:40 #18286830Heb je daar goede ervaring mee? En heb je eventueel een directe link?
26 juni 2015 om 12:55 #18286831Ze werken prima. Heb er verscheidene ingebouwd … heb nog nooit iemand terug gehad die ze stuk had.
Link:
http://m.ebay.co.uk/itm/330803508480?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;9 juli 2015 om 13:29 #18286832Na testen in het donker viel het me toch behoorlijk tegen de LED verlichting. De LED schijnen op 1 punt scherp in de lamp unit de spiegels moeten het bundelen. Aangezien halogeen en xenon wel 360 graden rond schijnen en ook over de gehele lamp in de lengte schijnen waar led op een klein puntje schijnt lijkt me hier het probleem te zijn. De auto’s die origineel van LED zijn voorzien zullen wel aangepaste koplampen hebben. Ik heb ze in elk geval weggedaan.
Ik heb gisteren de Xenon Canbus Pro in mijn vectra C GTS ingebouwd ( bj. 2002) werkt prima. Gekocht bij XENONL.nl. Enige wat ik krijg is een lamp defect melding links en rechts bij het begin van het starten van de auto. Dit verdwijnt na 20 seconden en heb geen meldingen meer.
Hier valt denk ik weinig aan te doen. Ik ben allang blij dat het niet knippert bij het af zetten van mijn auto. Dit doen overigens wel de LED stadslichtjes deze geven geen canbus storing maar knipperen wel na. Dit kan ik alleen met een relais rechtstreeks van de accu buiten het canbus om regelen. Maar ik laat het zo. Dat stoort me niet echt.10 juli 2015 om 20:42 #18286833Kwam toevallig ergens iemand tegen die een 4700 uf op de plus en min van de relais stekker zette om t knipperen te voorkomen. Echter dit was bij een HID kit. Misschien werkt da ook bij led.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.