Corsa slaat niet aan bij warme start

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa slaat niet aan bij warme start

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234135
    TedMechanic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2007

      Oke, probleempje en ik heb even inspiratie nodig van wat het kan zijn…

      Gisteren ging ik naar Goes om even de stad in te gaan, geen problemen. In Goes onderweg reed na toen ik uit de stad kwam de Corsa van de parkeerplaats en toen viel die stil en kreeg ik ‘m niet meer aan de praat. Toen heeft de buurman mij naar huis (Kapelle) gesleept.

      Thuis heb ik mijn verdeelkap schoongemaakt, die zag er nogal vervuild uit, bougies eruit gehaald om de onverbrande benzine eruit te blazen. Starten > tik en draaien. Dus ik dacht dat ik het gerepareerd had ;)

      Vandaag ben ik van Kapelle naar Rotterdam gereden, zonder problemen. Ik ben even bij mijn zus op de koffie geweest, ga daar weg, ik rij een stukje, valt die weer stil, weer niet aan de praat te krijgen. Dus ik herhaal hetzelfde ritueel als gisteren, maar niks…

      Maatje van me heeft me naar mijn kamer in Rotterdam gesleept. Net proberen te starten, zonder iets gedaan te hebben… tik en draaien.

      Iemand een idee wat er mis kan zijn? :(

      Corsa A 13NB.

      #17835002
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?

        gr.robin

        #17835003
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          hmz klinkt als mijn probleem

          alleen starten met koude start :S en kut lopen?

          #17835004
          sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 November 2005

            slecht lopen bedoel ik

            #17835005
            TedMechanic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2007

              [rquote=1890709&tid=144476&author=Vannos]spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?

              gr.robin[/rquote]Hij heeft een carburateur, dus hij spuit nooit wat in, het druppelt gewoon naar binnen :D

              Nee, maar zonder gekheid, benzine heeft die genoeg, na een paar pogingen om ‘m aan te duwen, hangt er een sterke benzine lucht in de uitlaat. En de benzinepomp heb ik ook al getest, die pompt het ook netjes naar de carb…

              Gisteren gekeken of die vonkte, hij had toen een vrij zwakke vonk, daarom maakte ik m’n verdeelkap e.d. schoon, daarna liep die weer als een zonnetje. Toen eigenlijk ook niet meer gekeken of die beter vonkte, want ja.. hij deed het.

              Ik zag jou trouwens nog je auto wassen gisteren bij de Shell in Goes, terwijl ik naar Kapelle werd gesleept :P Volgens mij zag jij mij niet ;)

              #17835006
              thijs1
                Lid sinds:
                16 November 2010

                Volgens mij was er laatst eentje bij m’n oom die ook warm niet aan wilde slaan, was de bobine geloof ik.

                #17835007
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  Ik dacht eigenlijk ook aan de bobine ja

                  #17835008
                  TedMechanic
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2007

                    Ik zoek het zelf inderdaad ook in de ontsteking.

                    Want het rare is dat hij het prima doet als ik gewoon rij. Ik heb gisteren 100km gereden zonder problemen, ik zet ‘m stil, laat ‘m een uurtje staan en ik start weer, rij een meter of 10 en ik val stil.

                    Mijn theorie is als volgt:
                    Mijn bougies maken een te zwakke vonk, sterk genoeg om bij rijden vanaf koude start niks van te merken.

                    Op het moment dat ik ‘m een uurtje stilzet, dampt mijn carburateur benzine in de cilinders. Met als gevolg dat ik een te rijk mengsel in mijn cilinders heb. De vonk is op dit moment te zwak om het rijke mengsel te ontsteken en hij kan niet verbranden.

                    Iets anders kan ik op dit moment even niet verzinnen…

                    Zijn er ergens waarden te vinden van de weerstand die mijn bobine moet hebben? In dat geval kan ik gewoon even meten en dan kan ik kijken of hij kopersluiting maakt.

                    #17835009
                    david verburg
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 July 2004

                      heb je een retour leiding op je auto?
                      mischien zit die verstopt

                      #17835010
                      TedMechanic
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2007

                        En dan stroomt mijn carb over?

                        Waarom merk ik dat dan niet als ik 100km rij, maar wel als ik ‘m daarna een uur laat staan en dan nog eens start?

                        #17835011
                        Vannos
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2010

                          [rquote=1890720&tid=144476&author=TedMechanic][rquote=1890709&tid=144476&author=Vannos]spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?

                          gr.robin[/rquote]Hij heeft een carburateur, dus hij spuit nooit wat in, het druppelt gewoon naar binnen :D

                          Nee, maar zonder gekheid, benzine heeft die genoeg, na een paar pogingen om ‘m aan te duwen, hangt er een sterke benzine lucht in de uitlaat. En de benzinepomp heb ik ook al getest, die pompt het ook netjes naar de carb…

                          Gisteren gekeken of die vonkte, hij had toen een vrij zwakke vonk, daarom maakte ik m’n verdeelkap e.d. schoon, daarna liep die weer als een zonnetje. Toen eigenlijk ook niet meer gekeken of die beter vonkte, want ja.. hij deed het.

                          Ik zag jou trouwens nog je auto wassen gisteren bij de Shell in Goes, terwijl ik naar Kapelle werd gesleept :P Volgens mij zag jij mij niet ;)[/rquote]

                          denk dat ik je idd niet gezien had :P

                          #17835012
                          TedMechanic
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2007

                            [rquote=1891035&tid=144476&author=Vannos][rquote=1890720&tid=144476&author=TedMechanic][rquote=1890709&tid=144476&author=Vannos]spuit ie wel benzine in als hij dan niet meer aan slaat ? en vonk ?

                            gr.robin[/rquote]Hij heeft een carburateur, dus hij spuit nooit wat in, het druppelt gewoon naar binnen :D

                            Nee, maar zonder gekheid, benzine heeft die genoeg, na een paar pogingen om ‘m aan te duwen, hangt er een sterke benzine lucht in de uitlaat. En de benzinepomp heb ik ook al getest, die pompt het ook netjes naar de carb…

                            Gisteren gekeken of die vonkte, hij had toen een vrij zwakke vonk, daarom maakte ik m’n verdeelkap e.d. schoon, daarna liep die weer als een zonnetje. Toen eigenlijk ook niet meer gekeken of die beter vonkte, want ja.. hij deed het.

                            Ik zag jou trouwens nog je auto wassen gisteren bij de Shell in Goes, terwijl ik naar Kapelle werd gesleept :P Volgens mij zag jij mij niet ;)[/rquote]

                            denk dat ik je idd niet gezien had :P[/rquote]Misschien maar goed ook, ik werd door een Renault gesleept :hmmz :P

                            #17835013
                            angelg7
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 May 2006

                              [rquote=1891037&tid=144476&author=TedMechanic]
                              Misschien maar goed ook, ik werd door een Renault gesleept :hmmz :P[/rquote]

                              dat is toch het grote voorbeeld van opel, kijk maar naar de vivaro :P;)

                              #17835014
                              TedMechanic
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2007

                                Ik heb de waardes gevonden van de bobine:
                                Delco Remy 3474 221
                                Weerstand primaire spoel: 0,38-0,48Ohm (bij 20 graden Celsius), 0,47-0,59Ohm (bij 80 graden Celsius).
                                Weerstand secundaire spoel: 6-8Kilo Ohm (bij 20), 7,4-10 Kilo Ohm (bij 80).

                                Bij hoeveel afwijking van bovenstaand kan ik concluderen dat de bobine stuk is?

                                #17835015
                                OrangeArrow
                                  Lid sinds:
                                  18 February 2007

                                  bobine lijkt mij niet, ik denk aan de verdeler. De hall sensor zal waarschijnlijk kapot zijn, is een onderdeel van de verderler (gedeelte waar de verderkap op zit geschroefd). Komt geregeld voor…

                                  #17835016
                                  TedMechanic
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2007

                                    En waarom denk je dat het eerder de hallgever is en niet de bobine?

                                    Vergeet niet dat die gewoon start en draait he?

                                    Kan ik die hallgever ook doormeten? Wat voor waarden moet ik daar uit krijgen?

                                    #17835017
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Hall gever is vaak het probleem bij deze ontstekingen, evenals de ontstekings versterker en bobine.

                                      de bovengenoemde delen stoppen vaak met werken wanneer ze warm worden.

                                      Hall gever kan je nakijken met een Scope, dan moe je wel kijken als ie niet start

                                      Willem

                                      #17835018
                                      TedMechanic
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2007

                                        Oke, maar het deel wat ik niet snap is dat ik 100 km kan rijden zonder gezeik en pas problemen krijg als ik ‘m heb stilgezet.

                                        Als die onderdelen stoppen met werken als ze warm worden, waarom krijg ik die problemen dan nog niet tijdens die 100 km?

                                        (Naast dat ik wil weten wat het probleem is, wil ik ook leren waarom dat het probleem is en waarom het die symptomen vertoont ;))

                                        #17835019
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          ja dat is altijd de vraag, maar met starten moet je rekening houden met zowel warme electrodelen en spanningsdip ivm gebruik startmotor.

                                          Willem

                                          #17835020
                                          TedMechanic
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2007

                                            Uhu, duidelijk, maar dan zou aanduwen wel moeten werken, maar dat lukte ook niet…

                                            Het is ook niet dat die niet meteen weigerde te starten met warme motor. Maar ik reed een stukje en viel stil toen ik net de straat uit was, ik had toen nog vaart, dus ik zet ‘m in z’n twee en laat de koppeling opkomen, maar daarmee kreeg ik ‘m ook niet meer aan.

                                            Daarna starten en deed die even “prut prut prut” en daarna niks meer.

                                            #17835021
                                            Vannos
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              14 November 2010

                                              ffe bij ADG neer gooie :P

                                              #17835022
                                              TedMechanic
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2007

                                                [rquote=1892282&tid=144476&author=Vannos]ffe bij ADG neer gooie :P [/rquote]Mwa, ik los het liever zelf op :P

                                                Bovendien staat die nu in Rotterdam en loop ik even geen risico om ergens tussen Rotterdam en Goes stil te komen te staan.

                                                Ik denk dat ik ‘m op school anders wel even naar binnen rij ;)

                                                Maar als ik de weerstand van m’n bobine meet, hoeveel afwijking is dan acceptabel? Ik heb dat ding al gemeten, maar als ik niet weet bij hoeveel afwijking ik kan concluderen dat dat het probleem is, dan weet ik nog niks :P

                                                #17835023
                                                Ouwediesel
                                                  Lid sinds:
                                                  16 March 2011

                                                  Vaak als je distrubutieriem een tandje verkeerd staat wil een warme motor moeilijk weer aanslaan. Nu weet ik uit ervaring dat dit bij een diesel zowiezo het probleem zal zijn maar zou dus net zo goed kunnen bij een benzine.

                                                  #17835024
                                                  TedMechanic
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2007

                                                    Da’s bij een diesel alleen omdat je inspuitpomp wordt geregeld met de distributieriem. Dan is het inspuitmoment (+ ontbrandingstijdstip) niet goed.

                                                    #17835025
                                                    Vannos
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 November 2010

                                                      [rquote=1892859&tid=144476&author=TedMechanic]Da’s bij een diesel alleen omdat je inspuitpomp wordt geregeld met de distributieriem. Dan is het inspuitmoment (+ ontbrandingstijdstip) niet goed.[/rquote]

                                                      is het niet makkelijker om een 2e hands bobine te regelen ? kan je dat gelijk uitsluiten

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.