Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2010 om 17:54 #17228521
hallo iedereen,
ik zal me snel even voorstellen. ik ben maaike uit eindhoven. laatst heb ik een andere auto gekocht. Corsa 1.6 16v uit 1998. deze gebruik ik om dagelijks mee te rijden. ik heb ook nog een kadett c limo maar die komt alleen uit de schuur met mooi weer.nu mijn vragen:
de corsa heb ik gekocht om de motor. ik wilde een kleine auto met een beetje pit maar ik vind de auto echt tegen vallen. hoe zijn jullie ervaringen met deze motor.en ik vind de auto er niet heel bijzonder uitzien heb er weinig mee. welke kleine aanpassingen zou ik kunnen doen om de auto er leuker uit te laten zien?
hoeveel kan de auto verlaagd worden op de orginelen dempers?
Alvast bedankt gr maaike:)
15 november 2010 om 18:59 #17760419rij zelf een 1.4 16V en die is perfect. Als jouw 1.6 16V tegenvalt, dan ligt het wss aan de bougies. Vervang die eens. Wil je de Corsa leuker maken, dan moet je hem een stuk verlagen en dikke wielen eronder. Max. 40mm met de originele dempers is mogelijk. Nog beter is een schroefset. Kun je m zo laag draaien als je wil. Andere achterlichten, getinte ruiten. Dat zijn slechts kleine dingen die de wagen direct een heel andere uitstraling geven.
15 november 2010 om 19:13 #17760420hoezo valt hij tegen… is op zich best een pittig wagentje…
maar een leuk setje velgen met een verlaging (beste is gewoon dempers en veren) doet wonderen….
15 november 2010 om 19:21 #17760421op de snelweg rijd de auto goed en hard niks mis mee. maar verder ben ik er niet echt van onder de indruk…
wat kost een set dempers en veren voor een corsa? en welk merk raden jullie dan aan?
bij mijn kadett was het niet heel duur en zat het er zo onder. maar ik heb echt geen idee bij een corsa.en kwa velgen… welke maat en et waarde is mooi?
15 november 2010 om 20:12 #17760422Tja, ik rijdt in een Combo-B (Corsa-B met 4kanten laadbak) uit 1998 met een motor uit een 1998 Corsa-GSi, maar dat bevalt prima.
Ik heb dan wel een lexmaul uitlaatspruitstuk, en Mantzel powerbox inlaat op het torretje, en dat maakt m goed vlotter.
Mijn corsa doet MET gereedschap en alles erin (+/- 1300kg totaalgewicht / windvanger) de:
> 0-100 in 9,5 seconde.
top: 195km/u.Gem verbruik 1 op 10
al met al niet gek voor een 1.6 16V met zo’n gewicht en Windvangende vormgeving.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.