Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa wordt niet warm??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2009 om 08:40 #17213391
Mn Corsa GSi 1.6 16v uit 1998 wordt volgens mij niet goed warm.
Pas na heel lang rijden kruipt de temperatuur naar de 85 graden, wat eigenlijk net iets na het “koud” streepje is.Defecte thermosstaat, of defecte temperatuurzender wellicht?
Hoe warm wordt jullie Corsa (gsi)?
Verder merkte ik gisteren op de snelweg dat hij niet harder wilde dan 170km/h alsof ie inhield… wat is de top van een GSi normaal gesproken? Ik had mn voet plank, maar ging absoluut niet harder.
Toen ik het even later nog een keer probeerde ging ie wel over de 170km/h heen…maar kroop ie verder dan 180km/h.
Een GSi moet toch makkelijk 200 km/h kunnen halen?! :hmmz
24 oktober 2009 om 08:42 #17540481niet alle gsi’s halen de 200 hoor….
bij de 180/190 is het vaak op.
Maar over je temp probleem, ik denk je thermostaat.
zou ik wel laten maken, je motor komt niet op bedrijfstemperatuur namelijken je kachel word niet warm:P:P
24 oktober 2009 om 10:03 #17540482Binnenkort nog maar eens testen hoe hard mn GSI’tje kan..
Verder had ik inderdaad al aan de thermostaat gedacht, wat kost het ongeveer om zoiets te laten maken??
Kachel niet warm? Echt wel! :wub
24 oktober 2009 om 10:06 #17540483dan deed mijn c16xe in een combo!! het wel errug goed met zijn 190 in 4 met een F13WR bak.
190 moet ie wel halen inderdaad.
Willem
24 oktober 2009 om 10:27 #17540484Dan zal ik hem nog eens op zn staart trappen :P
Verder geen idee wat het kan zijn en wat het ong. zal kosten Wim-v6?
24 oktober 2009 om 10:32 #17540485als je het zelf kan:
een thermostaat, dacht tussen de 4 en 6 tientjes.
en een beetje koelvloeistof.
als je het laat doen, denk rond de 100 euri.
Willem
24 oktober 2009 om 10:54 #17540486Hmm, dan gaan we het gewoon zelf doen.. Evt met wat hulp.
Geen zin om daar 100 euro aan uit te geven als het goedkoper kan.. :P
(Ben en blijf een Zeeuw he) :jerry24 oktober 2009 om 10:57 #17540487Thermostaat is gewoon 2 of 3 boutjes dekseltje los, en eruit halen :P
24 oktober 2009 om 10:59 #17540488En jah een goedlopende Gsi moet wel 200 op teller kunnen doen. Ik ging met een Corsa B ( die jij ook hebt ) met C14NZ ( 60 PK ) 175/180 teller, duurde wel even. Maargoed dan moet een GSi met 107 pk dat wel redden op de teller.
24 oktober 2009 om 12:25 #17540489Thermostaat is heel goed zelf te doen hoor. En wat bbq-gendt al zegt, een gsi zou de 200 wel aan moeten kunnen tikken. Misschien je auto even nalopen. Onze a3 met de machtige c14nz halt met gemak de 150-155. PS, hij ziet er wel cool uit je gsi. :angel
24 oktober 2009 om 13:26 #17540490mijn b gsi haalt met gemak de 200 zonder dat ik moeite hoef te doen :thumbup
24 oktober 2009 om 15:19 #17540491Mijn GSI met X16XE haalt zonder problemen de 194 (op GPS) en dat is ongeveer 205 op de klok :)
24 oktober 2009 om 15:36 #17540492Hij was tochook van een oudere vrouw geweest? dies een beetje lui nou
Gewoon doorrijden. komtie los.
24 oktober 2009 om 15:57 #17540493Doe maar niet, zitten dan leuke stootranden in de cilinder als dat ding altijd rustig mee gereden is, dan kan je het blok nog naar de god helpen ook.
24 oktober 2009 om 16:58 #17540494juist… dus een luie auto moet je lui laten?
het is een 16xe, die heeft zowiezo wel een stootrand
24 oktober 2009 om 17:03 #17540495wat bbg zegt is wel deels waar, zelf meegemaakt.
corsa gekocht voor een vriendin van me, x14xe, van vrouwtje geweest in thuiszorg afgelopen 7 jaar,
vriendje gaat lekker knallen met et ding, op top rijden enz..
maandje later….problemen!! 1 verbrande zuiger door vastzittende veer.
kunt wel losrijden, maar met mate….
dus rustig opbouwen, lijkt me beter voor et motortje dan inene op zun flikker gaan geven.
al helemaal omdat de blokjes togal de neiging hebben de soep in te lopen:puke
24 oktober 2009 om 17:12 #17540496mijn corsa 1.2 16v ging op de klok 170, is geen leugen. had nog harder gekend, maar had last van een voorligger:agent stond er ect van te kijken dat ie nog zo hard ging.
24 oktober 2009 om 18:51 #17540497Jah rustig opbouwen zoals Sjoerdie zegt!
Maar Opelroos, ik zou je blokje gewoon ff een grote beurt geven, kijken wat ie dan doet, mischien is er al een tijd niet naar gekeken meer….
24 oktober 2009 om 18:53 #17540498origineel gepost door sjoerdie
al helemaal omdat de blokjes togal de neiging hebben de soep in te lopen:puke1600 gsi schijnen kwaal te hebben met ovale slijtage cilinders, waarder ze olie gaan zuipen.
24 oktober 2009 om 20:12 #17540499dit laatste wat bbg zegt,klopt zeker…
ook dat je m rustig los moet rijden klopt ookik heb gister een corsa btje gehaald met een c16xe…
ding loopt 160 in zn 4, aangezien hij ze 5 niet in wilde haha :P24 oktober 2009 om 21:31 #17540500origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door sjoerdie
al helemaal omdat de blokjes togal de neiging hebben de soep in te lopen:puke1600 gsi schijnen kwaal te hebben met ovale slijtage cilinders, waarder ze olie gaan zuipen.
Klopt wel, mijne heeft het ook. Ding zuipt olie, maar de koppakking is het niet….. Ook geen oliespoor onder de auto :P
24 oktober 2009 om 21:55 #17540501Icefreak: kan ook nog kleprubbers zijn…
Inderdaad Wegslijten van de hoogroeven en vervormen van de cilinderwanden wil wel voorkomen bij deze motoren.
Willem
26 oktober 2009 om 16:35 #17540502Hmm.. Ik denk dat ik mijn neef (=keurmeester) maar eens een kleine check up moet laten doen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.