corsa probleem maakt te veel toeren stationair.

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa probleem maakt te veel toeren stationair.

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    hanskie

Hallo,
      Ik ben Hans en rij in een Corsa 1.2 16v uit ’99. 145.000 km
      Ik heb heb het volgende probleem.
      Onlangs ging met koude start ging het motor management lampje branden.
      Tijdens het rijden ging het lampje weer uit maar tussen de 2000 en 3000 toeren ging de auto shokken en het lampje weer branden.
      Ik naar de garage computer uitgelezen die gaf aan dat vervangen moest worden de stationair toerental regelaar de oude was verkoolt. Het zelfde type van Bosch is er voor terug gekomen zelfde nummers.
      Computer gaf daarna geen storingen meer aan lampje bleef uit. Maar de motor maakt te veel toeren komt niet snel genoeg terug naar stationair toeren zo’n 900 wat wel altijd netjes gebeurde ook tijdens de storing.
      Ik ben toen naar de opel gegaan die heeft ook de computer uitgelezen geen storingen maar moest wel volgens hun een extra kabel aangesloten worden zo’n adapter en software update al met heeft het niet veel verschil gemaakt wel hoop extra kosten.
      Ik heb inmiddels een paar dagen er mee gereden en als ik de auto met koude motor start maakt de motor even heel veel toeren maar met beetje gas geven zakt dat terug naar 1100 en soms komt het toeren tal weer op 900 maar meestal iets boven de 100 of 1200 je merkt het ook met schakelen.Verder rijdt de corsa prima nooit problemen gehad goed onderhouden.
      Weet iemand wat ik moet doen wat het kan zijn. Wat wel is opgemerkt dat het verstel schroefje dat geel gemarkeerd is aan gerommeld is in het verleden.
      De opel garage wil nu een diagnose gaan doen maar dat kost 100,– per uur. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
      Alvast bedankt groet Hans.

wim-v6
      Deelnemer

Als je hier uit de buurt komt, kan je bij ons wel eens langs rijden.

Regio Rotterdam / Den Haag…

Willem

hanskie

Hoi Willem,
          Bedankt voor je reactie!
          Ik woon in Den Haag dus ik ben niet zo ver van Nootdorp vandaan.
          Hoe denk je me te kunnen helpen heb je een garage of zo?
          Ik zou eventueel komende week wel een keer langs kunnen komen laat maar even weten.
          Ik wacht je bericht af.
          Gr Hans.

hanskie

update ik heb de lambda sonde na laten kijken/meten die werkte prima erg schoon de gassen.

wim-v6
            Deelnemer

Ik zit met klussen en hobbyen in Berkel en Rodenrijs, das nog niet ver, wanneer ik tijd heb durf ik niet te zeggen, voor me werk maak ik momenteel veel lange dagen..

Willem

hanskie

Hallo Willem oke logisch, ik zou graag een keer langs willen komen bij je laat maar weten wanneer je eventueel tijd hebt.
                Ik wacht je bericht weer af om wat af te spreken.

Gr. Hans.

wim-v6
                Deelnemer

zal effe mijn nummer PM-en, kan je me even contacten.

Dit ben ik morgenochtend alweer vergeten namelijk..

Willem

hanskie

Hallo Willem prima ik zal eerdaags contact met je op nemen
                    alvast bedankt.
                    Gr. Hans.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.