cotact slot overzetten OPEL SINTRA

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila cotact slot overzetten OPEL SINTRA

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Famempeters

ik moet i.v.m een rommeltje van sleutels een slot set ombouwen is wagen met centrale vergrendeling via het deur slot niet met afstand ,, dat komt nog eerst sloten gelijke sleutel maken .

moet ik met het contact slot uit en inbouwen nog ergens rekening mee houden ????ik heb een kompleet slot inkl de behuizing .

graag advies .

Bert

wim-v6
      Deelnemer

sloten verwisselen is geen probleem.

echter dient met 1 ding rekening gehouden te worden.

dat is de start onderbreking.

er zit een kastje aan het contactslot, welke voor de sleutel herkenning is.

Dit kastje moet je echt van DEZE sintra gebruiken, of je moet de motorcomputer overzetten van de Sintra waar se sloten uit komen.

als je je eigen slot herkenner gebruikt, dan moet je de transponders uit de oude sleutels ook over zetten in de nieuwe sleutels, anders kan de Sintra niet meer worden gestart.

Willem

Famempeters

dus moeten dat dunne zwarte kastje overzetten inkl de sleutel transponder in de sleutel

dat ze in die sleutel nog wat kunnen weg werken hij is al zo plat .

kan je die makkelijk open maken ???

en dat kasje kan je dat als de ring er af is makkelijk losnemen ???/

Haasje17
          Moderator

Wat voor sleutel is het? Er zijn verschillende type.
            Het kastje is er gemakkelijk af te halen, volgensmij zit deze er gewoon op geklikt / geschoven.

Famempeters

ik heb zo,n plat dun zwart boven sto en een echt als sleutel geslepen sleutelbaard dus niet zo,n plat tsripje met aan 2 kanten een slijping nieuwe type sleutel .

inderdaad de sleutel herkenning schuif je er zo af zit geklikt dat gaat heel gemakelijk .

zal de boutjes van het slot moeten uitboren en nieuwe monteren .

Famempeters

sloten zijn inmiddels overgezet zonder problemen

deuren is op zich niet zo moeilijk panelen losnemen greep losmaken en slot verwisselen

achterklep goed opletten paneel losnemen en dan de 2 moertjes er af draaien van de 2 tap eindjes ik heb de hele handreep zooi losgehaald was niet nodig bleek ,,wel even lekker schoonkunnen maken .

contact slot zouden we eerst geheel omzetten bij Opel hielden ze stijf de bek dicht bij vragen voor de 2 breek boutjes terwijl je met een goed werkend slot in de handen staat en de rijdende wagen voor de deur staat,, op de vraag is er truck om de breek boutjes weg te nemen en wat dat bij hun zou kosten 2 tot 21/2 uur ongeveer 160/180€ ex btw en verder antwoord jaaaaa hakken ???

dat ik zei van dan neem ik de dremel en slijp in het oude slot deel de boutjes door antwoord (ohh dat kan ook) is 15 min werk je kan er best wel goed bij ,,boutjes besteld 15€ de 2 groot is mijn verbazing bij halen boutjes zakje van 5??wat moet je er mee je hebt er maar 2 nodig en je moet ze nemen voor 7 € ze zijn daar echt de weg kwijt .:hmmz

dus in de aanbieding 5 breek bouitjes voor de contact sloten van Opel wel per 5 hoor geen deel levering .(heb je er 3 voor de breek )

ik heb via Google gelezen over een haaks 4mm pennetje en cillinder wissellen dat gedaan 5 min werk let op gaat alleen op als de sloten werken je moet namelijk in stand 2 een palletje in drukken met dat pennetje .en sleutel herkenning in de sleutel wisselen he !!!!!!!!

dit waren de slot lotgevallen van Edje Sintra

bert

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.