Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa X12XE bj 2000 met wat problemen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2013 om 19:09 #17261884
Hallo beste mensen !
Laat ik me eerst even voorstellen:
Ik ben Simba, 27 jaar, kom uit Noord-Brabant, omgeving Denbosch en werk (tijdelijk) bij Océ in Venlo als chemisch analist.
Ik rijd zelf een VW Golf IV TDI ARL(ik hoop niet dat het vloeken is hier..)
Nu dat mijn turbo stuk was gelopen, was ik genoodzaakt om met ons moeders auto voor een paar dagen naar werk te rijden..Nou jullie kennen het wel denk ik , vrouwen zoals ons ma laten nooit iets weten of er iets aan de hand is met de auto..
Hier komt het:
-ik start de auto en bij het aanslaan ging gelijk het toerental omhoog waarbij na een paar seconden de motor weer rustig stationair liep. :???:
-ik rijd weg en na een paar meter al reageerde de auto niet meer op het gaspedaal, wanneer je veel gas gaf sloeg de motor af.
wanneer je een klein beetje gas gaf, sloeg de motor niet af, maar reed de auto stotterend en bokkend rustig door. :wtf
Dit gebeurde altijd tussen 1000 en 2000 toeren, na 2000 toeren had de auto geen last van stotteren/bokken/inhouden met koude motor.
Hierbij ging trouwens wel het motorstoringslampje aan !
-Op de snelweg tuft het autootje vrolijk door totdat het blok warm is :( dan krijg ik met een ander storing te maken..namelijk wanneer ik tussen 3000 en 4000 toeren rijd, met constant snelheid of tijdens gasgeven voel ik dat de auto zijn vermogen verliest en gelijk wat inhoudt..daarna voel je de auto stotteren.
Hierbij gaat het storingslampje ook aan !
Als ik mijn gaspedaal dan loslaat en weer gasgeef gaat het storingslampje uit en kan ik weer voor een paar 100 meter verder rijden totdat hetzelfde euvel weer voorkomt. Dan is het weer gas los en en weer gas erop. Dit gebeurt veel vaker rond en/of boven de 3400 toeren..daaronder komt het minder vaak voor.
Nu las ik op het forum dat het te maken kon hebben met de LMM ??
-Een ander euvel is dat wanneer ik constant rijd en/of gasgeef het motorstoringslampje gaat branden en wanneer ik mijn voet van het gaspedaal afhaal het storingslampje niet uitgaat, maar blijft branden met als gevolg dat de auto blijft stotteren.
Dit houdt ie soms wel voor een minuut aan en wanneer het storingslampje uitgaat, rijdt de auto weer normaal..
Ik weet niet of dit ook te maken heeft met de LMM ??Dus ik zeg tegen ons ma, heb je nooit wat gemerkt aan je auto?? Enige wat ze zei is dit: ja ik zie soms wel eens het oranje lampje branden.. :swear
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
14 november 2013 om 19:19 #18192157Ik vermoed nokkenassensor en eventueel krukassensor vervangen en je probleem is verholpen.
Zou ook nog een vacuum lek kunnen zijn of combinatie van problemen.14 november 2013 om 19:22 #18192158Oow ik ben vergeten te melden dat ik eerder al het krukassensor heb laten vervangen en vorige week is het gasklepsteller oid vervangen..
14 november 2013 om 19:41 #18192159Luchtmassameter zou het dan ook wel kunnen zijn, maar nokkenassensor is niet vervangen?
14 november 2013 om 19:45 #18192160Lmm inderdaad, veel voorkomend probleem bij deze motoren.
14 november 2013 om 19:51 #18192161@Haasje17 wrote:
Luchtmassameter zou het dan ook wel kunnen zijn, maar nokkenassensor is niet vervangen?
Nee, nokkenassensor is niet vervangen..
Ik zal zsm een LMM (Bosch) bestellen..
Ik dacht zelf ook aan de ontsteking..bobines, bougies etc..
14 november 2013 om 19:53 #18192162Ontsteking zal het niet zo snel zijn, lijkt het alsof hij in de toerenbegrenzer gaat als het lampje gaat branden? (nokkenassensor)
Of wil die dan wel maar gaat die niet meer verder in toeren? (luchtmassameter)14 november 2013 om 20:08 #18192163@Haasje17 wrote:
Ontsteking zal het niet zo snel zijn, lijkt het alsof hij in de toerenbegrenzer gaat als het lampje gaat branden? (nokkenassensor)
Of wil die dan wel maar gaat die niet meer verder in toeren? (luchtmassameter)Wanneer ik vermogen vraag en hij alsof in de toerenbegrenzer gaat, gaat het lampje branden, net alsof hij in noodloop gaat en direct daarna stottert hij maar klimt wel bij gasgeven stotterend/bokkend in toeren..
Wanneer ik dan het gaspedaal loslaat en weer gasgeef gaat het storingslampje weg en rijdt de auto normaal..
Als het de LMM is, klopt het dan ook dat de auto met koude motor niet op het gas (halfgas tot volgas) reageert ?
klein beetje gasgeven wilt de auto wel vooruit, maar echt bokkend.14 november 2013 om 20:24 #18192164Niet echt, koud warm mag niet veel verschil maken.
14 november 2013 om 20:38 #18192165@Haasje17 wrote:
Niet echt, koud warm mag niet veel verschil maken.
Ik heb de LMM net al via internet bested..
Nu maar hopen dat ie z snel mogelijk binnen is.Ik houd jullie op de hoogte !
15 november 2013 om 19:51 #18192166Vandaag moest de auto APK gekeurd worden, dus kon ik even wat sleutelen aan de auto :D
Hij heeft een grote beurt gehad:
luchtfilter
brandstoffilter
bougies
motor geflusht (vanwege sludgevorming)
olie + filter en top end treatment (forte)
gas treatment in de benzinetank
handremkabels vervangen
nieuwe voorbanden
nieuwe klemmen over de ashoezenWat nog moet gebeuren is:
nieuwe radiator want deze lekt, kan er gelijk een nieuwe temperatuursensor op.
de bekabeling bij de doorvoer naar de achterklep zijn doormidden. Moet dus een keertje opnieuw solderen.Auto is uitgelezen en kwam 1 storing tevoorschijn:
LamdasondeZou dit te maken kunnen hebben met het stotteren/inhouden/bokken van de auto ?
Ow en wat mij ook opviel is bij het sturen naar rechts wat zwaarder gaat dan naar links..
Heb net op het forum gelezen dat het stuurkolom vervangen moet worden ?15 november 2013 om 20:33 #18192167Dat zou kunnen. Wat doet die als de lamda niet is aangesloten?
15 november 2013 om 20:42 #18192168@Haasje17 wrote:
Dat zou kunnen. Wat doet die als de lamda niet is aangesloten?
Aah stom, niet uitgeprobeerd..
Ik kan het zo wel even testen..stekker afhalen en stukje rijden..16 november 2013 om 11:53 #18192169Ik heb de stekker van de lambdasonde afgehaald.
De motor daalde in toerental wanneer deze stationair liep.
Tijdens het rijden liep de motor nog beroerder.
Reageerde bijna niet op het gaspedaal en storingslampje ging branden.
Dus de stekker terug opgezet.
Toen ik de stekker van de lmm afhaalde..liep de auto gelijk goed !
Wat is het probleem ? Lmm of lamdasonde?16 november 2013 om 12:02 #18192170Hoogst waarschijnlijk dan je lmm. Het staat wel met elkaar in verband. Probeer hem eens rijdend uit te lezen en kijk dan even wat de lmm doet
Sent from my LT22i using Tapatalk
16 november 2013 om 12:30 #18192171Is de opel ook rijdend uit te lezen met opcom?
Ik zou eventueel opcom kunnen aanschaffen.16 november 2013 om 13:18 #18192172Als lamda slechter gaat lopen is die niet stuk beter zonder lam dus die is druk.
EDIT: lam moest lmm zijn.
16 november 2013 om 20:35 #18192173Helaas loopt de motor wanneer deze koud is slechter wanneer ik de lmm stekker erafhaal..
Idem met de lambdasonde..Misschien toch alle twee vervangen.
17 november 2013 om 13:16 #18192174Eerst uitsluiten. Zo kost het je alleen maar extra geld. Je kan de lambda sonde ook door meten. Kan je wel vinden op Google.
Sent from my LT22i using Tapatalk
17 november 2013 om 22:36 #18192175Lmm vervangen en klaar.
GaskleP positie sensor geeft ook wel eens problemen evenals erg.
Lambda gaat niet snel kapot
Reinig je gasklephuis ook eens en chec k je carterontluchting slangen 2 ff18 november 2013 om 12:36 #18192176het stuurprobleem kun je oplossen door de potmeters te verdraaien.
staat ook ergens een topic over.
zijn heel veel corsa b met electrische stuurbekrachtiging met dit probleem.
18 november 2013 om 16:02 #18192177@robert_corsa wrote:
Lmm vervangen en klaar.
GaskleP positie sensor geeft ook wel eens problemen evenals erg.
Lambda gaat niet snel kapot
Reinig je gasklephuis ook eens en chec k je carterontluchting slangen 2 ffGasklep positiesensor zit neem ik achter het gasklephuis toch ?
Gasklephuis heb ik zelf al gereinigd en mijn carterontluchting ook..
Ik vond de slang eigenlijk te lang van de carterontluchting, daar zat een knik in.
Ik heb er een stukje afgeknipt zodat de knik eruit, stel dat er weer sludgevorming plaats gaat vinden..kan het ook bevriezen.
LMM komt deze week binnen..
Dus het is gewoon vervangen, accupolen eraf, half uurtje wachten (voor het resetten van de ecu) en weer aansluiten ?
@sjoerdie wrote:
het stuurprobleem kun je oplossen door de potmeters te verdraaien.
staat ook ergens een topic over.
zijn heel veel corsa b met electrische stuurbekrachtiging met dit probleem.
Ah kijk, die ga ik eens even opzoeken !
Dank je wel :)
18 november 2013 om 16:18 #18192178ECU resetten hoeft niet. Vaak wordt gezegt dat je de ecu reset met de accu polen los, maar dat is niet zo.
18 november 2013 om 16:35 #18192179ah kijk weer iets bijgeleerd ! :thumb
20 november 2013 om 16:27 #18192180LMM was net binnengekomen..
Ik heb hem er gelijk opgezet en wat denk je..Hij loopt weer als een zonnetje :D
Nu nog maar een keertje de kabels bij de doorvoer solderen en een ander radiator plaatsen en ons mam zal weer blij zijn !
Bedankt allemaal voor het meedenken :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.