Sinds een paar weken word het langzaam maar zeker kouder in nederland en dat was vorige week zondag te merken.
Ik wilde met de auto vertrekken en de auto startte een beetje moeizaam op, hij sloeg wel aan met best wat gehoest en geproest en na wat stotteren kwam hij gewoon op toeren en kon ik ermee weg.
Op het moment dat hij begon te stotteren etc en ik het gas intrapte ging het over en kwam hij op toeren.
Ik vroeg me af wat het probleem kan zijn dat hij ineens meer moeite heeft met opstarten dan normaal, natuurlijk de temperatuur, maar wat kan ik eraan doen om hem gewoon goed te laten starten??
Zelf zat ik te denken aan de bougies vervangen?
Ook heb ik sinds dat het iets kouder wordt dat af en toe als ik stil sta het stationair toerental iets omhoog gaat of dat de corsa na een bocht licht stottert, iemand daar de oplossing voor?
ben nog niet zo lang met auto’s bezig dus vandaar de vraag, van motoren weet ik veel, van auto’s vrij weinig..:wtf
ik hoop dat iemand mij de oplossing kan geven op een of beide problemen, zodat ik weer heerlijk rond kan rijden zonder zorgen..;)
Heb trouwens een opel corsa B uit 1998:afro