CorsaD motorcode bank 1 te rijk. (Lpg)

Forumindex Forums Modellen Corsa CorsaD motorcode bank 1 te rijk. (Lpg)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    vectrab1996
    Deelnemer

Beste medeforummers,

Sinds kort heb ik een opel corsa gekocht uit 2008, op lpg. Nu heb ik elke keer na 300-350km gereden te hebben een motorstoring, hij rijdt hier nog steeds uitstekend op. De code is dat mengsel te rijk is op bank (cilinder?) 1.
      Rij ik op benzine dan heb ik geen enkel probleem, na 1000km nog geen storing etc.

Na enig research kom ik erachter dat het te maken zou kunnen hebben met luchtmassameter, maar dit kan ik uitsluiten omdat die op benzine perfect rijdt? Dan verdenk ik momenteel de gasinjector, iemand enig idee/uitleg hoe ik deze kan vinden/schoonmaken.

Bedankt alvast!?

Corsa_GSi
      Deelnemer

Eerste vraag zou zijn is het een Opel installatie, dus af fabriek geleverd, of een achteraf ingebouwde set?

Daarnaast als de auto op benzine geen foutmeldingen geeft, dan zou het logischer wijs in het LPG systeem moeten zitten.

1.2 16v ecoflex bifuel motor
        Op bovenstaande foto zie je 4 groene puntjes (boven de letters ecotec), dat zijn de LPG injectoren.

Trouwens ook een LPG installatie heeft een ECU die uitgelezen kan worden.

Helaas nog weinig info aangezien we niet weten welk merk / type installatie in jouw auto zit.

vectrab1996
        Deelnemer

[img]https://myalbum.com/photo/OsBF3pCHH2gH/1k0.jpg[/img]

Installatie achteraf geplaatst, zie foto.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.