Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa met saab turbo motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2009 om 09:01 #17502593
pff, tjah heb er 3 jaar geleden over nagedacht..
zit nu toch maar een c20ne in…
23 juli 2009 om 14:53 #17502594Ik ben ze ook een paar keer tegenkomen in een R32, maar ze zijn duidelijk te onderscheiden van “normale” burgers.
Een aantal van de R32 golf 5 van de klpd hebben een aangepaste einddemper. ipv de dubbele pijp in het midden zichtbaar hebben ze een dichte achterbumper zoals een diesel heeft:vertag die gasten die ook met wegmisbruikers meerijden van politie haaglanden kom ik vaak op de A2 tegen hebben geen einddempers zichtbaar.
pas als ze gasgeven hoor je de bekende V6 roffel:wub
dus ik laat een snelle auto altijd ff voorbij gaan en kijk goed naar binnen voordat ik ze ga pesten haha. Ook omdat aanklampen makkelijker is dan bij wegrijden. r32 is met een b c20xe net bij te houden als je goed schakelt en net iets eerder het gas op kan…
23 juli 2009 om 23:02 #17502595ben eens benieuwd wat sjoerdie zijn 3.0 v6 gaat doen zal ook wel lekker rijden in zijn corsa haha
24 juli 2009 om 12:36 #17502596aardig snelle corsa :wors
t zullen die gekke zweden eens een keer niet zijn :jerry
daar komt echt super spul vandaan :wub
25 juli 2009 om 10:15 #17502597Hier staat heel de ombouw in een astra
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/401452-my-saab-powered-mk3-astra.html
25 juli 2009 om 10:44 #17502598Die inlaat lijkt wel een beetje op die nieuwe EDS inlaat?
http://www.eds-motorsport.de/_eds_/images/C2LASB2_MEDIUM.JPG
http://i120.photobucket.com/albums/o188/astra-nige/05022009162.jpg
25 juli 2009 om 11:48 #17502599ja eigenlijk wel:hmmz
25 juli 2009 om 13:48 #17502600origineel gepost door geert666
Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GMik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde
Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!
dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?
het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :o26 juli 2009 om 06:09 #17502601origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door geert666
Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GMik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde
Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!
dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?
het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :oZover ik het gezien heb wel, maar op migweb staat dat allemaal ergens
26 juli 2009 om 08:31 #17502602en bij een astra kadett vectra callibra schijnt het subframe vd saab ook zo te passen
26 juli 2009 om 08:33 #17502603had ik ook gelezen op een site, stond wat raar omschreven. of het was dat het subframe zo paste, of dat alles zo OP het subframe paste….
26 juli 2009 om 10:20 #17502604past zo
4 september 2009 om 17:17 #17502605Ik heb ook even research na de 2.3t ombouw gedaan.
Het gatenpatroon van het onderblok en de GM (opel) versnellingsbakken zijn het zelfde van saabs na 94.
Het is wel gewoon puur een saab-blok enkel is de onderblok gietmal iets aangepast voor de gm-bakken.
Het zijn goedkope, supersterke blokken welke zonder interne aanpassingen 400pk aankunnen, ook is er goedkoop een aftermarket tuning programma voor de orginele ecu te krijgen.In een corsa schijnt het niet te passen zonder slijpwerk, omdat het blok simpelweg te breed is.
Daarom vraag ik mij af of het subframe van een kadett D (belastingvrij)het zelfde is als dat van een astra, kadett e en calibra.4 september 2009 om 18:07 #17502606je moet de multireim ook eraf halen, en er moeten andere poelies, op dan gaat die in een b corsa, in een a,, moet je de chassis balk ongeveer halveren, dus dat lijkt me niet zo goed!
volgens mij is kadett d en e zo ongeveer heltzelfde, achter in ieder geval zeker7 september 2009 om 20:55 #17502607In mijn c-kadett komt een Saab 2.3 16v turbo.:agent
Wat er twee berichtjes hierboven staat klopt, vanaf 1994 wordt er een GM boutpatroon gebruikt in de Saab blokken. Overigens heb je verschillende uitvoeringen in de verschillende modellen Saab liggen. Degene die je moet hebben is de motor met het Trionic5 injectiesysteem erop, dat zijn de sterkste motoren(tot ongeveer 500 pk…:o) De latere Trionic7 motor heeft zwakkere klepstelen en zuigers.
De motoren zijn veel sterker als een LET, LET is maar een zwak blok vergeleken met de Saab motor. Als je een keer naar de zuigers en krukas van de Saab kijkt weet je waarom.;) Helaas zijn ze ook een stuk lomper en zwaarder…
Een F28 kan er tegenaan maar heeft wel aanpassingen nodig ivm het hanglager van de lange aandrijfas. Waterpomp is ook een apart ding, steekt flink uit. Blok is erg lang, komt door de distributieketting.
Standaard heeft zo’n blok maar iets van 200 pk. Bij mij komt er een Holset HX35 op met grotere injectoren(650cc) en een programmeerbaar motormanagement. Iemand met een vergelijkbare setup haalde 426 pk aan de wielen hiermee.:wors Voor mij is 400 pk aan de kruk wel leuk, grip is toch wel een probleem.
Hier het blok in mijn kadett:
8 september 2009 om 08:54 #17502608http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_SR20DET
SR20DET :thumbup
8 september 2009 om 09:12 #17502609SR20DET heeft nog wel eens problemen met de klepbediening bij hoge vermogens is mij eens verteld door een Engelse tuner. Op de originele zuigers en drijfstangen kun je ook niet heel veel meer laaddruk zetten als origineel. Voor meer als 350 pk moet je ook veel geld gaan investeren, net als bij een LET dus.
8 september 2009 om 10:23 #17502610Dan kan je beter de RB serie nemen.
RB20DET – twin-cam turbocharged (158 kW (215 PS) @ 6400 rpm, 265 N·m (27.0 kgf·m) @ 3200 rpm)
sterk onderblok.
http://www.ripsltd.com/index2.html
Deze lui zijn gespecialiseerd in RB serie.
8 september 2009 om 15:50 #17502611Het klopt inderdaad dat je beter een Trionic 5 kan pakken dan een Trionic 7 zoals giuliettaevo al zei. Dit omdat de blokken inderdaad sterker zijn en omdat de electronica ook iets simpeler is.
Ook is de T5 makkelijker op te schroeven, dit kan niet zomaar ff met een T7.
Maar het blok dat giuliettaevo in aan het bouwen is, is een Saab 9000 blok, ook bere sterke blokken en al zeer snel in een grote lompe 9000, laat staan in een C Kadett. :wub
8 september 2009 om 16:52 #17502612Mijn blok is een Trionic5 uit een 9000 oid van ’96. ligt alleen een oude type kleppendeksel op omdat ik die mooier vind.:angel
Bovendien ga ik die bobine cassette van Saab niet gebruiken omdat ik met een ander management ga werken. Mijn blok is het sterkste dat zo geleverd is door Saab, beste cilinderkop en sterkste onderblok.:)Oude type Saab 9000 motor (B202)heeft een knik in het onderblok en kan nauwelijks ingebouwd worden in een c-kadett, hangt dan helemaal naar de rembekrachtiger en stuurhuis toe.
8 september 2009 om 16:58 #17502613RB series komen oa uit de Skyline. RB26DETT is de motor om te hebben in dit geval, uit de Skyline GT-R R34 bv.
RB staat overigens voor Race Bred…:afro
Leuke motors, veel voor te krijgen maar erg prijzig en ook niet byzonder sterk in standaard vorm.
De Skylines gebruiken bijvoorbeeld keramische turbinewieltjes in de turbo’s en die hebben de vervelende gewoonte uit elkaar te spatten bij drukken over de 1 bar. En als de turbo’s ploffen laten de meeste mensen het gas los waardoor er een vacuum ontstaat in de motor en met een beetje pech de restanten van de turbinewielen opgezogen worden door de motor met een fatale motorschade als gevolg…:(
Als je tienduizenden euros wilt uitgeven aan heel veel paardjes raad ik eerder aan om een motor uit een E34 M5 te kopen en turboklaar te maken. een 3.6 of 3.8 6 in lijn, niet de latere v8. Zoek maar op youtube op m5 turbo en je komt genoeg moois tegen.:agent
8 september 2009 om 19:40 #17502614Jah ik d8cht houd het in de 4 cilinders. Vandaar RB20DET.
RB25DETT, RB26DETT enz zijn 6 cilinders.
Die link hierboven, die gebruiken het OHC 3 liter onderblok met een RB25/26 kop. Ook heel veel pony’s :jerry Maar voor de 6 cilinders duits of japans is het beste.8 september 2009 om 22:38 #17502615RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtf
9 september 2009 om 07:37 #17502616origineel gepost door giuliettaevo
RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtfKlopt idd, je hebt gelijk. SR is een 4 cilinder. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.