Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa start niet!!! Help Help Help
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2011 om 17:05 #17232829
Nadat mijn motor in mijn opel corsa stuk was gegaan ’93 1.4 multipoint injectie, heb ik er een andere ingebouwd dat ging zeer voor de wind!! Maar Nu!!!
De nieuwe motor is een c14nz die een jaar nieuwer is en dus startonderbreking heeft, heb de motor via via gekocht en t originele contactslot is niet meet te tracceren, kan ik de onsteking en benzinepomp ook rechtsreeks stroom geven en zo de onderbreking omzeilen???
Of is er misschien nog een andere mogelijkheid
Help Help:worsBij voorbaat dank
Tjeerd Visser
15 februari 2011 om 17:34 #17818006c14nz heb je niet met start onderbreker gehad zover ik weet.
Dan is het een x14sz. maar kan jij niet je oude kabelboom/computer overzetten? want omzeilen zal lastig gaan. is de nieuwe motor ook multipoint? of monopoint?
15 februari 2011 om 17:34 #17818224c14nz heb je niet met start onderbreker gehad zover ik weet.
Dan is het een x14sz. maar kan jij niet je oude kabelboom/computer overzetten? want omzeilen zal lastig gaan. is de nieuwe motor ook multipoint? of monopoint?
15 februari 2011 om 17:38 #17818007x14sz = mono-point
c14se = multi-point
compleet andere kabelboom en computer.Op de sloop zoeken naar een x14sz zonder startonderbreking. Volgens mij zijn ze er wel in elk geval :)
15 februari 2011 om 17:38 #17818225x14sz = mono-point
c14se = multi-point
compleet andere kabelboom en computer.Op de sloop zoeken naar een x14sz zonder startonderbreking. Volgens mij zijn ze er wel in elk geval :)
15 februari 2011 om 18:00 #17818008Weet 100% zeker dat t een c14nz is want dat staat ingeslagen op de rand bij de kop, deze motor heb ik gekocht met de originele kabelboom, want die zat er wel bij
De nieuwe motor is trouwens een singlepoint
Denk eigelijk wel dat t startonderbreking is want er gaat wel stroom in de ecu (2 dikke rooien) maar hij geeft bezine pomp en onsteking geen stroom, de benzine pomp doet t wel want als ik t relais verwijder en dan doorverbind met draadje draait ie wel, relais is ook niet stuk want heb m doorgemeten
Zuchtttttt
15 februari 2011 om 18:00 #17818226Weet 100% zeker dat t een c14nz is want dat staat ingeslagen op de rand bij de kop, deze motor heb ik gekocht met de originele kabelboom, want die zat er wel bij
De nieuwe motor is trouwens een singlepoint
Denk eigelijk wel dat t startonderbreking is want er gaat wel stroom in de ecu (2 dikke rooien) maar hij geeft bezine pomp en onsteking geen stroom, de benzine pomp doet t wel want als ik t relais verwijder en dan doorverbind met draadje draait ie wel, relais is ook niet stuk want heb m doorgemeten
Zuchtttttt
15 februari 2011 om 18:03 #17818009c14nz is geen multipoint,
relais doormeten, je kan toch horen of hij klikt,
15 februari 2011 om 18:03 #17818227c14nz is geen multipoint,
relais doormeten, je kan toch horen of hij klikt,
15 februari 2011 om 18:43 #17818010N c14nz met startonderbreker nog nooit gezien dus lijkt me sterk dat zoiets zou zijn.
Denk eerder aan n bobine die nie werkt of n ander defect in je ontsteking.Nie lullig bedoelt, maar wat doe je met je oude multi point injectie?
als je die nog hebt tenminste, want heb anders wel interesse. Gr’s15 februari 2011 om 18:43 #17818228N c14nz met startonderbreker nog nooit gezien dus lijkt me sterk dat zoiets zou zijn.
Denk eerder aan n bobine die nie werkt of n ander defect in je ontsteking.Nie lullig bedoelt, maar wat doe je met je oude multi point injectie?
als je die nog hebt tenminste, want heb anders wel interesse. Gr’s15 februari 2011 om 18:47 #17818011Als je mij kan helpen mag je m hebben haha
Maar t is niet alleen de onsteking die niet werkt he ook de brandstofpomp doet t niet, lijkt me toch wel dat t iets met elkaar te maken heeft
En trouwens meet helemaal geen stroom bij mijn bobine15 februari 2011 om 18:47 #17818229Als je mij kan helpen mag je m hebben haha
Maar t is niet alleen de onsteking die niet werkt he ook de brandstofpomp doet t niet, lijkt me toch wel dat t iets met elkaar te maken heeft
En trouwens meet helemaal geen stroom bij mijn bobine15 februari 2011 om 18:58 #17818012Kan nooit veel zijn, heb t zelf ook ooit gehad, is alleen al heeeeel lang geleden dusm oet echt ff hard denke wa dat t ook alweer was.
tis in iedergeval echt maar n klein kut ding wa nie klopt zeg maar.
Gr’s15 februari 2011 om 18:58 #17818230Kan nooit veel zijn, heb t zelf ook ooit gehad, is alleen al heeeeel lang geleden dusm oet echt ff hard denke wa dat t ook alweer was.
tis in iedergeval echt maar n klein kut ding wa nie klopt zeg maar.
Gr’s15 februari 2011 om 19:05 #17818013Nee snap er ook geen flikker van, maar ben ook geen monteur haha, hoop dat er nog iemand met de oplossing komt
15 februari 2011 om 19:05 #17818231Nee snap er ook geen flikker van, maar ben ook geen monteur haha, hoop dat er nog iemand met de oplossing komt
15 februari 2011 om 19:13 #17818014zou zowiezo ff brandstof relai vervangen want die willen nog wel s ooit kapot gaan.
Zit er trouwens een ring met n kabel om je contactslot ( startonderbreker )
zoja moet je je oude sleutel erbij houden en nog n keer proberen.
Zit die er nie dan moet die t gewoon doen, en is mischien je ecu wel
kapot. Weet nie waar je ergens woont? Maar alst nie te ver weg is voor mij
wil ik best wel n keer langs komen.
Gr’s15 februari 2011 om 19:13 #17818232zou zowiezo ff brandstof relai vervangen want die willen nog wel s ooit kapot gaan.
Zit er trouwens een ring met n kabel om je contactslot ( startonderbreker )
zoja moet je je oude sleutel erbij houden en nog n keer proberen.
Zit die er nie dan moet die t gewoon doen, en is mischien je ecu wel
kapot. Weet nie waar je ergens woont? Maar alst nie te ver weg is voor mij
wil ik best wel n keer langs komen.
Gr’s15 februari 2011 om 19:37 #17818015zit geen ring om t contactslot de sleutel is ook gewoon zo n platte sleutel, heb ook andere ecu’s geprobeert, nu net ander brandstof relais geprobeert maakt allemaal niks uit
15 februari 2011 om 19:37 #17818233zit geen ring om t contactslot de sleutel is ook gewoon zo n platte sleutel, heb ook andere ecu’s geprobeert, nu net ander brandstof relais geprobeert maakt allemaal niks uit
15 februari 2011 om 20:09 #17818016http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=222732186&key=VTMFZKI6%5B/img%5D
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=222731901&key=38XLHG7J
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=222731967&key=Z3JWBHHS%5B/img%5D
Heb echter nog 1 stekkertje die ik niet thuis kan brengen zie fotos hierboven
T stekkertje ziet u tussen olievuldop en koelvloeistof vuldop in en gaat met redelijk dunne zwarte kabel de kabelboom weer in
15 februari 2011 om 20:09 #17818234http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=222732186&key=VTMFZKI6%5B/img%5D
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=222731901&key=38XLHG7J
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=222731967&key=Z3JWBHHS%5B/img%5D
Heb echter nog 1 stekkertje die ik niet thuis kan brengen zie fotos hierboven
T stekkertje ziet u tussen olievuldop en koelvloeistof vuldop in en gaat met redelijk dunne zwarte kabel de kabelboom weer in
15 februari 2011 om 20:11 #17818017pomp krijgt wel gewoon stroom, als je de auto op contact zet en als je m start?
bobine krijgt stroom, als je auto op contact zet en als je m start?
rotor en verdeler kap zijn goed net als de bougies en de kabels?
Motor gaat wel gewoon rond als je m start?
Geen rare tikkende geluiden uit de motorruimte als auto op contact staat en van het contact af?15 februari 2011 om 20:11 #17818235pomp krijgt wel gewoon stroom, als je de auto op contact zet en als je m start?
bobine krijgt stroom, als je auto op contact zet en als je m start?
rotor en verdeler kap zijn goed net als de bougies en de kabels?
Motor gaat wel gewoon rond als je m start?
Geen rare tikkende geluiden uit de motorruimte als auto op contact staat en van het contact af? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.