Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › coscast kop laten maken (oliekoelkanaal)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2012 om 19:04 #17248520
hoi kan er een oliekoelkanaal gemaakt worden van een coscast kop. als er hogedrukzuigers in het onderblok zitten en de cilinderkoptemperatuur 100 graden hoger is dan een standaard c20xe motorblok.
gaarne graag meer info met uit leg waarom wel / waarom niet
of andere optie een andere cilinderkop
dit om het in de toekomt te voorkomen.
groeten maik
13 mei 2012 om 19:19 #18017644De cocast kop was juist de goeie kop.
De ks700 kan je laten bypassen nadet het oliekanaal voorzien is van een buisje.
Daarvoor moet de kop er af, 2 inbussen aan de in en uitlaat er uit. Stift er in fabriceren en vervolgens de oliekanalen dmv een slang van buitenaf met elkaar verbinden.
Volgens mij moet zelfs de gaten waar de inbusjes in zitten uitboren omdat het kanaal groter is dan zon inbusje is. Dan krijg je dus geen stift/buisje er in.Alleen een slang buitenom heeft geen nut want dat oliekanaal moet ook gedicht worden binnenin de kop.
Lekt ie nu dan? Je kan ook gewoon een cocast kop gaan zoeken, maar die kosten wel wat.
13 mei 2012 om 19:49 #18017645kop is er al af ik had juist een coscast kop gekocht omdit te voorkomen. na revizi van het blok ging het oliekanaal na 200km kapot
ik wil juist weten of de kop gemaakt kan worden. (je weet nooit wat je koopt van een ander)
maar ik zit met een ding ik heb hogedruk zuigers in mijn blok en daar door wordt mijn koptemperatuur 100 graden hoger dan een orgineel motorblok
dus ik wil zeker weten dat dit gemaakt kan worden en heel blijft
14 mei 2012 om 10:41 #18017646Kop kan wel gemaakt worden.. Gewoon buisje er in laten persen. en je hoeft nooit weer. Coscast kan ook kapot gaan.. :swear Heb er ervaring mee
14 mei 2012 om 13:19 #18017647Zeker koud mee geblazen dan met die kop vorige eigenaar.. Rij nu al 4 jaar ks kop nooit problemen mee gehad. Wel is laatst bij de ombouw een buisje geperst, maar dat is puur voorzorg ;)
14 mei 2012 om 15:04 #18017648wie doen dat allemaal een buisje persen in de regio rotterdam en wat zijn de kosten ongveer
14 mei 2012 om 15:19 #18017649Botter eens vragen…
14 mei 2012 om 15:35 #18017650AnoniemLid sinds:
1 January 1970Andre Botter: memberlist.php?mode=viewprofile&u=844
14 mei 2012 om 16:22 #18017651Coscast koppen gaan zeker ook stuk, bij een vriend van mij al twee keer met verschillende, één keer olie-koel kanaal en een keer scheurtjes rond de bougie gaten!
14 mei 2012 om 18:54 #18017652heb net een afspraak gemaakt met andre botter
bedankt
14 mei 2012 om 20:48 #18017653Mooi, gaat goed komen dan! :thumb
@16VCalibra wrote:
Zeker koud mee geblazen dan met die kop vorige eigenaar.. Rij nu al 4 jaar ks kop nooit problemen mee gehad. Wel is laatst bij de ombouw een buisje geperst, maar dat is puur voorzorg ;)
Dan heb je waarschijnlijk een betere kop dan een originele Coscast. Die koppen zijn behoorlijk overdreven aangeprezen, vooral in de tijd dat de KS koppen last hadden van de bekende poreusheid. De KS koppen (de 700’s dan!) schijnen van een harder materiaal te zijn, wat best fijn is gezien er best wel wat in rond draaitin het aluminium.
15 mei 2012 om 15:22 #18017654100 graden meer dan een standaard XE?????
:wtf
welke compressieverhouding heb je nu dan dat het zoveel heter word?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.