Corsa waterverbruik, inhouden en nog wat

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa waterverbruik, inhouden en nog wat

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235279
    Kever 68
      Lid sinds:
      6 April 2011

      Hallo, ik ben Kevin heb een corsa b 1.2 van 2000

      nu zit ik met een paar probleempjes,

      waterverbruik (hoogste verbruik was op 1 week (600km) in totaal 2.5 liter moeten bijgieten

      inhouden, dit is al hard gemindert heb ik ondervonden, maar hij wilde amper over de 3000 toeren gaan, 120 rijdan was al moeilijk, nu ligt zijn grens op 130 dan gaat het motorlampje branden en voel je hem inhouden, dan los je je gaspedaal even en gaat het lampje uit en kan je rustig versnellen,

      nu houdt hij niet meer zo vaak in maar als je vb onder de 2000 toeren zakt door afremming en dan terug wilt optrekken begint hij te schokken, dit heeft hij op onregelmatige tijdstippen, (koud en warme motor)

      ook draait hij stationair soms huppend tussen 1000 en 1200 toeren, als je dan eens gas geeft tot 3000 toeren draait hij op 800à900 toeren, ook als hij zo “hupt” is er een kleine “grom” uit de uitlaat (als je erop let)

      heb alle filters en olie al vervangen gehad, gasklephuis uitgekuist (was niet zo heel vuil) en nog steeds geen verbetering

      ik denk/vrees op een lekke koppakking, want zie nooit een plas onder de wagen ofzo, maar ik dacht, als er water in je cilinder komt dat die word proper gemaakt en dus ook je bougie, wat dus niet zo is, maar er komt ook geen water bij de olie.,

      deze wagen heeft wel een ongevalletje gehad maar enkel de radiator was stuk, deze hebben we vervangen,

      de vorige eigenaar (kennis) heeft nooit problemen gehad, heb er zelf niet mee gereden voor het ongeval dus weet niet hoe deze ree,

      moesten jullie iets van raad/advies hebben hoor ik het graag! alvast bedankt!!

      grts
      Kevin

      #17850576
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        gewoon niet doorrijden en zo spoedig mogelijk laten uitlezen en een compressietest laten doen. Zoals je al aangeeft is er iets niet goed met de motor en uitlezen of een compressietest kan in dit geval uitsluitsel geven.

        #17850577
        pattyroden
          Lid sinds:
          23 March 2011

          wat er bij mij als eerst op kwam
          koppakking?

          komt er witte rook uit de uitlaat?
          als de auto stil staat ligt er dan ook vocht onder de auto?
          waar je het koel water in gooit is die ook vies? vettig?

          en je zegt dat er nieuwe radiateur voor gekomen is.. mischien zitten er kleine scheurtjes in de koelslangen..

          mvgr patrick

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.