corsa start niet meer na motorwissel. help!!

Forumindex Forums Techniek Overige motor types corsa start niet meer na motorwissel. help!!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242321
    skoatter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2010

      hallo

      heb een c14nz in me ”91 corsa A die is vervangen voor een c16nz uit een ”93 vectra A, die 16nz had ik nog staan.

      ik ondekte al vrij snel dat de bekabeling + stekker van de ontsteking naar de ecu anders waren, dat is nu voor elkaar en hij krijgt nu vonk. alleen krijgt de benzinepomp die in de tank zit geen stroom, zet ik er een losse accu naast en doe de draden daar rechtstreeks op dan krijgt hij wel stroom.

      waarom krijgt hij geen stroom zoals het hoort?

      maar er is meer……

      als ik dus de benzpomp stroom geef rechtstreeks van een losse accu, pompt hij benzine naar voren naar de monopoint carb…. noem het maar ff zo, maar starten nee hoor :ass en hij heeft wel vonk.

      de ecu van de 14nz zit er nog in, ga zo ff proberen de ecu van de 16nz uitproberen, maar deze beide ecu’s lijken mij het zelfde dus denk niet dat het gaat helpen, iemand anders nog een idee wat het kan zijn eventueel?

      #17929149
      skoatter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        nou met die andere ecu werkte het dus niet….

        heb ook ff geprobeerd wat remreiniger in te spuiten en dan wil hij wel praten, op kontakt en boem hij loopt meteen voor een paar seconden, dus praten wil hij wel :wtf

        maar goed weet iemand toevallig waarom er geen stroom op de brandstofpomp zit??? en als ik hem rechtstreeks op een accu zet dan hoor je de pomp wel, maar krijgt hij geen benzine, waarom krijgt hij dan geen benzine?? de leidingen zitten niet verstopt, heb er zaterdag nog mee gereden.

        #17929150
        CommoCruiser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 March 2007

          Misschien het pomprelais stuk ?
          Heb je de plus en min bij de losse accu goed gecontroleerd ? Anders draait hij wel, maar de verkeerde kant op.

          Oh ja, ik neem aan, dat er nog wel benzine in de tank zit…… :???:

          #17929151
          skoatter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2010

            ja benzine zit er wel in, als ik aan de slang zuig dan komt er wel benzine uit :puke

            #17929152
            CommoCruiser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2007

              Maar als je de pomp laat draaien met de slang los, komt er niks ?

              #17929153
              skoatter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2010

                nee helemaal niks, ik ben nu niet in de buurt van de auto, zal morgen eens proberen wat je zei, de draden wisselen en de pomp relais vervangen kijken wat hij dan doet.

                #17929154
                skoatter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2010

                  oke pomp gechecked en die draait de goede kant op, en hij pompt ook benz naar voren nu, alleen de sproeier die boven in het gasklephuis zit gaat niet open, en dat heeft weer met de ecu te maken

                  #17929155
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Heb je al wel compressie?

                    ALs de hydraulische stoters een tijdje leeg staan kan het wel even duren voordat ie ermee starten wil, dan moeten ze zich eerst volzuigen met olie.

                    Rechts onder het dashboardkastje heb je een paar draden die je aan moet sluiten voor je brandstofpomp.

                    #17929156
                    skoatter
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 March 2010

                      nee dat is het niet, als ik klein beetje remreiniger in het gasklephuis spuit en start hem dan, dan slaat hij wel aan en loopt ff op de remreiniger.

                      #17929157
                      opeltechniek
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 March 2010

                        Misschien injector stuk!! even met stetoscoop luisteren of ie goed tikt?? Het is maar een idee ander ff scoop op injectorkabel om te kijken of ie goed aangestuurd wordt.

                        #17929158
                        CommoCruiser
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2007

                          Is de injector van de C14NZ niet hetzelfde ?
                          Dan kan je die toch even uitwisselen ?
                          Weet je in ieder geval dat het wel of niet aan de injector ligt.

                          #17929159
                          Junior125
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2006

                            injectors zijn naar mijn weten anders, c16nz heeft een iets grotere opbrengst volgens mij, maar ik had ook zo’n zelfde probleem met mijn wissel, zelfde motorwissel gedaan, en ook niet goed lopen, heb er toen de complete kabelboom van de c14nz terug ingetrokken incl de ecu en nou loopt ie wel, zuipt alleen nog als n ketter en word nie warm maar daar word nog aan gewerkt, is wel gewoon goed mee te rijden. Gr’s

                            #17929160
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Alle singlepoint injectoren zijn onderling uit te wisselen..

                              willem

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.