Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa swing 1.4 1997
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2010 om 17:25 #17228971
Even een vraagje, ik heb al nu sinds juni mijn corsa en die heb ik gekocht van een oud meneertje..
maar van de zomer zijn er een paar probleempjes begonnen hij weigert af en toe te starten… als ik geduld had dan deed hij het wel na 2-3 min wachten, of ik gaf gas dan starte hij ook…
Ook is hij zomaar een keer uitgevallen tijdens het rijden… vond ik zeer onprettig… enig idee wat het kan zijn? De laatste tijd start hij wel braaf…
Maar nu is het mijn Olie lampje… als ik een scherpe bocht maak of door een diepe kuil heen rijd gaat mn olie lampje aan brand ong 3 sec en gaat vervolgens weer uit… nu heb ik mn olie netjes gepeild en er zit gewoon genoeg in.. maar het geeft mij een heel onveilig gevoel dat het lampje zomaar aan en uit gaat..
Ik hoop dat jullie wat tips hebben voor mij Corsa’tje
26 november 2010 om 17:28 #17765608brand er een oranje fout code lampje? Laat hem anders eens uitlezen, en met de computer naar de data kijken, kan zijn dat de koelvloeistof temperatuur foute waardes aangeeft.
Op welk moment heb je de olie gepijlt? Beste is als hij s’morgens nog niet gestart is. Kan ook zijn dat de sensor zelf niet fijn meer is, olie druk kan je ook laten meten bij de garage.
26 november 2010 om 17:30 #17765609Het is het rode lampje… en ik heb altijd geleerd bij rood stoppen… Maar ja om nu mn auto bij elke bocht uit te zetten is ook weer zo iets…
En sochtends vroeg voordat ik naar mn werk ging.. Ik hoorde ook al verhalen met olie pomp enzow..
26 november 2010 om 17:33 #17765610Wat betreft olielampje: als er genoeg olie inzit, maar toch het lampje af en toe aangaat, kan dit ook liggen aan het overdrukventiel. Bij koude motor, als je olie nog dik is, voorkomt het dat de druk in een keer te hoog stijgt.
Maar er kan ook een storing zijn in de bedrading van je oliedrukmeter. Als de draadisolatie is doorgeschuurd, dan maken deze ongewild contact met je massa en dan gaat het lampje ook aan.
26 november 2010 om 17:35 #17765611Kan het misschien ook in het nederlands? En is dat makkelijk te repareren?
26 november 2010 om 17:37 #17765612origineel gepost door Geraldine
Kan het misschien ook in het nederlands? En is dat makkelijk te repareren?voor wat betreft nederlands: dat was nederlands
of het makkelijk te repareren valt? Als ik je dat probeer uit te leggen, bestaat de kans dat je dat ook niet kunt lezen. Dus beter ff naar de garage rijden.
26 november 2010 om 17:38 #17765613Het is ook wel nederlands maar ik begreep er niet veel van:) Maar dat licht aan mij:d
En wat kunnen daar de kosten voor zijn?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.