Corsa VS Tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra Corsa VS Tigra

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Twouters

Beste forum leden.

Ik ben nu een kleine tijd actief op de corsa afdeling van dit forum.
      Bij mij in de buurt staat een opel tigra te koop. Het betreft een Tigra uit 1995 met Stuurbekrachtiging, Dubbele airbags Elektrische ramen, Centrale deurvergrendeling, Elektrische spiegels, Elektrisch schuifdak, Achterklepspoiler in kleur.

Ik kan mijn opel corsa inruilen en hiervoor nog 200 tot 250 euro krijgen. (oftewel een best goedkope tigra rijden)

Aangezien dit mijn 2de corsa is wist ik van te voren al wat de standaard roestplekken zijn van dit model.
      Nu is mijn vraag als volgt waar ik op moet letten bij de aankoop van een Tigra:

– standaard roestplekken?
      – mankementen die aan een tigra snel voorkomen (bijv. elektrisch systeem, onderstel, stuurbekrachtiging die lek gaat, modder wat in de wielbakken blijven hangen wat weer voor roest gaat zorgen enz. enz.)
      – met of zonder zonnedak nemen?
      – Welk model icm bouwjaar is goed om op te knappen (uitbouwen, mijn corsa komt uit 93 en is erg lastig uit te bouwen ivm ophangpunten met een nieuwer model bijv. uit 97 of ik betaal de hoofdprijs)

Als er andere aandachtspunten zijn waar ik op moet letten graag vermelden.

Vriendelijk bedankt!

Bu5t3d

ik geloof dat het jaar van de tigra niet uit maakt, dit zijn allemaal dezelfde type’s

roest zit op de standaard plekken, kokerbalken, contactslot achter.

met of zonder zonnedak durf ik niks over te zeggen. ik heb er een zonder zonnedak en rijd prima. raampje open werkt ook perfect :jerry

mankementen aan een tigra. ik zelf heb eerlijk gezegt in 2 jaar tijd niet veel problemen gehad aan de tigra.
        ik denk dat als je normaal met je auto omgaat en goed onderhoudt dat het allemaal wel mee valt.
        en van die modder in de wielbakken heb ik zelf geen last.

hoop dat je hier alvast wat aan hebt.

Groetjes John

Twouters

Bedankt alvast :D

Mijn moeder heeft een tijdje een zonnedak in haar oude auto gehad en die begon na een jaar (in haar bezit) behoorlijk te lekken.

2e-c14nz

vergeet ook de blokken niet he. de tigra a’s zijn geleverd met de x14 / x16 blokken. wanneer deze goed zijn onderhouden zijn het heerlijke blokjes, dus bekijk de onderhoudshistorie goed. via de zoekfunctie zijn de “pijn” punten te vinden.

Kaneda
            Deelnemer

roest koker balken / veerschotels
              roest wielkassen, rond achter slot
              bij tank dop en achter onder de sideskirts deze zitten redelijk los en dit wrijft tegen de body aan

motorisch: egr, stappenmotor rond de ton lekke koppak

achter raam rubb niet los verkrijgbaar is een nieuw achterraam
              antenne voet rubber niet los verkrijgbaar

zonnedak geen tand wielen of was het nou het motortje niet los verkrijgbaar= hoofdprijs als deze defect is

tigra is onderstel van corsa b
              zelfde knel punten denk ik

autos vanaf 97 roesten iets minder

gertjuh1968

ik rij nu bijna een jaar in een tigra rond, tot heden heb ik geen problemen gehad met de tig.
                ja twee kleine dingetjes, één keer dat de olie sensor kapot was, en de lambdasonde, dit zit ik onder slijtage.
                de onze is van 1999 en altijd dealer onderhouden (dit sprak me wel aan toen ik hem heb bezichtigd) dus de koop ging door.
                en nu onderhoud ik hem zelf, ben zelf monteur.

Gert

Twouters

Bedankt allemaal! Heb nu een mooie lijst om op te letten.

Wat ik eigenlijk ook nog wou vragen was: Stel er zit roest op de kokerbalken of veerschotels dan is de auto het eigenlijk niet waard om te kopen of wel?

1985
                  Deelnemer

@Twouters wrote:

Bedankt allemaal! Heb nu een mooie lijst om op te letten.

Wat ik eigenlijk ook nog wou vragen was: Stel er zit roest op de kokerbalken of veerschotels dan is de auto het eigenlijk niet waard om te kopen of wel?

Dat is geheel afhankelijk hoeveel kennis en kunde jezelf hebt.

Heb jij een las apparaat, weet je wat je doet wanneer je rotte delen uit een ‘frame’ weg haalt en weer terug plaatst: ja dan kan je dat zeker doen!

Heb je voldoende geld om het te laten doen en eventueel weer opnieuw te laten spuiten? (slot achterklep/wielkasten etc) Ja dan zou je het zeker kunnen doen!

Wil je betaalbaar een leuke auto rijden zonder te veel fratsen en grappen? Dan zou ik naar een casco zoeken met minder/geen roest ;)

Anoniem

Letten moet je op de verkeersregels.. op het aantal kilometers wat zo’n auto al heeft gelopen.. en ik denk het onderhoudsboekje, en mogelijk nagaan of een auto schadevrij is geweest totdat je het koopt..

Ik rij nu al zes jaar een tigra uit 1996 (toen 90.000 km – nu 140..) en nog nooit problemen gehad.. alleen een piepklein beetje roest onder bij de deurbalk( hoekjes) en wielkappen.. maar dat is gewoon even schuren, lakken met antiroest en spuiten..

Verder een prima rap autootje, die zelfs als het warmgedraaid is een Renault Megane coupé eruit kan rijden ( de 1.6 i.i.g.)

Anoniem

Enige probleempje was het alarm dat eropzat wat me plaagde maar dat had niets met de auto te maken..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.