Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa stottert bij warme motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2015 om 15:03 #17271440
Mijn corsa b’ke (x16xe) heeft een probleemke.
Als ik hem start draait hij goed maar vanaf dat de temperatuur begint op te lopen, begint hij hard te stotteren als hij stationair draait. Tot zelfs uitvallen na een tijdje.
Als ik gas geef, draait hij wel normaal.Blok heeft 132000 km en staat mantzel op.
Heb al nagekeken op eventueel valse lucht bij de vacuumslangen maar niets11 april 2015 om 15:40 #18280886Dit is bij een ander topic ook al voorgekomen met een tigra en was denk ik wat er in stond de termostaat of de temperatuur sensor.. Moet je even zoeken.. Want aan je verhaal te lezen is het temperatuur afhankelijk…
11 april 2015 om 16:36 #18280887Thermostaat is nieuw en de sensor heb ik net eens verwisseld met een ander blok dat ik nog heb liggen maar geen verschil helaas. Zodra de temperatuur begint te stijgen, krijgt hij het.
11 april 2015 om 17:02 #18280888Ik meen dat je met een powerbox andere bougies moet gebruiken die “kouder” zijn. Bkr6ek ipv bkr5ek
Misschien kan het daar aan liggen. Zal vast iemand meer over kunnen vertellen
11 april 2015 om 19:27 #18280889Er zitten nu bosche fr6dc bougies in ( bijna nieuwe). weet niet of die echt goed zijn.
11 april 2015 om 19:36 #18280890probeer de NGK bkr5ek ik ben ook van bosch over gestapt op NGK zoals een aantal hier ook gedaan hebben en we zijn er grotendeels heel te vrede over.. de zijn alleen wat duurder.. ik moest 8 euro per stuk betalen voor 6 stuks
11 april 2015 om 21:05 #18280891(mocht nieuwe bougie’s niet helpen, NGK is toch echt een betere variant dan Bosch :D )
bougie kabels en ontsteking al na gekeken?
stotteren bij warme motor was ook mijn probleem, ik dacht ook een sensor of iets.
Alles nagekeken van sensors, vacuum slangen, lekkages en valse lucht o.i.d,
uit eindelijk nieuwe bougie kabels erop gezet en alle problemen zijn opgelost.
alleen had ik geen last van uitval, slecht lopen bij warme motor en vermogen verlies.12 april 2015 om 19:04 #18280892Heb eens ander bougiekabels geprobeerd maar hielp niks.
Welke bougies zijn nu de beste: bkr5ek of bkr6ek?12 april 2015 om 19:07 #18280893Misschien dat uitlezen en kans heeft… Ook al brand het mml niet..
12 april 2015 om 19:09 #18280894En qua bougies de bkr5ek (2 punt) zou ik aanraden.. Heb met de brk6ek heb ik geen gebruikservaring… Kan er niks over zeggen…
13 april 2015 om 08:10 #18280895Wel grappig dat mensen juist van Bosch overstappen naar NGK….
Ik heb het tegenovergestelde na 3 keer (bij verschillende auto’s) dit tegen te komen:
13 april 2015 om 10:20 #18280896@Aapje wrote:
Wel grappig dat mensen juist van Bosch overstappen naar NGK….
Ik heb het tegenovergestelde na 3 keer (bij verschillende auto’s) dit tegen te komen:
Zo zagen 2 van de 6 bosch bougies er bij mij uit… De andere 4 waren erger.. En toen las ik van wim dat NGK beter waren voor me v6
13 april 2015 om 11:53 #18280897@bart-gsi wrote:
@Aapje wrote:
Wel grappig dat mensen juist van Bosch overstappen naar NGK….
Ik heb het tegenovergestelde na 3 keer (bij verschillende auto’s) dit tegen te komen:
Zo zagen 2 van de 6 bosch bougies er bij mij uit… De andere 4 waren erger.. En toen las ik van wim dat NGK beter waren voor me v6
Ik hoop toch echt dat jij de elektrode in het midden nog wel had bij die twee bougies? Bij mij miste het hele elektrode deel. Nooit terug gevonden, ook niet in de kat.
Ennuh, omdat 1 iemand zegt spring in de sloot doe je dat dan ook automatisch? Waarop baseert Wim dat ze beter waren? Eigen ervaring net zoals ik mijn ervaring heb met NGK? Of een wetenschappelijk onderzoek waaruit blijkt dat Bosch slechte bougies maakt? :) Just saying… beide merken zullen goed zijn. Ervaring telt ook. Je moet ze alleen tijdig vervangen.
Ik steek persoonlijk alleen GM bougies erin, maar dat zijn volgens mij onderhuids ook gewoon Bosch en NGK, maar net waar ze aan kunnen komen :D
13 april 2015 om 12:24 #18280898Ja die electrode pin had ik nog maar mijne zag gitzwart.. Ook dat witte gedeelte was je in je hand had was zwart..en dat was geeb olie dat erop zat… Maar die van bosch waren met 4 puntjes en nu die van NGK zijn met 2 .. Wim heeft er ervaring mee.. En daar volg ik hem graag in op aangezien hij de de zelfde auto rijdt als ik…
13 april 2015 om 16:26 #18280899Dat ie gitzwart is, ligt nogal eraan dat de elektrode mist. Als je bougies gitzwart uit je motor komen dan heeft ie veel te rijk gelopen. Dat kan je niet verwijten aan de bougies, maar aan je sensoren.
Ik heb in elk geval al 3 keer meegemaakt dat er een stuk bougie kwijt was. Ben zelf NGK dus beetje zat. Stuk staal van de elektrode wil je gewoon niet in de zuigerkamer hebben rondvliegen.
En die myth van aantal contactpunten op de bougie…. tja breek m’n bek niet open daarover, weinig aantoonbaar bewijs dat zoiets helpt behalve in de verkoopprijzen omhoog helpen. Ik merk ‘t niet aan het verbruik/vermogen van m’n auto’s.
13 april 2015 om 16:30 #18280900@Aapje wrote:
Dat ie gitzwart is, ligt nogal eraan dat de elektrode mist. Als je bougies gitzwart uit je motor komen dan heeft ie veel te rijk gelopen. Dat kan je niet verwijten aan de bougies, maar aan je sensoren.
Ik heb in elk geval al 3 keer meegemaakt dat er een stuk bougie kwijt was. Ben zelf NGK dus beetje zat. Stuk staal van de elektrode wil je gewoon niet in de zuigerkamer hebben rondvliegen.
En die myth van aantal contactpunten op de bougie…. tja breek m’n bek niet open daarover, weinig aantoonbaar bewijs dat zoiets helpt behalve in de verkoopprijzen omhoog helpen. Ik merk ‘t niet aan het verbruik/vermogen van m’n auto’s.
Ik lig er ook niet bepaald wakker van maar ik trek er wel liever wat geld voor uit om hopelijk betere kwaliteitte hebben… Goedkoop is vaak duurkoop wordt hier gesuggereerd en ik lees zonu en dan de ervaring van diverse producten hier op het forum…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.