Corsa start slecht met koud weer, en nog klein vraagje..

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa start slecht met koud weer, en nog klein vraagje..

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228385
    Roryhoeven
      Lid sinds:
      22 August 2010

      Sinds een paar weken word het langzaam maar zeker kouder in nederland en dat was vorige week zondag te merken.
      Ik wilde met de auto vertrekken en de auto startte een beetje moeizaam op, hij sloeg wel aan met best wat gehoest en geproest en na wat stotteren kwam hij gewoon op toeren en kon ik ermee weg.
      Op het moment dat hij begon te stotteren etc en ik het gas intrapte ging het over en kwam hij op toeren.

      Ik vroeg me af wat het probleem kan zijn dat hij ineens meer moeite heeft met opstarten dan normaal, natuurlijk de temperatuur, maar wat kan ik eraan doen om hem gewoon goed te laten starten??

      Zelf zat ik te denken aan de bougies vervangen?

      Ook heb ik sinds dat het iets kouder wordt dat af en toe als ik stil sta het stationair toerental iets omhoog gaat of dat de corsa na een bocht licht stottert, iemand daar de oplossing voor?

      ben nog niet zo lang met auto’s bezig dus vandaar de vraag, van motoren weet ik veel, van auto’s vrij weinig..:wtf

      ik hoop dat iemand mij de oplossing kan geven op een of beide problemen, zodat ik weer heerlijk rond kan rijden zonder zorgen..;)

      Heb trouwens een opel corsa B uit 1998:afro

      #17758673
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Hallo en welkom hier ,

        misschien is het handig om je type motor even te vermelden dan kunnen we al wat meer .

        het kan namelijk aan veel zaken liggen waarom hij stottert.

        #17758674
        Roryhoeven
          Lid sinds:
          22 August 2010

          sorry even vergeten het is een 1.4L 3D
          zat net zelf te denken dat afgelopen zondag toen ik hem wilde starten het geregend had,
          vanmiddag ik hem wilde starten het geregend had en tijdens het rijden stotteren ook gebeurde tijdens de regen.

          Alles gebeurd tijdens de regen en zelf weet ik dat er een powerfilter onder de motorkap ligt, is het dan niet zo dat deze de regen aanzuigt waardoor hij gaat stotteren?

          #17758675
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            nieuwe bogies rotor en verdeler kap wil al veel helpen
            veel voorkomend probleem met de koude dagen

            #17758676
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              temperatuur sensor wil ook wel moeilijk doen.

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.