Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa Turbo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2010 om 10:41 #17744911
origineel gepost door youri_corsa_gsi
sbd motorsport levert ook mooie setjes :thumbupDan krijg je zoiets met single tb’s, en anders worden het de weber style tb’s
En kwa kosten, kost allebei een hoop geld. Maar als je een goeie motor heb en je schroeft er tb’s op weet je wat je hebt.
als je een donor motor koopt kan je geluk hebben, maar als het blok slecht blijkt te zijn dan kan je onverwachts veel meer kosten hebben.:respect kerel !! ‘k zie je snel :)
20 oktober 2010 om 13:02 #17744912origineel gepost door Raymon830
ja dat is dus iets wat ik niet wil sebas
@youri_corsa_gsi dat is een heel mooi setje wat laat zien is dat een set die weber style of juist een ander styleNee dit zijn single dinges. Dit zijn de Weber style (multi throttle kit)
http://www.sbdev.co.uk/Multi_Throttle_Kits/1.6L%20Basic%20MT%20kits/1.6L%20Basic%20MT%20kit.htm
Dit zijn de single bodies die SBD levert. Moet wel zeggen dat SBD wel erg prijzig is hoor, je kan het elders wel iets goedkoper vinden denk ik. Als je geluk heb/goed zoekt misschien wel een gebruikte set ;)
20 oktober 2010 om 14:05 #17744913@Axel ik kan het inderdaad weten……
Zowel een tot 175pk getunde Dbilas spec X16XE gehad als een 265PK LET motor in de B gehad. En nu zelfs bezig met een +400pk spec motor.
(Ik ben de Servaas die Corsaboy in zijn antwoord aanhaalt).En X1.XE motoren oliezuipers, ja als je ze niet netjes behandeld en de foute olie gebruikt. En ja ook als je continue in de hoogste toeren rijdt.
En een LET voor 4000 erin, dat is echt zo oppakken en overplempen bij een beunhaas of als je hetzelf doet.
@Raymon.
Freddy moet je alleen bellen of mailen als je Freddy centen hebt.
Hij is niet de goedkoopste, maar levert wel kwaliteit en dat kost geld.
Als je 1000 euro wilt besteden voor een TB-set op je 1600, bel hem dan maar niet.Bedenk wel dat een kant en klaar op je auto te bouwen TB-set van Dbilas al 1500 euro kost, zonder montage!
Maar goed, bouw eerst je auto goed op qua remmen en onderstel en ga dan pas dik vermogen erin doen.
Geloof als je die 2 items goed wilt doen loopt het ook al dik in de papieren!20 oktober 2010 om 14:53 #17744914Remmen plus onderstel is al goed gebeurd er zitten astra f gsi remmen voor met remdruk regelaar van een senator geloof ik erop en remt als een lijp
Schokdempers zijn fk konigsport in hoogte stelbaar en zijn 2 maanden oud
20 oktober 2010 om 14:54 #17744915maar ik ben niet de gekste ik weet dat kwaliteit geld kost en heb al aardig wat info dankzij jullie zit me alleen af te vragen die dbilas chip als ik zeg maar voor nokkenas throttlebodies zou gaan en dergelijke dan heb ik toch niks aan nokkenas chip of wel
20 oktober 2010 om 15:32 #17744916Als je voor echte ”open” tb’s gaat vervalt je originele computer/kabelboom enzo allemaal. Dan heb je idd niks aan een chip. Dan kan je em gewoon op de bank laten afstellen.
20 oktober 2010 om 16:37 #17744917Ja met een vrij programmeerbaar motormanagement, reken erop dat dat ook niet goedkoop is!!
20 oktober 2010 om 16:42 #17744918Jongens kap ff over geld dat intresseert me niks geef liever 1000 euro extra uit dat het goed is dan dat ik loop te kutten
20 oktober 2010 om 18:15 #17744919meneer heeft geld zat begrijp ik……
20 oktober 2010 om 18:20 #17744920Idd :D
geef eens aan wat je budget is voor dit allemaal.
aan de hand daarvan kunnen we beter een indicatie geven van dit kost ongeveer dit, en het andere dat.ipv meteen te roepen dit is extreem duur dit en dat bla bla.
20 oktober 2010 om 18:21 #17744921mijn budget hiervoor is 5000 euro of ik koop de turbo set of ik koop wat anders maar das ongeveer de richtlijn.
20 oktober 2010 om 18:26 #17744922das een mooi budget
alleen vind ik het persoonlijk zonde om aan een 1600 te spenderen heb een 1600 gehad waar meer aan besteed
was en dat was nogniet echt spectaculair
beter kun je een andere motor inbouwen
zols 2 liter 16v of een let maar goed dat wil je niet want dat heeft iedereen al.
de reden waarom iedereen dat doet is omdat je
voor relatief weinig een grote vermogens toename hebt20 oktober 2010 om 18:29 #17744923klopt is helemaal waar maar het punt is dat ik juist iets aparts wil het hoeft geen race beest te worden of een trackday car.
Maar is puur een wagen voor de fun voor meetings zonder dat er meteen een sprint wedstrijd auto van gemaakt moet worden
20 oktober 2010 om 18:35 #17744924okee maar dan ga je dus 5000 euro in je 1600 pompen,
vervolgens haal je daar 150/160 pk uit met een koppel van 150nm (waar je dus nog steeds niet echt snel mee bent)
en dan ga je daar vervolgens op een meeting in een kringetje omheen staan en naar kijken?
beetje zonde van die 5kbedoel het niet rot ofzo maar vind het zo zonde van het geld daar kan je veel mooiere dingen mee doen
20 oktober 2010 om 18:37 #17744925oke, ja kwa die centen kan je alle kanten op….
iets aparts….. dan zou ik de keus helemaal aan je zelf overlaten.
je moet zelf weten wat je wil, welke cilinderinhoud, atmo of turbo/compressor.3.0 v6 met open throttle body’s……? :D
maar echt iets aparts is een 1.0 3cilinder turbo motor….
20 oktober 2010 om 18:42 #17744926:D
20 oktober 2010 om 18:45 #17744927Weet je mensen vind dit dus erg jammer dat er zo gereageerd wordt wil graag advies in me keuze en er word of alleen over geld gepraat of andere motoren dat vraag ik toch eigenlijk niet of mis ik iets
20 oktober 2010 om 18:52 #17744928dat komt omdat er al veel mensen je voor zijn gegaan
met grote praatjes van ik wil dit en dat vervolgens steek je er veel tijd in om alles uit te leggen en draaid het op niks uit20 oktober 2010 om 19:13 #17744929das dus het verschil ik ga het dus wel doen
tijd en info waardeer ik zeer
maar wil gewoon graag geholpen worden ben vandaag bijna 4 uur aan de telefoon geweest en krijg telkens andere antwoorden vandaar dat ik probeer wat meer info uit het forum te krijgen zodat ik weet wie mee geld uit me zakken wil kloppen en wie niet.
20 oktober 2010 om 19:29 #17744930ge eerst eens voor jezelf 100% zeker stellen wat je precies wilt.
als je dat gedaan hebt ga je gewoon eens bij een paar bedrijven langs en leg je jou situatie voor en je budget
zodat je samen kunt bespreken hoever je kunt komen.
met jou budget kun je een hoop doen ,kun je een hoop zelf doen dan kan je nog verder komen met die 5 k
kun je zelf niks dan ben ik bang dat je meer arbeidsloon gaat betalen dan dat je vermogen gaat winnen
goede bedrijven die kwaliteit leveren zijn duur dus ga niet voor het goedkoopste maar vergelijk goed wat je bij die bedrijven voor elkaar kunt krijgen
ook aftersales is belangrijk als je later een probleem krijgt
met je motor .
bedrijven waar je eens kunt kijken zijn
http://www.freddycane.com
http://www.dp-engineering.nl
er zijn er nog veeeel meer maar dit zijn bedrijven waar ik zeker van weet dat ze goed spul leveren20 oktober 2010 om 19:33 #17744931je zou ook eens contact kunnen opnemen met axel hier van het forum
hij heeft zijn 1600 omgebouwd naar 1800
die je later bevoorbeeld nog met een turbo zou kunnen uitbreiden,dan heb je iets aparts
maar van zoon ombouw is wel info te vinden op i net en engelse forums20 oktober 2010 om 19:54 #17744932Voor 5000 kan je een leuke 1600 bouwen hoor met 170/180 pk ofzo. Ben je nog best snel. Komt in een Corsa A/B/C?
20 oktober 2010 om 20:07 #17744933B
21 oktober 2010 om 17:36 #17744934Wat wil je allemaal weten over de dBilas turbo-kit Raymon? Ik ben zelf in het bezit van een Corsa C 1.2 16V Sport voorzien van een dBilas turbo-kit. Ongeveer goed voor zon 170 pk! Ik heb de kit er nu al 2 jaar op en het bevalt nog steeds uitstekend! De corsa rijdt ook nog als een zonnetje overigens en het mooie van deze kit is dat als ik gewoon normaal rij dat ik dan nog gewoon 1 : 13 a 14 rij en als ik de turbo regelmatig gebruik dan kom ik op de 1 : 11 a 12 en als ik heel gek doe haal ik de 1 : 10 wel maar das niet vaak. Dit komt ook omdat ik een 1.2 blokje heb en met een 2.0 gaat het verbruik al snel omhoog.
heb je vragen of wil je een keer de kit zijn / rijden dan hoor ik het wel.
21 oktober 2010 om 17:39 #17744935nou dat aanbod vind ik wel intressant weet niet waar je woont maar misschien kunnen we idd wat afspreken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.