Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa met meerdere problemen maar weinig kms
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 mei 2025om 11:30 door
Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2025 om 18:02 #18558059
beste,
Ik ben Patrick 29 jaar en afkomstig uit het mooie Rockanje. Ik ben nieuw op het forum. ik heb al even rond zitten zoeken maar kon zo gauw niets van hetzelfde probleem vinden.
Mijn vrouwtje heeft een opel corsa energy 1.2 2014 met ongeveer 34duizend km op de teller. Vorig jaar is de nokkenassensor of de krukassensor overleden en vervangen.( ik zal nog even uitzoeken welke het was). Storingscode is p0336.
Echter nu een jaar later is dezelfde sensor weer overleden. De auto rijd nu ook voor geen meter, lijkt in noodloop te lopen, heeft geen kracht en laat nu ook meerdere storingen zien zoals traction control ( hoewel naar mijn idee de auto dat niet heeft).
Sensor is vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. Monteur heeft timing gecontroleerd en de kettingspanning gecheckt en dit zou allemaal goed wezen. Kabel hebben ze ook doorgemeten en was oke. Ik heb haast een vermoeden dat de ecu het begeven heeft.
Mijn monteur geeft aan dat hij een beetje aan het eind van zijn kunnen zit. Ik hoop dat iemand van jullie zo lief wilt zijn om mij een duw de juiste kant op te geven.
Zou het kunnen dat de ecu overleden is doordat de accu 2 maanden geleden overleden is? Ik ga ervan uit dat je de ecu niet kan beschadigen met het vervangen van een accu maar het valt me op dat het hierna wel is gaan spelen.
Opel corsa 1.2 energy uit 2014 simpele editie met weinig opties, 34000km staat erop.
Omgeving Voorne aan zee/Rijnmond
Hartelijk dank
8 mei 2025 om 10:36 #18558095Er zit als je voor de motor staat links voor een sensor (oliedruk), die willen vaak lekken en dan loopt er olie de kabelboom naar de ECU.
En daar kunnen ze natuurlijk niet tegen.
16 mei 2025 om 21:25 #18558234Hartelijk dank voor je input. Dit hebben we gecontroleerd en er lekt hier niets.
De monteur denkt haast dat er een kabelbreuk in de kabelboom zit.
Nieuwe sensor zit erin, rijd dan tijdelijk normaal zonder moeilijk doen, gaat die hard een bochtje door komt het probleem terug.
Zeker omdat er meerdere dingen naar voren komen lijkt het wel elektrisch te zijn. iemand nog ideeën waar deze opels zwakke punten hebben in de bekabeling?
Momenteel staat de auto nu 2 maanden bij de garage en zou hem toch graag weer terug hebben. Ik vind het erg apart dat een auto met zo weinig kms zoveel problemen heeft.
Thanks
21 mei 2025 om 11:30 #18558300Een kabelbreuk of kapotte ECU kan natuurlijk altijd.
Je kan proberen via een sloperij een ECU te kopen en deze in te leren op jouw auto.
Een geheel nieuwe motorkabel boom plaatsen kan natuurlijk ook
Persoonlijk zou ik die ook uit een sloper halen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.