Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa Turbo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2010 om 15:01 #17227330
Ik zag op de site van dbilas dat ze een turbo hebben voor mijn blokkie x16xe maar wat levert dat nou aan vermogen aan gezien de hele kit 5000 euro kost
19 oktober 2010 om 15:20 #177448871.6 doet standaard ruim 100PK toch? Ik gok tussen de 50 en 75PK extra voor dat geld aan onderdelen.
Als daar ook montage bij in zit gok ik zo’n 40 tot 50PK extra.Als je wagen van 1997 of eerder is zou ik zeggen, koop een sloopbak waar een C20LET of X25XE in ligt. Das goedkoper dan een turbo aan een X16XE die vergelijkbaar vermogen moet gaan leveren.
Weinig gezeik met her-keuren, 50 euro voor herkeuring en ombouw is betrouwbaarder dan een klein blok keihard opfokken.Aan de andere kant, een klein blok opfokken en dat ook nog betrouwbaar doen is ook een hele kunst. Plus dat het gewoonweg cool is om met een X16XE een dikke V6 er uit te kunnen jagen :P
19 oktober 2010 om 15:44 #17744888210pk halen ze bij Dbilas eruit en rond de 250Nm
19 oktober 2010 om 15:46 #177448895000 euro voor een complete kit, en dan nog een 1600 olieslurpblok………
Zie dan dat je een beetje nette c20let kan vinden
19 oktober 2010 om 15:58 #17744890nee danny das juist iets wat iedereen heeft een turbo op een x16xe zie je juist weinig
19 oktober 2010 om 16:04 #17744891Dat is zeker waar. Maar neem aan dat het blok toch uitelkaar gaat voordat je er echt een turbo op zet?
Dat kost ook nog een hoop geld.Als ik 5000 euro had om te spenderen aan zon motor ging ik iig voor een Tb’s systeem.
Als je ziet wat ze in engeland presteren met zon motor en Tb’s….dan komt die turbo later wel:D19 oktober 2010 om 16:25 #17744892Blok hoeft helemaal niet open, turbo draait 0,5 en max 0,6 bar. In de kit zitten de volgende componenten. Flowtec inlaat, andere injectoren, compleet uitlaat systeem, turbo, slangenbuizenklemmen, intercooler, luchtfilter, spruitstuk en chip op maat.
Wel uniek, ipv van de C2.0LET
19 oktober 2010 om 16:25 #17744893is dat zo een groot verschil dan met tb want die kosten zijn veel goedkoper
19 oktober 2010 om 16:33 #17744894Voor 5000 euro ga je de 210PK niet halen met TB’s. Andere zuigers, andere drijstangen, andere uitlaat systeem, programmeerbare injectie, tb’s, nokassen, monteren, programmeren enzzzz.
Maar je hebt dan wel een speciaal blok met tb’s.
19 oktober 2010 om 16:35 #17744895ze geven bij dbilas aan dat je zo rond de 30 pk erbij krijgt met tbs
19 oktober 2010 om 16:41 #17744896Dan wordt je motormanagement aangepast, dus de tb’s met computer afstemming leverd op de 1.6 zo’n 30PK op. Maar dit zijn semi tb’s, en geen open tb’s zoals Jenvey. Met open tb’s valt er meer vermogen uit te halen, maar dan moet je wel met een programmeerbare injectie rijden.
19 oktober 2010 om 16:58 #17744897en wie verkoopt die dan vind geen probleem om geld uit te geven maar doe het wel liever in een keer goed
19 oktober 2010 om 17:11 #17744898Freddy Cane in Gorredijk, kan ze leveren.
19 oktober 2010 om 17:14 #17744899Jongens jongens, denk nu is na voordat je gaat roepen stop er een LET of V6 in…….
Een V6 gaat je sowieso niet op kenteken krijgen zonder heel veel kosten.En een LET zo overbouwen uit een donor, daar kom je wel van terug.
Voor een goede LET ombouw met 6bak etc., moet je toch richting de 10K rekenen.En vlak bij dit soort vermogens ook je remmen en onderstel ombouw niet uit, die moet je ook erbij rekenen!!!
19 oktober 2010 om 17:18 #17744900Servaas kan het weten
19 oktober 2010 om 17:37 #17744901heb tot nu al 2 liter remmen steken zat er al op en ben er zeer content mee maar nu heb nog niet echt een antwoord heb freddy cane al meerdere malen proberen te contacteren maar nog steeds niks gehoord.
19 oktober 2010 om 17:44 #17744902Wie weet kan Biesheuvel of Kronenburg ze ook leveren.
19 oktober 2010 om 19:44 #17744903Originally posted by Raymon830
heb tot nu al 2 liter remmen steken zat er al op en ben er zeer content mee maar nu heb nog niet echt een antwoord heb freddy cane al meerdere malen proberen te contacteren maar nog steeds niks gehoord.freddy gewoon bellen..
mailen is altijd zo onpersoonlijk..Hangt er ook vanaf hoe je je vragen stelt.
19 oktober 2010 om 20:30 #17744904sbd motorsport levert ook mooie setjes :thumbup
Dan krijg je zoiets met single tb’s, en anders worden het de weber style tb’s
En kwa kosten, kost allebei een hoop geld. Maar als je een goeie motor heb en je schroeft er tb’s op weet je wat je hebt.
als je een donor motor koopt kan je geluk hebben, maar als het blok slecht blijkt te zijn dan kan je onverwachts veel meer kosten hebben.19 oktober 2010 om 20:59 #17744905ik lees hier weer veel indianen verhalen,
fijt: 1.6 16v motoren zijn allemaal olie slurpers dus het tunen niet waard
voor 1500 kan je wel een goede c20let treffen met f28, maar na het reviceren en tunen kan je uitkomen op 4k en geen 10k mits je alles zelf doet
tb`s zijn wel gaaf, maar met turbo is veel makkelijker veel vermogen te kweken,
19 oktober 2010 om 21:02 #17744906ja dat is dus iets wat ik niet wil sebas
@youri_corsa_gsi dat is een heel mooi setje wat laat zien is dat een set die weber style of juist een ander style20 oktober 2010 om 06:55 #17744907Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
ik lees hier weer veel indianen verhalen,fijt: 1.6 16v motoren zijn allemaal olie slurpers dus het tunen niet waard
voor 1500 kan je wel een goede c20let treffen met f28, maar na het reviceren en tunen kan je uitkomen op 4k en geen 10k mits je alles zelf doet
tb`s zijn wel gaaf, maar met turbo is veel makkelijker veel vermogen te kweken,
dit is pas bullshit.
Een 1.6 is heel goed te tunen, als je weet wat je doet.
Die van axel draait nu al over de 180 pk en daar gaan we nog veel meer uithalen deze winter.De oude van servaas liep ook als een malle..
Een goede revisie van een c20let loopt zwaar in de papieren.
Ombouw delen ben je al een kleine 500-1000 euro kwijt afhankelijk waar je het haalt en wat je allemaal netjes wilt maken. Dan de turbo, als je het goed wilt doen moet er een nieuwe op. En daar gaat weer een 1000 – 1200 euro.. Dan het blok nog. Een goede onderblok revisie kost gewoon geld.Niet iedereen kan dat zelf, dus als je het moet laten doen ben je ook weer dik geld kwijt.
Ik blijf erbij als je de auto ombouwt naar c20let moet je minimaal rekeken op een kleine 4000 tot 5000 euro. Maar dan is het een standaard blok welke netjes opgefrist is. Dus geen volledige revisie met optimalisatie zoals zbk, betere oliepomp, bronzen klepgeleiders etc.
Verder, voor een turbo motor moet je ook turbo centjes hebben voor het onderhoud. Een setje tb’s met een net motormanagement systeem is veel minder duus qua onderhoud.
Voor elk wat wils.
Ga bij je zelf na wat je nu echt wilt. Hoeveel je wilt uitgeven en in welk tijdsbestek dit moet gebeuren.:vertag
20 oktober 2010 om 09:38 #17744908180 is idd niet mis, maar omdat al die standaard blokjes 1 liter olie op 1 tank vebruiken (9 van de 10 dan)
zou het niet mijn eerste keuze zijn om dat als basis te pakken.maar idd voor ieder wat wils :)
20 oktober 2010 om 10:34 #17744909oliezuipen hangt af van de staat van de motor. Reviseer een 1.6 op de juiste manier en behandel het met respect en op de juiste wijze en het blok verbruikt geen druppel.
Zelfs het 180 pk + blok van axel verbruikt geen druppel olie.
20 oktober 2010 om 10:40 #17744910origineel gepost door corsaboy
oliezuipen hangt af van de staat van de motor. Reviseer een 1.6 op de juiste manier en behandel het met respect en op de juiste wijze en het blok verbruikt geen druppel.Zelfs het 180 pk + blok van axel verbruikt geen druppel olie.
i rest my case Marcel :) hebben hier ook twee 1600’tjes die ook niks verbruiken na de revisies ……
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.