Corsa P0171 in 1.4T

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa P0171 in 1.4T

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18559569
    J. den Hartog
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 April 2016

      Goedemorgen, ik ben Johannes en heb sinds ongeveer een jaar een Corsa E uit 2016, 1.4 T, B14NEH, 150 pk

      Fijne auto, alleen is nu de beruchte storing P0171 gekomen, deze was een paar maanden geleden ook een keer gekomen, maar is nu permanent. Tijdens rijden merk ik niet echt wat van.

      Nu heb ik zaterdag het e.e.a. gecontroleerd

      Het klepje in het inlaatspruitstuk zit er nog in.
      De klep die net boven het inlaatspruitstuk gemonteerd zit laat aan 1 kant lucht door.
      Het membraam in het kleppendeksel maakt niet echt geluid, als je je oor op het gaatje legt, hoor je iets ‘rommelen’, als ik het gaatje inspuit met sop, bobbelt het sop een beetje, hoort dit zo?
      De klepdekselpakking lekt wat, dus die moet zoiezo vervangen worden, maar kan deze de storing oproepen of zou er nog een diepere oorzaak zijn?

      Ps. Ik zag dat er een bobine van BERU in zit.

      #18559619
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        hmm, dat is een vervelende melding, omdat het zo veel kan zijn.

        Je hebt je al goed ingelezen zie ik..
        Volgens mij is het zo dat het membraam in het kleppendeksel nog ok is, als je hem niet echt hoort zuigen/fluiten/sissen als je je vinger erop en eraf doet.  Als je je kleppendeksel vervangt heb je ook automatisch een nieuw membraam, dus dan is dat sowieso uitgesloten.

        Kan je misschien eens omschrijven op welke manier je kleppendeksel lekt?  Zweet deze olie of hoor je een geluid van lucht die naar binnen gezogen wordt ? En.. mocht je proberen deze vaster te zetten, dan moet je daarmee oppassen, als ik het goed heb is het maar met 8 nm dat deze vast moet.
        Als je kleppendeksel olie lekt, snap ik dat niet zo goed, want normaal gezien moet daar onderdruk zijn als de motor stationair draait of wanneer je rijdt maar de turbo geen druk hoeft te leveren, wat deze motoren redelijk lekvrij maakt meestal (behalve wanneer natuurlijk dat terugslagklepje in je inlaat eruit ligt). Check eens wanneer hij stationair draait en je trekt je pijlstok eruit of je dan duidelijk een zuigend/fluitend geluid hoort / lucht die erin getrokken wordt op het moment dat je je pijlstok eruit haalt ?

        In het algemeen denk ik dat de oorzaak ligt in een vacuumlek ergens (pakking/slang/evap klep etc)

        Gr,
        The Duke

        #18559623
        J. den Hartog
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2016

          Hoi The Duke,

          Bedankt voor je reactie, ik heb gisteren de EVAP klep al vervangen, vooral om deze uit te sluiten.  Daarna storing gewist, daarna zo’n 30 km gereden. Tot nu toe nog geen motor lampje. Net uitgelezen, ook op de achtergrond geen storing. Dit weekend rijdt de auto meer, dus even afwachten nog.

          Wb. klepdekselpakking, deze zweet olie, ik hoor geen zuiggeluiden. Nu wil ik die pakking zoiezo vervangen omdat ik dat zweten toch opgelost wil hebben.

          Als ik de pijlstok bij stationair draaien eruit trek hoor ik geen duidelijk zuigend/fluitend geluid. Als ik het pijlstofgat afdicht met m’n vinger zuigt deze wel en na even erop houden en eraf sist deze wel wat van de onderdruk.

          Groet Johannes

          #18559628
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Klinkt goed, zal dan de EVAP zijn geweest hopelijk!

            #18559643
            the-duke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2007

              Klein vraagje nog..

              Toen je de EVAP nog niet had vervangen, liep de motor dan ook een beetje “rommelig” na een koude start, gedurende een paar seconden totdat hij rustig stationair ging lopen ?

              Alvast bedankt,
              The Duke

              #18559646
              J. den Hartog
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 April 2016

                Eigenlijk is er geen verandering in de loop van de motor bij een koude start gekomen. Hij blijft even rustig lopen.
                <p style=”text-align: left;”>Ik zie dat er voor een originele klepdekselpakking doorgenummerd wordt naar een compleet (duur) klepdeksel zelf. Of een T-profile pakking. Heb je daar ervaring mee?</p>
                Alvast bedankt
                <p style=”text-align: left;”>Groet Johannes 20250916_151348(1)</p>

                #18559652
                the-duke
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2007

                  Bedankt voor je antwoord, dan is het wat makkelijk om de toekomst dit of een ander probleem te herkennen.

                  Nee, ik heb geen ervaring met kleppendeksel of pakking vervangen, ik heb een modificatie gedaan om te voorkomen dat dat terugslagklepje in het inlaatspruitstuk kapot kan gaan en (wellicht daardoor) nog geen nieuw kleppendeksel nodig gehad.
                  Ik weet wel van andere modellen motoren dat het soms nodig is deels te kitten met speciale kit op bepaalde punten bij het monteren van een nieuwe pakking, maar weet niet of dat bij de 1.4 turbo ook nodig is, misschien nog iets om uit te zoeken voordat je de pakking of beide vervangt.

                  Gr,
                  The Duke

                  #18559653
                  the-duke
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2007

                    Ik denk dat ik hier het antwoord al heb: inderdaad deels kitten

                    https://www.cruzetalk.com/threads/how-to-replace-the-valve-camshaft-cover-1-4l-turbo.49665/

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.