coscast kop

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223366
    larsjeG40
      Lid sinds:
      23 January 2008

      ben bezig een c20let op te bouwen. en wil echt alles knap hebben en flink vermogen eruitvandaan halen.

      nu zit ik met de cilinderkop.
      ik heb een gereviseerde coscast gekocht.

      alleen zitten er stalen klepgelijders in.
      standaart klepveren.
      en hydraulische klepstoters.

      maar als ik nou flink vermogen eruit wil halen.
      is het dan nodig om vaste klepstoters te gebruiken of voldoen de hydraulische?
      ik heb er hier namelijk nog nooit iemand over gehoort.

      ik heb ook wel eens iets gehoort over het gebruiken van de c20xe nokkenassen. deze zouden meer kleplift geven?
      zijn ze dan zo uit te wisselen of komt er meer bij kijken?

      graag alleen reageren uit ervaring.

      #17697783
      16VCalibra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2008

        Bij mij is er alleen een XE inlaat nokkenas ingegaan. Die was 1 op 1 uit te wisselen. Zou niet weten waarom de uitlaat ook niet 1 op 1 uit te wisselen zou zijn want volgens mij kan het gewoon. De cilinderkoppen zijn het zelfde meende ik.

        #17697784
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          XE inlaat geeft vermogen, zet er wel een verstelbaar tandwiel op.

          uitlaat XE kan ook, enkel een kkk16 schijnt hier niet al te fijn op te reageren.

          #17697785
          youri_corsa_gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 April 2006

            Om veel vermogen te draaien ben je niet verplicht om met mechanische stoters te rijden hoor. Ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je monteerd. Als je nokkenassen met mechanisch profiel moet je uiteraard wel vaste stoters monteren.

            Heb volgens mij weleens ergens gelezen dat je een xe inlaat as 7 graden moet vervroegen maar dat weet ik niet helemaal zeker.

            #17697786
            jason
              Lid sinds:
              1 July 2004

              origineel gepost door youri_corsa_gsi
              Om veel vermogen te draaien ben je niet verplicht om met mechanische stoters te rijden hoor. Ligt er maar net aan wat voor nokkenassen je monteerd. Als je nokkenassen met mechanisch profiel moet je uiteraard wel vaste stoters monteren.

              Heb volgens mij weleens ergens gelezen dat je een xe inlaat as 7 graden moet vervroegen maar dat weet ik niet helemaal zeker.

              ja 7 graden is ongeveer een halve nokas tanwiel tand.
              dit doe je om de klepoverlap te verkleinen

              #17697787
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ik rijdt met beide xe assen erin met k16 zonder probleem, 265pk 330nm met standaard timing en tandwielen.

                Je moet ff dit documentje zoeken via google of hiero:
                TOV76.tech_LPDF.pdf
                Staat alles in wat je wilt weten over xe assen.

                En klepstoters blijven bij mijn nieuwe motor gewoon hydro en ga ook ruim over de 400pk heen is de bedoeling.

                Owh definieer ff wat jij flink wat vermogen noemt. :vertag

                #17697788
                Cheungy
                  Lid sinds:
                  1 January 2007

                  zolang je de toerental niet extreem verhoogd is hydro prima!!

                  #17697789
                  larsjeG40
                    Lid sinds:
                    23 January 2008

                    ik wil uiteindelijk wel rond de 350 pk gaan zitten.

                    #17697790
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Peanuts, gewoon hydra rijden met XE inlaatnokkenas met instelbaartandwiel.

                      #17697791
                      larsjeG40
                        Lid sinds:
                        23 January 2008

                        waarom eigenlijk alleen de inlaat nokkenas en niet de uitlaat?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.