Corsa start niet meer +geluid

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa start niet meer +geluid

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    sharifh

Mijn corsa d z13dtj wil niet meer starten.

Als ik mijn sleutel omdraai hoor ik een klik die op onderstaande link te horen is.
      http://vocaroo.com/i/s0V7ug1M0hD2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

no crank, no start.

ik vermoed de startmotor, kan het ook iets anders zijn?
      Zo nee, is hij makkelijk te verwijderen??

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

bart-gsi
      Deelnemer

ik denk eerder een te lage accu spanning of slechte massa
        is makkelijker te controleren dan meteen een nieuwe startmotor erop te knallen en geld uit te geven aan iets wat je wellicht niet nodig hebt

TedMechanic
        Deelnemer

Inderdaad. Ik zou eerst eens de klemspanning van de accu meten en de auto proberen te starten met startkabels.

Nogal voorbarig om gelijk startmotor te gaan gokken.

sharifh

@TedMechanic wrote:

Inderdaad. Ik zou eerst eens de klemspanning van de accu meten en de auto proberen te starten met startkabels.

Nogal voorbarig om gelijk startmotor te gaan gokken.

Met startkabels op jumpstarter doet hij hetzelfde.

Anwb zei dat de accu goed was. Uit heeft hij rond de 12 volt, draaiend stijgt tie mee

12 volt meet ik zelf ook met startkabels erop. Zonder startkabels heeft hij niet genoeg volt omdat hij al een tijdje zo staat en ik het nog niet heb kunnen oplossen.

Heb gemeten en ik heb nauwelijks lekstroom(parasitic draw test) als hij uit staat(0.2a).

Zover ik weet zijn m,n massaoogjes, waar gezien, nog heel en aangesloten.

Omdat hij van het een op het ander moment begon te klikken lijkt het me sterk dat het de startmotor is eerlijk gezegd. Of dan toch?

jessewiskerke

Als ik het zo hoor denk ik dat het de startmotor is, als dat het niet is kan het wel eens vervelend zijn, bijvoorbeeld starterskrans of iets in die richting. Is je contact nog wel goed? Zou in ieder geval even een garage opzoeken.

bart-gsi
              Deelnemer

na een week stil staan zou een accu gewoon zijn spanning moeten behouden…
                het tikken van een startmotor doet hij alleen als er te weinig spanning is..
                dat je 12 volt meet met startkabels erop is dat je de spanning van de andere accu meet.. de accu waar je de spanning van meet is dan gewoon een geleider…
                hoeveel volt gaf je spanningsmeter aan met een draaiende motor??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.