Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › corsa.rip.. nu kadett cabrio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2012 om 07:28 #18062784
Heb nog wel een chip voor je ligen weet aleen niet wat het is zat in mijne toen ik hem kocht heb nu een eds 285 pk en 410nm kopel wis niet dat hij gechipt is
18 september 2012 om 20:44 #18062785weer ff bezig geweest… ;)
en nee.. het paste niet direct.. :fy1 :argue :argue :jerry
19 september 2012 om 09:03 #18062786Je zal de bumper ook nog moeten aanpassen
19 september 2012 om 10:54 #18062787:wub
16 juni 2013 om 19:46 #18062788:oops: ben ik weer… :oops:
na wat ellende… ziekenhuis in en uit.. :( :( gaat het weer..
(voor alle mensen die mij hebben bericht. sorry ;) )en dus vorige week mijn corsa afgemaakt. EINDELIJK :jerry :jerry
na wat problemen.. geen oliedruk.. kortsluiting.. die K.T stuurbekr leidingen..enz enz
maar..hij doet het… EN HOE.. :thumbup :thumbup
volgende week nog ff laten poetsen.. ;) en er komen nog wat spullen binnen..
en moet nog zat hebben.. :jerry
nu ff de set up.. tot nu toe..complete m-tech ombouwset met assen..en verstevings kit(had ik al met c20xe)
c20let m2.5 coscast,met f20
licht vliegwiel met sach koppeling
grote tophat van tx.. met bailey dv (word een collins op aanraden van mr botter ;) )
tx frontmount intercooler.. past redelijk.. in een gsi bumper
xe nokken in en uitlaat :ass met verstelbare tandwielen(afstellen is ellende)
3 inch downpipe die overgaat in 2.5inch bastuck uitlaat.. geluid valt me alles mee
fse pbv met blankingplate..moet er nog op
versterkte wastegate van tx..
samco inlaat slang… tussen turbo en lmm..
2 chips.. 1 voor 1e versnellings herkenning.. 2e voor ecu (type onbekend)via 16v kadett c
walbro pomp..
en al het kleine grut..
ga er eerst ff een rijden(en naar rdw) en als alles goed blijft ga ik alles netjes weg bouwennu nog opzoek naar ..
collins dv..
forge dv plate..<- bestelt
brandstofdruk meter die los op rail kan.. <-bestelt
alu radiateur…
spruitstuk en andere turbo staan ook op het lijstje.. in iedergeval voor dat ik em op maat laat chippenmet dank aan Corsa_gsi voor het regelen van de meeste onderdelen..(met korting :thumbup )
als jullie nog ideeen hebben hoor ik dat graag..
17 juni 2013 om 06:18 #18062789:kewlpics :wub
Kom woensdag laat in de middag wel ff langs :thumb
10 september 2013 om 14:44 #18062791zo weer ff een update…
na veel ellende van sommige forumleden.. had ik mijn (nieuwe) krukas bout afgetekend
100% op moment aangetrokken met iets loctite..na ongeveer 500km te hebben uuh geblazen
JAJA de bout was verlopen !!!!!! bijna kwart slag, en kon em inderdaad weer opnieuw aantrekken..
controleer em nu regelmatig. en nu is ie al ff niet meer verlopen..
lang leve het forum !!! had me anders me blok gekost.na wat tikkende klepstoters..(opgelost met een nachtrit utrecht hoogeveen)
en een stuurbekr slang die plofte :fy1 ..
en 80.000x de xe uitlaat nok teverstellen..(eindelijk perfect)
doet de corsa het zeeer goed. ben inmiddels aan mijn 2e set banden begonnen.. :jerry :agentvan de week mijn ecu met eds fase 3,5 maar is inbouwen en proberen… :wor king:
10 september 2013 om 14:46 #18062792:wors :wub :wub :wors
10 september 2013 om 17:49 #18062793:wors :wors :wors
10 september 2013 om 19:01 #18062794Goed bezig!
Met fase 3 komt het blok tot zijn recht :thumb10 september 2013 om 21:05 #18062795welke type loctite gebruikt en was het nog wel op datum? (klinkt gek maar t vergaat echt)
en op welk moment heb je hem vast gezet? pasvlakken etc 100% zuiver schoon gemaakt?
ze mogen niet los komen… :thumbdown
Wat is je doel verder met de corsa? enkel op straat knallen of ook eens de strip op? :vertag
11 september 2013 om 18:12 #18062796loctite was goed.. gaat zo hard bij ons dat het niet oud kan worden..
heb de aanhaalmoment van autodata.. is niet normaal zo vast dat moet ..
als ik me niet vergis.. 250nm+ 40+50 (ff uit me hoofd hoor)
alles was echt schoon.. (sleutel al wat jaren ;) )en het doel… tja.. het meeste op straat blazen..heb em ook puur voor de lol..
en als ie helemaal naar mijn zin is (motorisch) dan een keer op de strip.. :D11 september 2013 om 19:24 #18062797Ik meen mij te herinneren dat je op die krukasbout GEEN locktite moet/mag gebruiken.. Weet niet of dat zo iets kan veroorzaken? :wtf
11 september 2013 om 19:42 #18062798is idd niet met loctite insmeren maar met speciaal vet wat ook bij de arp bouten erbij zit.
12 september 2013 om 00:02 #18062799er zit al molicotevet(ofzo) op als je een nieuwe orginele bout haalt… (heb er nog 1 ;) )
heb alleen loctite aan het eind (pouliekant) wat gebruikt
zat ook nog niet los ,maar was een kwart slag terug.. is na de 2e keer natrekken
ook niet meer verlopen… :thumbach is een kleine moeite om afentoe ff te kijken..
morgen..uhh naja zometeen.. de ecu met dampfrad monteren.en voor diegene die denkt.. die is nog laat.. vader van een dochter van 1 1/2 week
dus die moet nog om de 3uur de fles… ppppfffffffffffffffffffffff :sleeping :sleeping15 september 2013 om 20:38 #18062800net ff een testrit utrecht uithoorn gehad… :D king:
geen problemen… :wors ,rijd zelfs nog lekker ook.. :thumb
maar moet nog wel ff wennen aan het koppel, ter… :shock: :wub die eds met dampfrad werkt goed..
en met regen is het opletten.. :vertag :hmmz vooral in hogere versnelling.. :wors :worsal met al.. :thumbup
volgende upgrade word vliegwiel met koppeling.. ‘
ander interieur.. stoel zit iets scheef,en is aan verv toe
stabi stangen die passen met c20let
turbo/v6 remmen erop.. liefst die in 15inch passen..16 september 2013 om 07:21 #18062801Jouw stabi’s passen toch gewoon?
Of wil je dikkere erop van een Sport of GSi?Turbo klauwen passen met 15″, met Mervia schijven dacht ik.
16 september 2013 om 07:34 #18062802turbo klauwen passen met sommige 15 inch velgen, niet alle!!!
want ik kreeg mijn bsa er wel over maar mijn borbet bs niet
16 september 2013 om 08:45 #18062803Ga ook ff op zoek naar een HRC en rembekrachtiger van een Kadett E GSi, deze heeft een grotere HRC.
En dat merk je wel als je grotere klauwen gaat monteren.16 september 2013 om 15:28 #18062804@Corsa_GSi wrote:
Jouw stabi’s passen toch gewoon?
Of wil je dikkere erop van een Sport of GSi?Turbo klauwen passen met 15″, met Mervia schijven dacht ik.
nee ik bedoel die tussen je veerpoten .. zowel voor als achter..
die van voor past niet meer.. (kan em pas maken,moeite)en ja der zit wat verschil in klauwen.. dus dat moet ik nog ff uitzoeken.
welke ik precies nodig heb :hmmz
rij nu met 15 opel velgen.. heb ook nog de bsa velgen..
16 september 2013 om 16:21 #18062805Ga je hem (of heb je hem al) laten omkeuren naar 2 liter turbo dan? Ben wel benieuwd wat er bij zo’n keuring komt kijken… en hoe moeilijk ze doen!
16 september 2013 om 20:36 #18062806Veerpootbruggen heten die dingen :jerry
Als je met 5bak rijdt, dan heb ik die voor vooronder (draagarmbrug) nog nieuw liggen.
18 september 2013 om 18:33 #18062807@Corsa_GSi wrote:
Veerpootbruggen heten die dingen :jerry
Als je met 5bak rijdt, dan heb ik die voor vooronder (draagarmbrug) nog nieuw liggen.
ja joh.. dat heb je met weinig slaap.. ;) ;)
die onder zit past niet meer ivm 3 inch downpipe..
denk dat ik maar zelf ga maken.. moet ook de voorpijp iets hoger hangen..ach heb ik weer wat te doen..(pff alsof ik niks te doen heb) :swear
en ik ga binnenkort em omlaten keuren.. ik zal er een verslag van doen…
:hmmz maar in mijn geval niet eerlijk.. ik ken de jongens van rdw die omkeuren..
ik zit elke keer (toevallig) in zelfde update/bijscholing voor apk als hun.. :hmmz ;)19 september 2013 om 07:24 #18062790Beter toch!
Maak er gelijk 1 voor mij voor onder.
Want met F28 past er ook niets meer.19 september 2013 om 08:21 #18062808Spanband :jerry
Nee, heb het serieus eens gezien op 2 honda’s. die hadden achter en voor aan de onderzijde spanbanden getrokken! Het is weer eens wat anders :angel
Echt een dik ding! Wat ga je er mee doen? Gewoon als straat/hobbyauto? Geniaal :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.