Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa valt uit ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2010 om 15:35 #17217387
hey ,
ik zit met een heel raar probleem , ik zal het jullie zo goed mogelijk proberen uit te leggen :)
ik heb een corsa A gsi uit 92
Nu zit ik met het volgende probleem , hij valt gewoon uit het niets uit. vaak start ie dan weer na een half uur maar soms ook pas weer na 2 uur. Er lag een cobra alarm systeem in met startonderbreking ,maar een paar dagen geleden heb ik dit er allemaal uitgetrokken en toen leek het probleem verholpen te zijn. Maar net liet ik hem kwartiertje stationair draaien en ineens viel hij weer uit en wou de motor maar niet aanslaan.de startmotor draait wel gewoon alleen wil hij maar niet aanslaan.
kan het probleem ook aan de onsteking liggen ? want als ik me vinger in de bougiedop stop en start hem zie en voel je ook geen vonk
alvast bedankt
12 februari 2010 om 18:03 #17614791origineel gepost door nova07
want als ik me vinger in de bougiedop stop en start hem zie en voel je ook geen vonkalvast bedankt
:wtf
Kan zijn dat je kabelboom niet zo lekker meer is.
12 februari 2010 om 18:10 #17614792Welkom op het forum. Is je massa nog goed?
12 februari 2010 om 18:14 #17614793oja vergeten te zeggen , kwas hier al eerder op het forum onder de naam paddo07
maar ik kon niet meer inloggen dus heb even nieuw acountje gemaakt.
jou autotje zie ik vaak op zoomvliet staan , zit daar ook op school haha
maar volgens mij zit het inderdaad ergens in de kabelboom
vroeg me af of de onsteking half kapot kon zijn dat hij het de ene keer wel en de andere keer niet doet , kan dit
of is het met een onsteking zo dat ie werkt of niks doet en niet half halfgreetz
12 februari 2010 om 18:23 #17614794Dan heb jij volgens mij die blauwe gsi :D Ben er de laatste tijd niet meer, omdat ik nu lekker 17 weken stage mag lopen;) Moet je even de admins een berichtje doen met je gebruikersnaam, kunnen ze hem zo resetten. Je kunt ook alles even nalopen. Verdeler loshalen / rotor kijken of deze vies is en eventueel vervangen. Moet je even naar van der hoofd gaan in Roosendaal. Haal ik ook altijd klein spul en hij is ook niet duur.
12 februari 2010 om 19:36 #17614795waarschijnlijk toerntal sensor niet lekker, of brandstof relais niet lekker.
Bij de E16SE zit de toerentalgever in het ontstekingshuis.
Bij de C16SE / C16SEI zit deze op de krukas.
Willem
13 februari 2010 om 02:45 #17614796oke zal ik morgen even nakijken , ik heb namelijk een sei motortje
dus kan ik deze sensor gewoon los halen en even schoon maken of komt hier meer bij kijkenja klopt ik heb die blauwe gsi ja :D
greetz
13 februari 2010 om 09:58 #17614797je kan er zelfs van buiten bij als deze op de krukas zit, dan zit ie tegen de motor aangeschroefd, en krijgt zijn signaal van de Multiriem poelie, hoeft dus niet los om schoongemaakt te worden.
Mocht hij onverhoopt toch in ontstekings huis zitten, kan je beter opzoek naar een gebruikt onstekingshuis op de sloop.
Deze past Mits van zelfde type ontsteking, van de volgende motoren:
C12NZ – C14NZ – C14SE(niet DIS) – C16SE(niet DIS) – E16SE
Willem
13 februari 2010 om 15:35 #17614798oja nog even een vraagje ,
ik moet mijn binneste spoorstang vervangen , moet dit perse eentje van een gsi zijn of kan ik er ook een pakken van een 1.4 ?
greetz
21 februari 2010 om 15:18 #17614799iemand ? :P
22 februari 2010 om 13:40 #17614800vandaag toen ik aan het rijden was merkte ik nog wat ,
als ik volgas op trek , trekt hij trapgewijs op , hiermee bedoel ik dat hij niet lekker doortrekt maar af en toe stottert.
het is moeilijk uit te leggen , maar heeft iemand enig idee waar dit aan ligt.
ook als ik moet stoppen valt en hij moet stationair draaien valt hij eerst heel laag in de toeren 400 en daarna pakt hij het weer op en loopt hij pas mooi stationair. heeft dit met elkaar te maken ?greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.