Corsa Ongeluk ALWEER!

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa Ongeluk ALWEER!

  • Dit onderwerp is leeg.
26 bericht aan het bekijken (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #18152525
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Het is niet alleen het slijten van de banden, maar ze hebben ook een hogere rolweerstand + langere remweg/minder grip bij hogere temperaturen e.d. Maar iedereen moet gewoon lekker doen wat het beste is voor hem/haar i.c.m. het te besteden budget en beoogd gebruik. Niet iedereen wil op 2 wielen door de bocht kunnen en binnen een paar meter stil staan :jerry En als je maar een paar duizend km per jaar rijdt en voornamelijk binnen de bebouwde kom… Waar zou je je dan inderdaad druk over maken.

      Zie inderdaad behoorlijk wat auto’s staan met de winterbanden er nog onder.

      Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, maar nu is deze hele post wel offtopic… En begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet rottig, waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd. Waarom zou je de moeite nemen winterbanden onder je auto te zetten, met oog op de veiligheid neem ik aan? Om bij hogere temperaturen dat principe overboord te zetten? Winterbanden gaan in het beste geval pas boven de 8 graden nadelige rijeigenschappen vertonen en veel al eerder (1 graden)(laatste onderzoek wat ik gelezen heb is meer dan een jaar oud, dus kan veranderd zijn). Het is in Nederland vaker nadelig om winterbanden te hebben, dan dat het voordelig/veiliger is.


      @Ivar
      Het nog rijden op je winterbanden zal waarschijnlijk hebben bijgedragen aan het uit de bocht glibberen. Natuurlijk waren er meerdere factoren die een rol speelde, maar ook deze. Bij hogere temperaturen heb je minder grip met die dingen.

    26 bericht aan het bekijken (van in totaal 26)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.