Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa wil ineens niet meer starten.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2015 om 17:52 #18275399
Zal ik morgen weer ff doen, auto staat jammer genoeg nog steeds niet thuis omdat iedereen die ik het gevraagd heb een automaat rijden, en die willen niet slepen (het is 1,5km naar huis toe). Als die verkeerd staat, hoe kan dit dan gekomen zijn, versleten riem of moet er dan echt gek mee gedaan zijn? Riem is 2010 trouwens vervangen. Kan ik hem dan gewoon weer juist zetten, of kan ik net zo goed gelijk de riem etc. vervangen? Zie net dat een heel setje van Bosch met nieuwe rollen maar 80 euro kost namelijk.
24 februari 2015 om 18:08 #18275400Wat ik in je filmpje zie is 10 3 4 10 alleen kan zo niet in het lijstje zien wat het is… Ik weet niet of jij weet wat voor ecu systeem jij hebt
Het lijstje is voor een multec CFI maar de foutcode die jij opnoemt komt voor in een siemens simtec 56.5 ecu systeem die idd in een astra F X18XE zit en dan is 0340 crackshaft position sensor… Sensor voor de krukaspositie24 februari 2015 om 19:26 #18275401P0340 algemene storingscode voor de nokkenassensor.
Deze kan worden veroorzaakt door gebroken draad (door los komen van de riem).
Of een timings onjuistheid.
Dan wijkt de nokkenas timing knap af van de krukas timing.
Door een versprongen riem.De riem is in 2010 vervangen.
Dan zit ie er al te lang op (60.000km of 4jaar).
Riem van tijd zal haast wel zeker cilinderkop schade betekenen
Riempje erom leggen en weer gaan zal er dan niet bij zijn.Ik weet niet vanwaar je wegkomt, ik wil best wel komen kijken bij je auto om het probleem te onderzoeken.
Je kan dan een PB (persoonlijk bericht) naar mij sturen.
Ik zit in Regio Rotterdam / Den Haag / Delft / Zoetermeer
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 februari 2015 om 19:49 #18275402Ik kom van Ridderkerk ongeveer. Riem had dan vorig jaar wel vervangen moeten worden inderdaad, maar in die tijd heeft hij nog geen 60.000 kilometer gereden, maximaal 35.000, dat is zelfs te breed genomen waarschijnlijk. Of had ‘ie dan alsnog vervangen moeten worden? Zal morgen ff foto’s uploaden, waarschijnlijk sleept iemand me naar huis morgen. PB zal ik later ff sturen, op mijn telefoon lukt het om de een of andere reden niet
24 februari 2015 om 19:52 #18275403Of 60.000km of 4jaar.
Wat het eerst komt.Je zit niet eens ver weg inderdaad.
Zou best wel eens langs kunnen rijden om de timing van de distributie na te kijken.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
26 februari 2015 om 15:36 #18275404Duurde even, maar gister had diegene die mij zou slepen ineens geen tijd meer, vanmiddag gelukkig wel. Stad en land afgezocht naar een setje Torx-E doppensetje, eindelijk gevonden en kostte nog een vermogen ook haha. Luchtfilter eraf gehaald, en doekje in de slang gepropt (weet niet of dit nodig is voor evt. vuil, maar deed ik bij mijn scooters wel altijd.), beschermkap eraf gehaald, en de assen staan inderdaad niet hetzelfde, de krukas staat met het streepje naar rechtsonder, en de nokkenas staat gewoon recht naar boven.
26 februari 2015 om 16:10 #18275405eigenlijk moet je nu proberen door te draaien met zon torx dop op je krukaspoelie zodat je nokkenas-wielen doordraaien de punten moeten zo tegenover mekaar staan –><— als je dat hebt gecheckt dan weet je of dat hij goed op tijd staat :thumb
26 februari 2015 om 16:29 #18275406Horen ze niet allebij naar boven te wijzen dan? Tenminste dat zag ik op andere topics op het forum.
26 februari 2015 om 16:51 #18275407nee ze horen zo te wijzen –><– bij mijn X16XE teminste maar onze motoren zijn in basis hetzelfde dus bij jou net zo :thumb
26 februari 2015 om 17:17 #18275408Klopt, krukas merkteken zit op ongeveer 5 uur, en nokkenassen staan tegenover elkaar.
Wordt toch de kop eraf halen dan en kijken wat de schade is.
26 februari 2015 om 17:39 #18275409Ja ik zag het, zat bij een andere motor te kijken, dacht dat het wel hetzelfde zou zijn, maar dus niet. :D Streepje van de krukaswiel zat bijna naar rechts, en nokkenas bijna naar links maar kan hem niet verder draaien, kan niet te veel kracht zetten anders schiet ik over de ratel heen, beetje goedkoop rotding. Zal ff een andere ratel zoeken, kijken of ik hem dan wel verder kan draaien.
27 februari 2015 om 18:51 #18275410Heb vanmiddag is ff geprobeert hem te verdraaien.
Zoals je kan zien staan ze bijna bij elkaar. Alleen als ik aan het linkerwiel draai gaat hij in kwartslagen verder, en staat het streepje overal net zoals nu iets verder. De rechter draait gewoon soepel, en staat ook mooi naar links. Misschien kijken of ik hem linksom een stukje terug kan draaien, en die dan wel in lijn staat? Dacht dat je niet de verkeerde kant op mocht draaien, dus vandaar dat ik het ff navraag.
27 februari 2015 om 20:10 #18275411Je kan um draaien maar dan blijf je met mogelijk kromme kleppen zitten dus ik weet niet of het wat uithaald namelijk…
27 februari 2015 om 20:18 #18275412Niet dat ik hier een grote kenner ben, maar heb je wel enig idee wat je aan het doen bent? :shock:
Wellicht is je timing wat versprongen doordat je riem niet meer op spanning stond of misschien is je riem beschadigd…
Niet proberen te starten als de boel niet op tijd staat gaat ie toch niet lopen of zeer moeilijk. Ik zou eerst een controleren wat de oorzaak is van dit, daarna de timing goed zetten, riempje erom en juist spannen en dan pas starten. Niet gaan starten als je weet dat de timing niet goed is, veroorzaak je alleen maar meer ellende mee…
27 februari 2015 om 20:26 #18275413Let op dit geld alleen bij jouw type motor, bij andere motoren kan zoiets totaal anders zijn! Waar jij had gevonden dat de nokken alle 2 naar boven moeten staan is waarschijnlijk voor een totaal ander blok geweest.
Zo moet je alle poelies hebben staan. Je mag nergens niet EEN tandje afwijken!!
Zet de auto in z’n vrij en zet een ratel op de krukas en zet de motor zo goed mogelijk op tijd zoals de afbeelding. Belangrijkste is dat sowieso de krukas exact op het tandje goed staat. De nokkenas kan dan een paar tandjes afwijken. Dan riempje eraf, nokkenassen goed op tijd zetten, riempje erop en dan zou het goed moeten zijn. Als alles extreem afwijkt zou je de krukas nog een volledige slag rond moeten geven. Als alles echt in orde is nieuw riempje erop omdat je niet meerdere malen opnieuw een riem mag spannen.
Volgensmij is dus alleen je timing iets van tijd versprongen en zou dit voldoende moeten zijn om de boel weer goed aan het lopen te hebben. Ik denk naar mijn idee dat als de nokken iets van tijd zijn, je niet direct kromme kleppen hebt? Hoe denken andere forumleden over mijn idee?
Aanvulling: als ik je foto’s bekijk lijkt je riem scheef op de poelies te liggen. Bij de nokkenas poelie aan de inlaat kant ligt de riem een stuk meer op de poelies dan bij de poelie aan de uitlaat kant. Wellicht doordat de riem helemaal slap staat?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.