corsa met saab turbo motor

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa met saab turbo motor

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17502593
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      pff, tjah heb er 3 jaar geleden over nagedacht..

      zit nu toch maar een c20ne in…

      #17502594
      Basgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Ik ben ze ook een paar keer tegenkomen in een R32, maar ze zijn duidelijk te onderscheiden van “normale” burgers.

        Een aantal van de R32 golf 5 van de klpd hebben een aangepaste einddemper. ipv de dubbele pijp in het midden zichtbaar hebben ze een dichte achterbumper zoals een diesel heeft:vertag die gasten die ook met wegmisbruikers meerijden van politie haaglanden kom ik vaak op de A2 tegen hebben geen einddempers zichtbaar.

        pas als ze gasgeven hoor je de bekende V6 roffel:wub

        dus ik laat een snelle auto altijd ff voorbij gaan en kijk goed naar binnen voordat ik ze ga pesten haha. Ook omdat aanklampen makkelijker is dan bij wegrijden. r32 is met een b c20xe net bij te houden als je goed schakelt en net iets eerder het gas op kan…

        #17502595
        Deactivated2
          Lid sinds:
          19 March 2007

          ben eens benieuwd wat sjoerdie zijn 3.0 v6 gaat doen zal ook wel lekker rijden in zijn corsa haha

          #17502596
          mrmonkey
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 February 2006

            aardig snelle corsa :wors

            t zullen die gekke zweden eens een keer niet zijn :jerry

            daar komt echt super spul vandaan :wub

            #17502597
            geert666
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 December 2004
              #17502598
              sw16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004
                #17502599
                geert666
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 December 2004

                  ja eigenlijk wel:hmmz

                  #17502600
                  sebastiaankadettcabriogsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 November 2005

                    origineel gepost door geert666
                    Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GM

                    ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

                    Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!

                    dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?
                    het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :o

                    #17502601
                    geert666
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 December 2004

                      origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

                      origineel gepost door geert666
                      Klopt,die 235r heeft een onderblok ,met versnellings bak aansluiting vd GM

                      ik snap eigenlijk ook niet waarom niemand dat doet als je dat blok in een kadett of astra legt passen de assen ook zo, aansluiting homokineten is hetzelfde

                      Polite agent had gewonnen, die vent was toch kwaad!!

                      dus elke B235 past een opel versnellingsbak achter?
                      het laatste type schijnt zelfs op E85 310 pk te hebben :o

                      Zover ik het gezien heb wel, maar op migweb staat dat allemaal ergens

                      #17502602
                      geert666
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 December 2004

                        en bij een astra kadett vectra callibra schijnt het subframe vd saab ook zo te passen

                        #17502603
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          had ik ook gelezen op een site, stond wat raar omschreven. of het was dat het subframe zo paste, of dat alles zo OP het subframe paste….

                          #17502604
                          geert666
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 December 2004

                            past zo

                            #17502605
                            fastcoupe
                              Lid sinds:
                              23 March 2006

                              Ik heb ook even research na de 2.3t ombouw gedaan.
                              Het gatenpatroon van het onderblok en de GM (opel) versnellingsbakken zijn het zelfde van saabs na 94.
                              Het is wel gewoon puur een saab-blok enkel is de onderblok gietmal iets aangepast voor de gm-bakken.
                              Het zijn goedkope, supersterke blokken welke zonder interne aanpassingen 400pk aankunnen, ook is er goedkoop een aftermarket tuning programma voor de orginele ecu te krijgen.

                              In een corsa schijnt het niet te passen zonder slijpwerk, omdat het blok simpelweg te breed is.
                              Daarom vraag ik mij af of het subframe van een kadett D (belastingvrij)het zelfde is als dat van een astra, kadett e en calibra.

                              #17502606
                              geert666
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 December 2004

                                je moet de multireim ook eraf halen, en er moeten andere poelies, op dan gaat die in een b corsa, in een a,, moet je de chassis balk ongeveer halveren, dus dat lijkt me niet zo goed!
                                volgens mij is kadett d en e zo ongeveer heltzelfde, achter in ieder geval zeker

                                #17502607
                                giuliettaevo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2006

                                  In mijn c-kadett komt een Saab 2.3 16v turbo.:agent

                                  Wat er twee berichtjes hierboven staat klopt, vanaf 1994 wordt er een GM boutpatroon gebruikt in de Saab blokken. Overigens heb je verschillende uitvoeringen in de verschillende modellen Saab liggen. Degene die je moet hebben is de motor met het Trionic5 injectiesysteem erop, dat zijn de sterkste motoren(tot ongeveer 500 pk…:o) De latere Trionic7 motor heeft zwakkere klepstelen en zuigers.

                                  De motoren zijn veel sterker als een LET, LET is maar een zwak blok vergeleken met de Saab motor. Als je een keer naar de zuigers en krukas van de Saab kijkt weet je waarom.;) Helaas zijn ze ook een stuk lomper en zwaarder…

                                  Een F28 kan er tegenaan maar heeft wel aanpassingen nodig ivm het hanglager van de lange aandrijfas. Waterpomp is ook een apart ding, steekt flink uit. Blok is erg lang, komt door de distributieketting.

                                  Standaard heeft zo’n blok maar iets van 200 pk. Bij mij komt er een Holset HX35 op met grotere injectoren(650cc) en een programmeerbaar motormanagement. Iemand met een vergelijkbare setup haalde 426 pk aan de wielen hiermee.:wors Voor mij is 400 pk aan de kruk wel leuk, grip is toch wel een probleem.
                                  Hier het blok in mijn kadett:

                                  #17502608
                                  Bart Hoedemaker
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2007
                                    #17502609
                                    giuliettaevo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 November 2006

                                      SR20DET heeft nog wel eens problemen met de klepbediening bij hoge vermogens is mij eens verteld door een Engelse tuner. Op de originele zuigers en drijfstangen kun je ook niet heel veel meer laaddruk zetten als origineel. Voor meer als 350 pk moet je ook veel geld gaan investeren, net als bij een LET dus.

                                      #17502610
                                      Bart Hoedemaker
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2007

                                        Dan kan je beter de RB serie nemen.

                                        RB20DET – twin-cam turbocharged (158 kW (215 PS) @ 6400 rpm, 265 N·m (27.0 kgf·m) @ 3200 rpm)

                                        sterk onderblok.

                                        http://www.ripsltd.com/index2.html

                                        Deze lui zijn gespecialiseerd in RB serie.

                                        #17502611
                                        corsaagsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Het klopt inderdaad dat je beter een Trionic 5 kan pakken dan een Trionic 7 zoals giuliettaevo al zei. Dit omdat de blokken inderdaad sterker zijn en omdat de electronica ook iets simpeler is.

                                          Ook is de T5 makkelijker op te schroeven, dit kan niet zomaar ff met een T7.

                                          Maar het blok dat giuliettaevo in aan het bouwen is, is een Saab 9000 blok, ook bere sterke blokken en al zeer snel in een grote lompe 9000, laat staan in een C Kadett. :wub

                                          #17502612
                                          giuliettaevo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 November 2006

                                            Mijn blok is een Trionic5 uit een 9000 oid van ’96. ligt alleen een oude type kleppendeksel op omdat ik die mooier vind.:angel
                                            Bovendien ga ik die bobine cassette van Saab niet gebruiken omdat ik met een ander management ga werken. Mijn blok is het sterkste dat zo geleverd is door Saab, beste cilinderkop en sterkste onderblok.:)

                                            Oude type Saab 9000 motor (B202)heeft een knik in het onderblok en kan nauwelijks ingebouwd worden in een c-kadett, hangt dan helemaal naar de rembekrachtiger en stuurhuis toe.

                                            #17502613
                                            giuliettaevo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 November 2006

                                              RB series komen oa uit de Skyline. RB26DETT is de motor om te hebben in dit geval, uit de Skyline GT-R R34 bv.

                                              RB staat overigens voor Race Bred…:afro

                                              Leuke motors, veel voor te krijgen maar erg prijzig en ook niet byzonder sterk in standaard vorm.

                                              De Skylines gebruiken bijvoorbeeld keramische turbinewieltjes in de turbo’s en die hebben de vervelende gewoonte uit elkaar te spatten bij drukken over de 1 bar. En als de turbo’s ploffen laten de meeste mensen het gas los waardoor er een vacuum ontstaat in de motor en met een beetje pech de restanten van de turbinewielen opgezogen worden door de motor met een fatale motorschade als gevolg…:(

                                              Als je tienduizenden euros wilt uitgeven aan heel veel paardjes raad ik eerder aan om een motor uit een E34 M5 te kopen en turboklaar te maken. een 3.6 of 3.8 6 in lijn, niet de latere v8. Zoek maar op youtube op m5 turbo en je komt genoeg moois tegen.:agent

                                              #17502614
                                              Bart Hoedemaker
                                                Lid sinds:
                                                12 February 2007

                                                Jah ik d8cht houd het in de 4 cilinders. Vandaar RB20DET.

                                                RB25DETT, RB26DETT enz zijn 6 cilinders.
                                                Die link hierboven, die gebruiken het OHC 3 liter onderblok met een RB25/26 kop. Ook heel veel pony’s :jerry Maar voor de 6 cilinders duits of japans is het beste.

                                                #17502615
                                                giuliettaevo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 November 2006

                                                  RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtf

                                                  kijk maar

                                                  #17502616
                                                  Bart Hoedemaker
                                                    Lid sinds:
                                                    12 February 2007

                                                    origineel gepost door giuliettaevo
                                                    RB20DET is ook een 6 cilinder….:wtf

                                                    kijk maar

                                                    Klopt idd, je hebt gelijk. SR is een 4 cilinder. :)

                                                  24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.