coscast kop laten maken (oliekoelkanaal)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) coscast kop laten maken (oliekoelkanaal)

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248520
    mantamaik
      Lid sinds:
      27 September 2011

      hoi kan er een oliekoelkanaal gemaakt worden van een coscast kop. als er hogedrukzuigers in het onderblok zitten en de cilinderkoptemperatuur 100 graden hoger is dan een standaard c20xe motorblok.

      gaarne graag meer info met uit leg waarom wel / waarom niet

      of andere optie een andere cilinderkop

      dit om het in de toekomt te voorkomen.

      groeten maik

      #18017644
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        De cocast kop was juist de goeie kop.

        De ks700 kan je laten bypassen nadet het oliekanaal voorzien is van een buisje.
        Daarvoor moet de kop er af, 2 inbussen aan de in en uitlaat er uit. Stift er in fabriceren en vervolgens de oliekanalen dmv een slang van buitenaf met elkaar verbinden.
        Volgens mij moet zelfs de gaten waar de inbusjes in zitten uitboren omdat het kanaal groter is dan zon inbusje is. Dan krijg je dus geen stift/buisje er in.

        Alleen een slang buitenom heeft geen nut want dat oliekanaal moet ook gedicht worden binnenin de kop.

        Lekt ie nu dan? Je kan ook gewoon een cocast kop gaan zoeken, maar die kosten wel wat.

        #18017645
        mantamaik
          Lid sinds:
          27 September 2011

          kop is er al af ik had juist een coscast kop gekocht omdit te voorkomen. na revizi van het blok ging het oliekanaal na 200km kapot

          ik wil juist weten of de kop gemaakt kan worden. (je weet nooit wat je koopt van een ander)

          maar ik zit met een ding ik heb hogedruk zuigers in mijn blok en daar door wordt mijn koptemperatuur 100 graden hoger dan een orgineel motorblok

          dus ik wil zeker weten dat dit gemaakt kan worden en heel blijft

          #18017646
          Peter_89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 August 2006

            Kop kan wel gemaakt worden.. Gewoon buisje er in laten persen. en je hoeft nooit weer. Coscast kan ook kapot gaan.. :swear Heb er ervaring mee

            #18017647
            16VCalibra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2008

              Zeker koud mee geblazen dan met die kop vorige eigenaar.. Rij nu al 4 jaar ks kop nooit problemen mee gehad. Wel is laatst bij de ombouw een buisje geperst, maar dat is puur voorzorg ;)

              #18017648
              mantamaik
                Lid sinds:
                27 September 2011

                wie doen dat allemaal een buisje persen in de regio rotterdam en wat zijn de kosten ongveer

                #18017649
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Botter eens vragen…

                  #18017650
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970
                    #18017651
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Coscast koppen gaan zeker ook stuk, bij een vriend van mij al twee keer met verschillende, één keer olie-koel kanaal en een keer scheurtjes rond de bougie gaten!

                      #18017652
                      mantamaik
                        Lid sinds:
                        27 September 2011

                        heb net een afspraak gemaakt met andre botter

                        bedankt

                        #18017653
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Mooi, gaat goed komen dan! :thumb

                          @16VCalibra wrote:

                          Zeker koud mee geblazen dan met die kop vorige eigenaar.. Rij nu al 4 jaar ks kop nooit problemen mee gehad. Wel is laatst bij de ombouw een buisje geperst, maar dat is puur voorzorg ;)

                          Dan heb je waarschijnlijk een betere kop dan een originele Coscast. Die koppen zijn behoorlijk overdreven aangeprezen, vooral in de tijd dat de KS koppen last hadden van de bekende poreusheid. De KS koppen (de 700’s dan!) schijnen van een harder materiaal te zijn, wat best fijn is gezien er best wel wat in rond draaitin het aluminium.

                          #18017654
                          Mr. Bone
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 September 2009

                            100 graden meer dan een standaard XE?????

                            :wtf

                            welke compressieverhouding heb je nu dan dat het zoveel heter word?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.