corsa valt uit ?

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa valt uit ?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217387
    nova07
      Lid sinds:
      31 January 2010

      hey ,

      ik zit met een heel raar probleem , ik zal het jullie zo goed mogelijk proberen uit te leggen :)

      ik heb een corsa A gsi uit 92
      Nu zit ik met het volgende probleem , hij valt gewoon uit het niets uit. vaak start ie dan weer na een half uur maar soms ook pas weer na 2 uur. Er lag een cobra alarm systeem in met startonderbreking ,maar een paar dagen geleden heb ik dit er allemaal uitgetrokken en toen leek het probleem verholpen te zijn. Maar net liet ik hem kwartiertje stationair draaien en ineens viel hij weer uit en wou de motor maar niet aanslaan.

      de startmotor draait wel gewoon alleen wil hij maar niet aanslaan.

      kan het probleem ook aan de onsteking liggen ? want als ik me vinger in de bougiedop stop en start hem zie en voel je ook geen vonk

      alvast bedankt

      #17614791
      Bart Hoedemaker
        Lid sinds:
        12 February 2007

        origineel gepost door nova07
        want als ik me vinger in de bougiedop stop en start hem zie en voel je ook geen vonk

        alvast bedankt

        :wtf

        Kan zijn dat je kabelboom niet zo lekker meer is.

        #17614792
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          Welkom op het forum. Is je massa nog goed?

          #17614793
          nova07
            Lid sinds:
            31 January 2010

            oja vergeten te zeggen , kwas hier al eerder op het forum onder de naam paddo07
            maar ik kon niet meer inloggen dus heb even nieuw acountje gemaakt.
            jou autotje zie ik vaak op zoomvliet staan , zit daar ook op school haha
            maar volgens mij zit het inderdaad ergens in de kabelboom
            vroeg me af of de onsteking half kapot kon zijn dat hij het de ene keer wel en de andere keer niet doet , kan dit
            of is het met een onsteking zo dat ie werkt of niks doet en niet half half

            greetz

            #17614794
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              Dan heb jij volgens mij die blauwe gsi :D Ben er de laatste tijd niet meer, omdat ik nu lekker 17 weken stage mag lopen;) Moet je even de admins een berichtje doen met je gebruikersnaam, kunnen ze hem zo resetten. Je kunt ook alles even nalopen. Verdeler loshalen / rotor kijken of deze vies is en eventueel vervangen. Moet je even naar van der hoofd gaan in Roosendaal. Haal ik ook altijd klein spul en hij is ook niet duur.

              #17614795
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                waarschijnlijk toerntal sensor niet lekker, of brandstof relais niet lekker.

                Bij de E16SE zit de toerentalgever in het ontstekingshuis.

                Bij de C16SE / C16SEI zit deze op de krukas.

                Willem

                #17614796
                nova07
                  Lid sinds:
                  31 January 2010

                  oke zal ik morgen even nakijken , ik heb namelijk een sei motortje
                  dus kan ik deze sensor gewoon los halen en even schoon maken of komt hier meer bij kijken

                  ja klopt ik heb die blauwe gsi ja :D

                  greetz

                  #17614797
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    je kan er zelfs van buiten bij als deze op de krukas zit, dan zit ie tegen de motor aangeschroefd, en krijgt zijn signaal van de Multiriem poelie, hoeft dus niet los om schoongemaakt te worden.

                    Mocht hij onverhoopt toch in ontstekings huis zitten, kan je beter opzoek naar een gebruikt onstekingshuis op de sloop.

                    Deze past Mits van zelfde type ontsteking, van de volgende motoren:

                    C12NZ – C14NZ – C14SE(niet DIS) – C16SE(niet DIS) – E16SE

                    Willem

                    #17614798
                    nova07
                      Lid sinds:
                      31 January 2010

                      oja nog even een vraagje ,

                      ik moet mijn binneste spoorstang vervangen , moet dit perse eentje van een gsi zijn of kan ik er ook een pakken van een 1.4 ?

                      greetz

                      #17614799
                      nova07
                        Lid sinds:
                        31 January 2010

                        iemand ? :P

                        #17614800
                        nova07
                          Lid sinds:
                          31 January 2010

                          vandaag toen ik aan het rijden was merkte ik nog wat ,
                          als ik volgas op trek , trekt hij trapgewijs op , hiermee bedoel ik dat hij niet lekker doortrekt maar af en toe stottert.
                          het is moeilijk uit te leggen , maar heeft iemand enig idee waar dit aan ligt.
                          ook als ik moet stoppen valt en hij moet stationair draaien valt hij eerst heel laag in de toeren 400 en daarna pakt hij het weer op en loopt hij pas mooi stationair. heeft dit met elkaar te maken ?

                          greetz

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.