Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa klinkt als een helikopter.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2012 om 10:37 #17241883
Hey mensen,
Als ik mijn corsa start heb ik soms het idee dat het een helikopter is je hoort hem dan zeg maar gewoon hele tijd onregelmatig lopen dit is zoals doek,doek,doek,doek en dan een beetje realiseren. Zou dit kunnen komen door me uitlaat of ergens anders door? Als het noodzakelijk is maak ik wel een filmpje.
Mvg, Maikel
12 maart 2012 om 10:48 #17924076ik denk dat je lager schalen het begeven hebben.
heeft de auto nog wel trek kracht ?12 maart 2012 om 10:51 #17924077Auto het nog genoeg krach gewoon zelfde als normaal. Zou het kunnen zijn door mijn uitlaat?
12 maart 2012 om 10:57 #17924078kan ook een vastzittende egr zijn
of iets in je ontsteking
filmpje maken zou wel handig zijn :thumb12 maart 2012 om 10:59 #17924075Loopt ie niet gewoon even op 3 cilinders? klinkt precies zo! Krijg je echt zo’n doek doek doek doek geluid. :P
Als die van mij een tijdje niet gelopen heeft in het wat koudere weer hoor je dat ook als ik start zonder gas bij te geven.
Na minuut ofzo loopt ie weer normaal.
Ik moet ook gewoon de verdelerkap en rotor vervangen denk ik. Maar jaa… luiheid en winterautos :DAls je uitlaat lek is dan hoor je daar gewoon lucht blazen. Daar gaat de motor niet heel anders van lopen.
12 maart 2012 om 11:34 #17924074lijkt mij idd op 3 cilinders lopen. Bougies/bougiekabels/rotor/verdelerkap even nakijken of vervangen.
12 maart 2012 om 15:09 #17924069http://www.youtube.com/embed/btLTM55P09s?hl=nl&fs=” onclick=”window.open(this.href);return false; hier is het filmpje hopelijk kunnen jullie meer zeggen.
12 maart 2012 om 15:22 #17924068This video is private zegt ie…..
12 maart 2012 om 15:56 #17924066http://www.youtube.com/watch?v=btLTM55P09s” onclick=”window.open(this.href);return false; mijn schuld hier is ie op te bekijken!
12 maart 2012 om 17:14 #17924060wat heb je er voor uitlaat onder? En klinkt wel alsof ie een beetje op 3 cilinders loopt eigenlijk.
12 maart 2012 om 17:27 #17924059indd, ik zou eens als eerste de bougies bekijken en de kabels controleren op scheurtjes
kan misschien een vonk overslaan12 maart 2012 om 17:43 #17924058Zo ver ik weet is de uitlaat puur origineel dus zou het niet weten. Weet wel dat deze ook ver kapot is vandaar dat ik dacht dat het daaraan lag. Hoe kan ik de bougies bekijken of wat wordt daarmee bedoelt? En als ik meer gas geef is het weg als ik even gereden heb ook. Ik mis ook geen kracht. Alleen het geluid vind ik wazig.
12 maart 2012 om 19:12 #17924057Misschien door die burnout iets stuk gegaan :D :D :D
12 maart 2012 om 20:36 #17924055@Maikeltjeee wrote:
Zo ver ik weet is de uitlaat puur origineel dus zou het niet weten. Weet wel dat deze ook ver kapot is vandaar dat ik dacht dat het daaraan lag. Hoe kan ik de bougies bekijken of wat wordt daarmee bedoelt? En als ik meer gas geef is het weg als ik even gereden heb ook. Ik mis ook geen kracht. Alleen het geluid vind ik wazig.
bougies horen bruinig als koffie met een beetje melk te zijn
als een van de vier er anders uit ziet bv verbrand of zware koolaanslag
weet je ter hoogte van welke cilinder het probleem zich voordoetmaar misschien kun je er beter even een ervaren sleutelaar bij halen om je te helpen
12 maart 2012 om 21:57 #17924091Is dit alleen als hij helemaal koud is, en als je hem een tijdje laat draaien stopt het?
12 maart 2012 om 22:11 #17924090@PeterNoFear wrote:
Is dit alleen als hij helemaal koud is, en als je hem een tijdje laat draaien stopt het?
ja EGR klep zat ik ook gelijk aan te denken, zie post nr 3
ik denk alleen dat maikel er beter ff mee langs iemand kan gaan met meer sleutelervaring
om het samen ff op te knappen, zie andere posts….mocht je in de gelegenheid zijn naar tilburg te komen ben je welkom :thumbup
12 maart 2012 om 23:05 #17924089Maar de vraag is, mijn EGR klep is pas vervangen. Hier zou ik dan toch geen problemen mee kunnen krijgen. Ik weet even niet zo goed of het ook is als het warm of koud. Maar volgens mij alleen als ie koud dacht ik. Toen ik stil stond probeerde ik te luistere maar stond voor stoplicht dus kan me goed vergissen.
Bougies kijken zal ik morgen doen dat kan iedereen heb je geen sleutel ervaring nodig. Ik vroeg het omdat er bij mijn ex-scooter een methode voor was om te kijken of hij goed vonkte vandaar dat ik het even voor de zekerheid wou vragen.
12 maart 2012 om 23:39 #17924088Gelukkig :D soms lastig peilen wat een ander wel of niet weet :D
wat je ook ff zou kunnen proberen is de plastic kap er af halen, motor starten
en met een plantenspuitje over de bougiedoppen/kabels sprayen
als je vonken en evt gesisser ziet/hoort van electra weet je hoe laat het is ;)13 maart 2012 om 00:02 #17924087Haha maak je geen zorge ik heb nog wel een basis technische kennis maar wil het goed doen vandaar de wat dommer klinkende vragen.
Wat verwachten jullie zal het aan de klep liggen of meer richting bougies?
Ik vraag dit namelijk omdat ik me auto deze/volgende week een grootte beurt/apk wil geven. Als het de bougies zouden zijn zou ik morgen al een afspraak kunnen maken want volgens mij vervangen ze bougies bij een grootte beurt? Twijfel er even over. Dan zou ik er meteen vanaf kunnen zijn. Maar daarom twijfel ik of er dingen zijn die ik zelf kon doen. Maar morgen dus na de bougie kleur kijken. Dus wta denken jullie morgen bellen voor een beurt/keuring of maar beter even wachten.
En water op debougiedoppen en kabels is toch nooit slim? als er iets open staat lijkt het mij dat het kortsluiting maakt toch?
13 maart 2012 om 00:09 #17924086dit zou geen kortsluiting mogen veroorzaken
doet dit het wel dan heb je een kapotte bougiekabel gevonden die vervangen moet worden ;)13 maart 2012 om 00:21 #17924085Klinkt logisch maar niet dat als ik daar kortsluiting maak dat alles kapot gaat? Of is dit ook een zekering ? Of niet echt een probleem?
Zou ik wel morgen een afspraak voor de grootte beurt maken of er nog mee wachten?
13 maart 2012 om 01:39 #17924084neuh kan weinig kwaad ;)
13 maart 2012 om 06:45 #17924083Je moet ze ook niet volledig doorweken ;) Door de waterdamp zal eventueel lekkende electriciteit overspringen. Controleer daarna gewoon even je bougies, gewoon 1 voor 1 eruit draaien en bekijken. Je kunt ook kijken hoe ze vonken, even je bougiekabels loshalen (even nummeren!) en vervolgens de eerste bougie eruit halen, bougiekabel erop en op het blok leggen zodat ie massa maakt. Dan iemand even laten starten en even kijken óf ie vonkt en hoe deze vonkt. De vonk moet krachtig en blauw zijn. Vervolgens draai je de eerste bougie er weer in en doe je nummer 2.
13 maart 2012 om 06:55 #17924082hou nou maar op met typen en ga doen wat jurgen zegt! :P
loopt waarschijnlijk gewoon op 3 cilinders door iets in de ontsteking.13 maart 2012 om 07:50 #17924081Doe ik meteen na school maar, zal ik de beurt al doen of er nog even mee wachten?
Bedankt voor jullie antwoord trouwens
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.